صفر تا صد فروش در اینستاگرام را کسی که می‌خواهد در بستر رایگانِ آن، کسب درآمد کند باید بداند. به‌هرحال، کار فروش محصول، کار ساده‌ای نیست؛ اما اگر یک آموزش اینستاگرام درست دیده باشید، برای‌تان ساده می‌شود.

شاید از زبان خیلی‌ها شنیده باشید که، باید تکنیک‌ فروش در اینستاگرام را بلد باشید تا بتوانید به درآمدهای آن‌چنانی برسید. بله، درست است؛ ولی همه‌ش به حرف نیست! باید دل به دریای پُر فرازونشیبِ فروش زد، و با اصولِ برخورد با مشتری در اینستاگرام، ترفند فروش در اینستاگرام را آموخت.

ما دوره اکسپلور پلاس معین فرجی را طراحی کرده‌ایم؛ برای آن‌که شما بتوانید از فرصتی که اینستاگرام در اختیارتان قرار داده، به‌خوبی استفاده کنید. هم‌چنین در این مقاله، صفر تا صد فروش در اینستاگرام را بررسی کردیم. باشد که با خواندنش، استوری جذاب برای فروش محصولات خود بسازید، تکنیک فروش در دایرکت را بلد شوید، و خلاصه، هر آن‌چه از ترفندهای اینستاگرام برای فروش لازم دارید بیاموزید.

تکنیک فروش در اینستاگرام

9 گام برای فروش موفق در اینستاگرام

اینستاگرام بیش از 10 سال قدمت دارد و از زمان تأسیس، از یک سایت اشتراک‌گذاری عکس به یک مرکز خرید دیجیتال تبدیل شده است. با قابلیت‌های پست، استوری، دایرکت و لایو، شما می‌توانید صفر تا صد فروش در اینستاگرام را برای کالا یا خدمات‌تان داشته باشید.

شما باید بدانید چطور استوری جذاب برای فروش بگذارید، یا از کدام تکنیک فروش در دایرکت استفاده کنید، و کامنت مارکتینگ در اینستاگرام انجام دهید. اما بیایید ابتدا این مراحل را دنبال کنید تا به موفقیتی دست یابید که بسیاری دیگر قبل از شما یافته‌اند:

1. پروفایل تجاری اینستاگرام خود را بهینه کنید.

بیوگرافی شما همان چیزی است که فالوورهای بالقوه اینستاگرام وقتی روی صفحه شما کلیک می‌کنند، ابتدا می‌بینند و اگر مطالبی را که می‌خوانند دوست نداشته باشند، به‌احتمال زیاد شما را فالو نخواهند کرد. یک تکنیک فروش در اینستاگرام این است که نام شما خاص باشد.

 فراموش نکنید که نام اینستاگرام خود را به‌یاد ماندنی کنید. هم‌چنین ممکن است بخواهید در بیو اینستاگرام خود تعدادی هشتگ را به عنوان راهی برای جذب مخاطبان بیش‌تر در نظر بگیرید. این هم به‌عنوان یک ترفند فروش در اینستاگرام جواب می‌دهد. چون می‌توانید هشتگ اختصاصی خود را بسازید و بنویسید.

در این‌جا نحوه بهینه‌سازی پروفایل خود برای فروش در اینستاگرام آورده شده است:

  • عکس پروفایل:

جدا از نام اینستاگرام، عکس پروفایل شما اولین تصویری است که توجه افراد را به خود جلب می‌کند. از آن‌جایی که دارندگان حساب به محدوده یک فضای دایره‌ای برش خورده محدود می‌شوند که می‌توان تصویرشان را در آن اضافه کرد، باید مطمئن شوید که تصویر یا لوگو به اندازه‌ای بزرگ است که به وضوح قابل درک باشد.

همین تصویر واضح، می‌تواند اصول استوری گذاشتن در اینستاگرام را برای شما بهتر پیش ببرد؛ چون نظر مخاطب را بیش‌تر جلب می‌کند.

اگر نام کسب‌وکار شما طولانی است، ممکن است لازم باشد آن را کوتاه یا مخفف کنید تا در دایره عکس پروفایل اینستاگرام قرار گیرد. از طرف دیگر، اگر رهبر یک تجارت یا چهرة یک برند هستید، یک عکس با کیفیت بالا آپلود کنید.

این‌ها شاید نکات ساده‌ای باشند، اما اولین موارد از آموزش‌های صفر تا صد فروش در اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. در دوره اینستا استار معین فرجی هم به این موارد پرداخته شده است.

  • بیوگرافی خوش‌ساخت:

تمام بیوهای اینستاگرام، به 150 کلمه محدود می‌شوند، بنابراین اطلاعات شرکتی که ارائه می‌دهید باید مستقیماً به اصل مطلب باشد. به‌عنوان مثال، جایگاه شما. این چیزی است که مردم می‌خواهند از لحظه‌ای که روی صفحه شما کلیک می‌کنند بدانند.

این تکنیک فروش در اینستاگرام است که هر کسی نمی‌داند؛ زیرا بر فالو کردن یا عدم خرید شما یا خرید چیزی از شما تأثیر می‌گذارد. یک نقل‌قول و چند ایموجی را نیز در نظر بگیرید تا شخصیت برند شما را منعکس کند. همه این‌ها را می‌توان به‌نوعی برخورد با مشتری در اینستاگرام دانست؛ البته غیر مستقیم.

  • پیوند به فروشگاه آنلاین خود:

وقتی پیوند را در بیو اینستاگرام خود وارد می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی انبوهی از ترافیک را به وب‌سایت، وبلاگ، سرویس اشتراک ویدیو یا فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیک خود هدایت کنید. این یکی از مهم‌ترین تکنیک فروش در اینستاگرام است.

از آن‌جایی که افراد بیش‌تری در اینستاگرام به فروش می‌پردازند، بازاریابان به‌طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند که پیوندی را در زیر عکس اینستاگرام خود قرار دهند که کاربران وب را به یک فروشگاه آنلاین منتقل کند. یک نکته در بازاریابی محتوا وجود دارد و آن دعوت به اقدام است. یک فراخوان برای اقدام (CTA)  و یک پیوند می‌تواند برای کسب‌وکار شما شگفت‌انگیز باشد.

اگر در جایی، آموزش صفر تا صد فروش در اینستاگرام را بدونِ اشاره‌ای به فروشگاه آنلاین دیده‌اید، همین الان به شما بگویم که، آن آموزش، کامل نیست!

2. از تبلیغات اینستاگرام برای دست‌یابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

اینستاگرام در سال۲۰۱۵ با معرفی تبلیغات اینستاگرام همه‌چیز را یک قدم جلوتر برد و یک‌ راه جدید از  ترفند فروش در اینستاگرام را معرفی کرد. زمانی که بازاریابان متوجه شدند که این سیستم تبلیغاتی، آن‌ها را قادر می‌سازد تا از یک میلیارد کاربر ماهانه این پلتفرم در بخش‌های مختلفِ محتوا و دسته‌بندی‌ها بهره‌ببرند، از خوشحالی پریدند.

بر اساس یک آمار جهانی، 72 درصد از کاربران اینستاگرام، پس از دیدن یک محصول در برنامه، آن را خریداری کرده‌اند. این، یعنی ایجاد تعامل و سود عالی. با آمدن تبلیغات، دیگر کسی نمی‌توانست بگوید چرا در اینستا فروش ندارم!

3. استوری اینستاگرام با لینک‌های محصول ایجاد کنید.

در گذشته، یکی از مهم‌ترین تکینک فروش در اینستاگرام، برای یک حساب تجاری، استفاده از ویژگی فوق‌العاده مفید «Swipe-Up» بود. این قابلیت، به داشتن 10هزار دنبال‌کننده نیاز داست.

اما امروز جای آن را «Link» گرفته، که باعث می‌شود با یک استوری جذاب برای فروش محصول خود، کاربر را به لینک موردنظر ببرید. اگر در دایرکت هم سوالی در رابطه با آن محصول پرسید، با به‌کار بردنِ اصولی تکنیک فروش در دایرکت، او را پاسخگو باشید.

اگر هم در حال‌حاضر، فاقد فالوور هستید نگران نباشید؛ زیرا پست کردنِ مرتب و تلاش برای یادگیری استوری جذاب برای فروش، این مشکل را حل می‌کند. هم‌چنین، برخورد با مشتری در اینستاگرام را هم کم‌کم یاد می‌گیرید، که این خودش، به افزایش تعداد مخاطب کمک می‌کند. در نتیجه، می‌توانید شروع به جذب مخاطب هدفمند و پاسخگو کنید.

چرا در اینستا فروش ندارم

 4. یک فید اینستاگرام «قابل خرید» بسازید.

رسانه قابل‌خرید به مشاغل واجد شرایط این امکان را می‌دهد که محصولات را در پست‌های خود برچسب‌گذاری کنند. مطمئن شوید که یک نمایه تجاری و نسخه به‌روز شده برنامه، برای ایجاد یک فید اینستاگرام قابل‌خرید دارید. شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار مشارکت خواهید کرد، و هم‌چنین یک کاتالوگ محصول خواهید داشت که می‌توانید به فروشگاه فیس‌بوک مرتبط کنید.

این شیوه‌ها را با دانشی که از صفر تا صد فروش در اینستاگرام آموختید، منعکس کنید و بر نرخ‌های تعامل نظارت کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای مدل کسب‌وکار شما مفید است.

به‌یاد داشته باشید که خود را به‌جای مشتری بگذارید و تصاویری ایجاد کنید که نشان دهد چگونه محصولات شما می‌توانند در سبک زندگی روزمره آن‌ها ادغام شوند. این موضوع، حتی به شما در روش برخورد با مشتری در اینستاگرام کمک می‌کند.

بر این تمرکز کنید که به مخاطبان خود نشان دهید محصول شما چگونه به‌نظر می‌رسد، چگونه از آن استفاده می‌شود و چه کسی به‌طور خاص از آن استفاده می‌کند.

5. تبلیغات فقط برای اینستاگرام ارائه دهید.

با ارائه کد تخفیف، کوپن یا هدیه منحصراً از طریق اینستاگرام به مخاطبان خود، یک پورتال برای فروش ایجاد می‌کنید. به‌علاوه، در این تکنیک فروش در اینستاگرام، از آن‌جایی که تبلیغات صرفاً در اینستاگرام است، مطمئناً مشتریان شما احساس خاص بودن خواهند کرد.

این به‌نوبه خود، افراد بیش‌تری را جذب می‌کند تا پروفایل شما را دنبال کنند. از این گذشته، با تبلیغاتِ فقط اینستاگرام، به دنبال‌کنندگان خود پاداش می‌دهید تا شما را دنبال کنند. از این ترفند فروش در اینستاگرام غافل نشوید، که کولاک می‌کند!

هنگامی که شروع به تبلیغ کالاهای خود در اینستاگرام می‌کنید، تبلیغات در برگه Feed، Stories و Explore کاربرانِ اینستاگرام، نمایش داده می‌شود. هنگام تبلیغات در این پلتفرم، برای آن‌که از همه مواردِ صفر تا صد فروش در اینستاگرام بهره ببرید، از گذاشتن استوری‌ جذاب برای فروش هم غفلت نکنید.

این مهم، باعث می‌شود کاربران در استوری‌های شما بمانند و بیش‌تر تمرکز کنند. و آن‌وقت که مخاطب به دایرکت شما آمد، با یک برخورد با مشتری در اینستاگرام، می‌توانید او را با استفاده از تکنیک فروش در دایرکت، راضی نگه دارید و خرید را صورت دهید.

6. با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری برقرار کنید.

یک نگاهی به صفحه اینستاگرام خود بیاندازید. چند بلاگر و اینفلوئنسر را دنبال می‌کنید. در جامعه اینستاگرامیِ هر کشوری، اینفلوئنسرهای زیادی وجود دارد. وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که 80% از بازاریابان، اینفلوئنسرها را به‌عنوان یک افزودنی ارزشمند برای کمپین‌های خود می‌بینند، واضح است که این روش و ترفند فروش در اینستاگرام، دارای پتانسیل پول‌سازی جدی است.

همکاری‌های اینستاگرام، نقش اساسی در استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی ایفا می‌کند. مصرف‌کنندگان، دیگر به تبلیغات سنتی اعتماد ندارند، آن‌ها به افراد واقعی اعتماد دارند. این‌جاست که اینفلوئنسر مارکتینگ وارد می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ | نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در تکنیک فروش در اینستاگرام

به‌بیان ساده، زمانی است که یک برند، کسب‌وکار یا کارآفرین با یک اینفلوئنسر همکاری می‌کند تا محصول خود را نمایندگی کند. چه کسی می‌تواند تأثیرگذار باشد؟ اساساً، هر کسی که حضور گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی دارد.

چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ به‌عنوان تکنیک فروش در اینستاگرام استفاده کنید:

  • شما استوری جذاب برای فروش می‌گذارید و مخاطب، شما را هدف قرار می‌دهد. محتوای شما درست در مقابل کاربران رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد که از قبل به جایگاه شما علاقه‌مند هستند.
  • اعتماد مصرف کننده را ایجاد می‌کند. اعتبار برند و شهرت صنعت، در دستیابی به اهداف فروش بسیار مهم است.
  • ارزان‌تر از رسانه‌ای سنتی است.

نحوه ارتباط با اینفلوئنسرها برای پیش‌برد اهداف صفر تا صد فروش در اینستاگرام:

  • یک اینفلوئنسر اینستاگرام را شناسایی کنیدکه با مخاطبان هدف شما هم‌نوا می‌شود. فردی را در جایگاه مشابه خودتان پیدا کنید که به محصول شما ایمان داشته باشد.
  • برنامه زمان‌بندی تهیه کنید. انتظار دارید اینفلوئنسر چند پست در آن‌جا قرار دهد؟ آیا این یک سری‌پست خواهد بود؟ یک تقویم بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کنید تا پی‌گیری آن آسان باشد.
  • معامله‌ و قراردادی را تنظیم کنید. اینفلوئنسرهای برتر، برای یک پست درآمد میلیونی دارند. در مورد انتظارات قرارداد، با اینفلوئنسر صحبت کنید تا مطمئن شوید که هر دو در یک نظر هستید.
  • به‌خاطر داشته باشیدکه کار با میکرو اینفلوئنسرها می‌تواند تقریباً هفت برابر، مؤثرتر از کار با اینفلوئنسرهایی باشد که دنبال‌کنندگان بیش‌تری دارند.

این استراتژی و ترفند فروش در اینستاگرام، بسیار متمرکز و مرتبط است؛ زیرا اینفلوئنسرها اغلب پست می‌گذارند و با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند.

کافیست که یک استوری جذاب برای فروش محصول شما بگذارند، آن‌وقت ببینید مخاطبان آن‌ها چطور به صفحه اینستاگرام شما سرازیر می‌شوند.

جلبِ اعتماد مخاطبان، با اینفلوئنسرها، تکنیک فروش در دایرکت، با شما. حالا زمان آن است که با اصولی‌ترین برخورد با مشتری در اینستاگرام، فروش چند برابری خود را قطعی کنید.

صفر تا صد فروش در اینستاگرام، صرفا به فروش خود شما برنمی‌گردد؛ استفاده از تبلیغات و افراد تاثیرگذار هم یک تکنیک فروش در اینستاگرام است.

7. از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

یک دهه پیش، اطلاعات کمی در مورد هشتگ‌ها و تأثیر آن‌ها بر صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک در سراسر جهان وجود داشت. در حال حاضر، بازاریابان نمی‌توانند بدون آن‌ها زندگی کنند. هشتگ‌ها می‌توانند تعاملات بینندگان را زیاد کنند، فالوورهای بیش‌تری را جذب کنند و تعامل را افزایش دهند.

همیشه، سعی کنید از هشتگ‌های حوزه کاری خودتان در زیر پست‌های خود استفاده کنید. مطمئن باشید، در کمتر از چند ساعت، تاثیرش را در دیده‌شدن پست خود خواهید دید.

8. با کپشن، مخاطب را میخکوب کنید.

اکنون فرصتی برای گفتن داستان و برانگیختن احساسات در بین مخاطبانتان است. از این فرصت استفاده کنید و پیام شرکت خود را به اشتراک بگذارید تا دنبال‌کنندگان را در مورد چشم‌اندازهای پشت نام تجاری آگاه کنید و هم‌چنین هر موفقیت یا نقطة عطفی را که در این راه به‌دست آورده‌اید به اشتراک بگذارید.

هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام، با پرسیدن سوال و تشویق فالوورها برای تگ کردن یک دوست در نظرات، توجه آن‌ها را جلب کنید. برخی از افراد متن‌های کوتاه را ترجیح می‌دهند، اما شما می‌توانید با نوشتن پاراگراف‌های آموزنده، تأثیری در مخاطب خود ایجاد کنید. نوشتن یک کپشن درست و موثر، کاری می‌کند که دیگر نگویید چرا در اینستا فروش ندارم؟!

9. از اینستاگرام برای راه‌اندازی یک مسابقه استفاده کنید.

چرا فالوورهای موجود را تشویق نمی‌کنید تا دیگران را برای شانسِ بردن جایزه یا تخفیف روی محصولات‌تان تگ کنند؟ برگزاری مسابقات، یک ترفند فروش در اینستاگرام است که می‌توانند توجه‌ها را به برند و محصولات شما جلب کنند.

 برخی از ایده‌های مسابقه‌ای محبوب برای اینستاگرام عبارتند از:

  • برای برنده شدن لایک کنید و نظر بدید.
  • مسابقه کپشن عکس.
  • بهترین عکس یا داستان برنده می‌شود.

توجه: مطمئن شوید که تکنیک فروش در دایرکت را یاد گرفته‌اید و با رعایتِ دستورالعمل‌های تبلیغات در اینستاگرام، به هدف خود می‌رسید. بعد از پایان زمان تبلیغات، سرتان حسابی شلوغ خواهد شد!

چطور یک استوری جذاب برای فروش در اینستاگرام بسازیم؟

از سال 2021 در اینستاگرام اتفاقی که بیشتر دیده شده این است که مردم، اغلب به سراغ استوری‌ها می‌روند و بازدید و دنبال‌کردن آن‌ها از پیج‌ها، بیش‌تر به‌خاطر استوری‌های آن پیج است. این برای کسب‌وکارهای فروشگاهی بسیار حائز اهمیت شد.

چرا که وقتی مردم بیش‎تر اوقات اینستاگردی‌شان را در استوری می‌گذرانند. بنابراین داشتن یک مجموعه استوری جذاب برای فروش محصول یا خدمات، به دغدغه هفتگی و روزانة آن‌ها تبدیل شده است.

توصیه ما به شما، برای رفعِ این دغدغه، داشتن یک تقویم محتوایی برای استوری است. شمایی که صاحب یک آنلاین‌شاپ هستید و مرتب می‌گویید چرا در اینستا فروش ندارم یا فروشم کم است، کافیست این توصیة ما را جدی بگیرید. امتحانش برای یک هفته، ضرر ندارد.

آموزش ساخت استوری فروش در اینستاگرام

چرا در اینستا فروش ندارم؟

اینستاگرام، مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی، می‌تواند مکانی عالی و وحشتناک برای فروش یک محصول باشد. شما اگر ترفند فروش در اینستاگرام را بدانید، در دایرکت، با مشتری خود دوست باشید و از تکنیک فروش در دایرکت استفاده کنید؛ در واقع یک مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کرده‌اید.

برخورد با مشتری در اینستاگرام، از برخورد با مشتری در هنگام خرید حضوری، مهم‌تر است؛ چرا که مشتری با شما رودرور صحبت نمی‌کند و انتظار احترام و توجه بیش‌تری دارد. پس نگویید چرا در اینستا فروش ندارم؛ درحالی‌که وقتی از شما قیمت محصول را می‌پرسد، بدون سلام گفتن، به او قیمت می‌دهید!

5 دلیل که چرا از اینستاگرام هیچ فروشی ندارید!

ممکن است شما در ظاهرِ کار، همه تلاش خود را برای فروش محصولات خود انجام دهید، و با خود می‌اندیشید که خب من به صفر تا صد فروش در اینستاگرام واقفم، اما چرا این‌قدر کم می‌فروشم؟! شاید دلایلش در این موارد باشد:

  1. شما در حال تلاش برای فروش مستقیم هستید.

اینستاگرام فروش سخت را دوست ندارد. اگر شما هر روز و در هر پست و استوریِ خود، صرفاً به معرفی محصول بپردازید و فکر فروش باشید، نه اینستاگرام خوشش می‌آید و نه مخاطب. درواقع، به این‌علت که مخاطب این روند را دوست ندارد، اینستاگرام هم پست‌های شما را چندان رشد نمی‌دهد.

بنابراین بهتر است برخورد با مشتری در اینستاگرام را خوب بلد شوید و با او دوست باشید. در این‌صورت است که او احساس نزدیکی و دوستی با شما را، به خرید از شما تبدیل می‌کند.

  1. پست های شما به اندازه کافی خلاق نیستند.

خودتان خوش‌تان می‌آید پیجی ببینید که همیشه عکس می‌گذارد و تکرار و تکرار و تکرار؟ معلوم است که نه! در اینستاگرام، برای بردن در رقابتِ دیده‌شدن و فروش بیش‌تر، باید از تلفیقی از عکس و ویدئو در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده کنید. این، جذابیتِ پیج شما را چند پله بالا می‌برد.

  1. از لوکیشن‌های درست استفاده نمی‌کنید.

من نمی‌دانم اولین‌بار چه کسی گفت در لوکیشن پست خود، از اکسپلور استفاده کنید. لوکیشنِ Explore تاثیری در بازخورد بهترِ پست شما ندارد. بهتر است از لوکیشن‌های واقعی برای مخاطبِ هدفِ پست خود استفاده کنید.

  1. از هشتگ‌های نامناسب استفاده می‌کنید.

هشتگ‌ها مسیر را مشخص می‌کنند. قرار است لباس بفروشید، از هشتگ‌های مرتبط با حوزه پوشاک، مد و لباس، بانوان و استایل، استفاده کنید. این‌که هشتگ‌های آشپزی را در زیر پست کلاه هم استفاده کنید، اینستاگرام را در تشخیص مخاطب هدف پست شما گیج می‌کند.

  1. شما با مخاطبان خود در تعامل نیستید.

چیزی که مشخص است این است که برخورد با مشتری در اینستاگرام، کاملا شبیه به برخورد با مشتری در یک فضای بیرونی و خرید حضوری است. وقتی در مغازه‌تان، مشتری از شما سوالی می‌پرسد، چطور پاسخش را می‌دهید؟

با خود مرور کنید، بله! همان شیوه را در اینستاگرام هم پی بگیرید. یک بخشِ تکنیک فروش در دایرکت، هم همین برخورد خوب و به‌یادماندنی با مشتری در دایرکت و کامنت اینستاگرام است.

 

در نهایت…

فریب این را نخورید که وقتی در اینستاگرام می‌فروشید باید پول زیادی برای موفقیت خود خرج کنید. ایجاد یک فروشگاه اینستاگرام که فروش را افزایش می‌دهد یک فرآیند ساده است، به‌خصوص اگر قبلاً فالوورهای زیادی به‌دست آورده‌اید.

در این‌صورت، بعد از یک آموزش صفر تا صد فروش در اینستاگرام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با مخاطبان خود درگیر شوید. پس برای چرا منتظرید؟ همین امروز برنامه یک پیج فروشگاهی را بچینید و از اینستاگرام کسب درآمد کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.