کامنت مارکتینگ اینستاگرام یکی از ابزارهای تبلیغات این شبکه اجتماعی محسوب میشود که کسب و کارها میتوانند از طریق انجام اصولی آن به جذب فالوور اقدام کرده و در نهایت با تولید محتوای جذاب و کاربر پسند فالورها را به مشتری وفادار و دائمی تبدیل کنند. روشهای تبلیغاتی دیگری نیز در اینستاگرام وجود دارند که عبارتند از:
- تبلیغات بازدیدی اینستاگرام
- تبلیغات ویدیویی
- قرار دادن تخفیفهای مدت دار
- ارسال تبلیغات هدفمند
- و …
با توجه به اینکه اپلیکیشن اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربر پسند است به حدی که تعداد کاربران فعال آن تقریبا به هفتصد میلیون نفر میرسد در نتیجه یکی از فضاهای مناسب برای معرفی کسب و کارها محسوب میشود.
حال که به طور مختصر با کاربرد این روش آشنا شدید به شرح کلی آن میپردازیم.
کامنت مارکتینگ اینستاگرام همانطور که از نام آن مشخص است یک شیوه کامنت گذاری است اما به روشی خاص.
به این صورت که کسب و کارها پس از راه اندازی پیج کاری خود به دنبال پستهای مرتبط با حرفه خود میگردند و آنها را لایک کرده و کامنت تعریف و تمجید برای آنان میگذارند.
در کنار این کامنتها یک کامنت دیگر با هدف معرفی کسب و کار خود و آدرس سایت و صفحهشان قرار میدهند تا از طریق صفحهای که پست را منتشر کرده فالور جذب کرده و با تولید محتوای جذاب مشتریان وفادار و دائمی خود را پیدا کنند. آیا روشهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام را میدانید؟
اصل اولیه در کامنت مارکتینگ اینستاگرام
نقطه آغاز کامنت گذاری برای معرفی کسب و کار این است که ابتدا باید هدف خود را شناسایی کنید تا بتوانید مخاطبان هدف را نیز مورد هدف قرار دهید اگر در این مرحله به درستی عمل نکنید بازاریابی شما قطعا با شکست مواجه خواهد شد.
۵ اصل اساسی دیگر در کامنت مارکتینگ اینستاگرام
همانطور که گفتیم اگر کامنت گذاری اصولی و صحیح انجام نگیرد شما در معرفی کسب و کارتان از این طریق نمیتوانید موفق عمل کنید به همین دلیل در ادامه شما را با ترفندها و قوانین بازاریابی به کمک این روش آشنا خواهیم کرد.
- اجرای کامنت مارکتینگ زیر پستهای مرتبط با کسب و کار: برای اینکه فالور هدف خود را پیدا کنید و در جذب فالوور از طریق کامنت گذاری موفق عمل کنید باید کامنت خود را در پیجهای مرتبط با حرفه خود منتشر کنید یا اینکه حداقل زیر پستی کامنت بگذارید که موضوع آن با زمینه فعالیت شما مرتبط باشد.
در غیر این صورت روش کامنت گذاری برای معرفی حرفه شما در اینستاگرام با استقبال چندانی روبرو نخواهد شد. - طول جمله کامنت رعایت شود: همانطور که میدانید متنهای طولانی حوصله کاربر را سر میبرند و او تا انتهای مطلب با شما همراه نخواهد بود و متنهای خیلی کوتاه نیز تاثیر گذاری چندانی ندارند، در نتیجه کامنتی مخاطب را به دیدن صفحه شما ترغیب میکند که تقریبا در دو سطر نوشته شده و در آن ویژگیهای بارز کسب و کار و مزیت رقابتی آن با سایر کسب و کارها بیان شده و با چند کلمه ترغیب کننده برای جلب نظر مخاطب به بازدید از صفحه مورد نظر به پایان رسیده باشد.
- قرار دادن آیدی پیج یا آدرس سایت در انتهای کامنت: اهمیت این اصل در کامنت مارکتینگ اینستاگرام به این دلیل است که با نوشتن آیدی در انتهای کامنت، به دلیل رنگ متفاوتی که آدرس پیج با خود نوشته دارد توجه کاربر جلب خواهد شد و همچنین کاربر با یک کلیک ساده به راحتی میتواند وارد صفحه کسب و کار شما شود.
توجه: از گذاشتن هشتگ مناسب با کسب و کارتان در متن کامنت غافل نشوید.
- از قرار دادن کامنتهای کلیشهای و تکراری بپرهیزید: به دلیل افزایش کسب و کارهای اینترنتی و همچنین استفاده همه آنها از روشهای تبلیغاتی اینترنتی نظیر کامنت مارکتینگ باید در این زمینه کمی متفاوتتر ظاهر شوید تا بتوانید بازاریابی درستی داشته باشید در غیر این صورت بازاریابی شما با شکست مواجه شود برای مثال سعی کنید از به کار بردن عبارات ساده که تنها شامل دعوت به دیدن صفحهتان است بپرهیزید و از عبارات جذابی مانند تخفیفهای فصلی و … در متن کامنت استفاده کنید.
- احساسات کاربر را درگیر کنید: کلیه افراد همواره جذب متنها و جریانهای عاطفی و احساسی میشوند و واکنش بیشتری نسبت به آن نشان میدهند به شرطی که در استفاده از آن بیش از حد زیاده روی نکرده و از احساسات کاربر سوء استفاده نکنید.
نکاتی در خصوص بازاریابی اینستاگرام از طریق کامنت مارکتینگ
۱. انتخاب درست پروفایل و قرار دادن آدرس سایت و مشخصات کسب و کار در قسمت بیو پیج
۲. برای ایجاد اعتماد بین خود و کاربرانتان لازم است که از عکسها و ویدئوهایی استفاده کنید که منحصر به شما بوده و دارای پس زمینه و لوگو مخصوص به خودتان باشند که با سایر پیجهای کاری مشابه متفاوت به نظر برسید.
۳. پیش از اینکه شروع به بازاریابی، تبلیغ و کامنت گذاری کنید لازم است که دنبال کنندههای خود را به حد مطلوب رسانده و همچنین آموزشهای مفید و لازم را در صفحه خود منتشر کرده باشید.
۴. در یک کلام فعالیتهای اینستاگرامی خود را بهینه سازی کنید یعنی استوریهای جذاب بگذارید، مسابقات خلاق برگزار کرده و تخفیفهای مناسبتی قرار دهید، برای اطلاع از کسب و کار رقبایتان و فعالیتهای آنان از هشتگهای مناسب برای پستهایتان استفاده کنید و در نهایت تولید محتوایی هدفمند انجام داشته باشید.
در نهایت…
جمع بندی کوتاه و مختصری که میتوانیم در خصوص این مقاله ارائه دهیم این است که اگر میخواهید در دنیای امروز کسب و کار موفقی داشته باشید حتما باید معرفی کسب و کارتان را وارد بستر مجازی کنید.
یکی از اپلیکیشنهای مناسب برای این کار اینستاگرام است که ابزارهای مختلفی برای بازاریابی در اختیار کاربر قرار میدهد.
ما در این مقاله ابزاری به نام کامنت مارکتینگ اینستاگرام را معرفی کردیم که از صفر تا صد انجام آن نیازمند شناخت دقیق و کافی از حرفه خود و مخاطبان هدف است زیرا اگر کامنت گذاری شما بدون هدف و بدون توجه به اصول صورت گیرد بازاریابی شما بیهود تلقی خواهد شد.
در نتیجه اگر کامنت گذاری شما هدفمند نباشد نه تنها قادر به تبدیل فالوور به مشتری دائمی و وفادار نخواهید بود بلکه ممکن است نتوانید جذب فالوور انجام دهید و حتی شاهد ریزش تعداد کاربران خود نیز خواهید بود.
14 پاسخ
خیلی عالی بود اطلاعات خوبی دریافت کردم
سلام زهرای عزیز
ممنون از همراهی شما
کامنت واقعا قسمتیه که خیلی مهمه، من خودم وقتی یه پست باحال میبینم بلافاصله بعدش میرم کامنتاشو میخونم و تو همون بخش کامنت خیلیای دیگه برا پیجای خودشون تبلیغ میکنن و مشتری پیدا میکنن
سلام مریم عزیز
بله کاملاً درسته
دونستن کامنت مارکتینگ خیلی میتونه به بیزینستون کمک کنه
کامنت ارکتینگ چقدر میتونه به رشد پیج کمک کنه؟
سلام الهه
کامنت مارکتینگ هم در کنار سایر تکنیک ها اگر اصولی انجام بشه خیلی به رشد پیج کمک میکنه. ازش غافل نشید.
کامنت مارکتینگ تاثیر خیلی خوبی داره حتما امتحان کنید تا تاثیرش رو ببینید البته اصولی
سلام مبینای عزیز
بله کامنت مارکتینگ اینستاگرام فوق العاده است…
من از کامنت مارکتینگ توی اینستاگرام خیلی نتایج مثبتی گرفتم و خیلی تعامل پیجم رفت بالا
کامنت مارکتینگ اینستاگرام روی فروش هم تاثیر داره؟ میشه از این ترفند برای فروش بیشتر استفاده کرد؟
سلام سمیه جان
بله بسیار تاثیر گذار هست
کامنت مارکتینگ به شدت توی رشد پیج تاثیر داره ازش ساده نگذرید
کامنت مارکتینگ واقعا پیج رو از این رو به اون رو میکنه
کلا باید کامنت و هشتگ و ریلز رو جدی بگیرید برای رشد پیج