[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17634″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]از جمله مهمترین خدماتی که رسانه اینستاگرام Instagram توانسته برای کسب و کارهای مختلف فراهم آورد، ایجاد بستری مناسب به جهت پیادهسازی انواع سناریوهای بازاریابی و فروش است. امروزه کاربری از این رسانه به هدف دریافت بهترین خروجیها به واسطه استفاده از ابزارهای مختلف موجود مانند تولید محتواهای موثر، توسط استخدام یک ادمین تولید محتوای اینستاگرام حرفهای میسر خواهد بود.
در این مقاله، هدف ما آموزش اینستاگرام و ارائه نکاتی تخصصی به وظایف ادمین اینستاگرام است. اگر برای شما مخاطب محترم آگاهی به نحوه تولید محتوا در اینستاگرام جذاب است، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
درباره وظایف ادمین تولید محتوای اینستاگرام چه میدانید ؟
با توجه به اینکه کاربری از رسانه اینستاگرام در کشورمان ایران، با استقبال بسیار زیادی روبرو شده و از جایگاه بسیار مطلوبی در بین کاربران برخوردار است، استفاده از این ابزار میتواند در کنار خدمات سرگرمی و تفریحی که برای مخاطبین فراهم میآورد، بهترین گزینه برای رسیدن به اهداف بازاریابی، فروش و در اصل نزدیک شدن به مشتریان باشد.
از آنجایی که روز به روز فعالیت در محیط اینترنت گستردهتر میشود، ماهیت رفتار و عملکرد کسب و کارها و البته سلیقه مشتریان نیز در حال تغییر است. به همین خاطر لازم است که مدیران از ابزارهای کاربردیتر مانند رسانه اینستاگرام Instagram استفاده کنند.
بنابراین به هدف کاربری از تمام پتانسیلهای موجود در این رسانه برای دستیابی به موفقیتهای بیشتر، میطلبد اجرای کلیه این فرآیندها را به یک ادمین اینستاگرام حرفهای واگذار کنید.
ادمین اینستاگرام که قرار است مدیریت پیج را برعهده بگیرد، باید با استفاده از روشهای مختلف مانند تحلیل و فعالیتهای آنالیز پیج، افزایش ضریب امنیت و البته تولید محتوای اینستاگرام تاثیرگذار، آشنایی کامل داشته تا فعالیتهای او موجبات رشد پیج شما در برابر رقبا را به دنبال داشته باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17635″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
وظایف ادمین تولید محتوای اینستاگرام و مهارتهایی که باید تسلط داشته باشد
ادمین تولید محتوای اینستاگرام موظف است با آگاهی و توجه به اهداف مدیر کسب و کار، که قرار است در پیج اینستاگرامی خود در قالب خدماتی متنوع به کاربران ارائه نماید، با تهیه محتواهای متنی و بصری تاثیرگذار و با رعایت بهترین راهکارها، مدیریت پیج را برعهده گرفته و اجرای فرایندها را دنبال نماید.
البته قبل از اینکه ادمین مدیریت پیج را برعهده بگیرد، لازم است با اصول و مهارتهای کار با پلتفرم اینستاگرام که در ادامه به برخی از مهمترین مهارتهای آن اشاره خواهد شد، تسلط و آگاهی لازم را داشته باشد.
مهارتهایی که ادمین تولید محتوا باید به آن تسلط داشته باشد:
- آشنایی با روشهای تولید محتوا و آگاهی از انواع فرمتهای محتوایی
- آشنایی با ترفندهای پیادهسازی کمپینهای تبلیغاتی
- تسلط به ابزارهای تولید محتوای بصری و طراحی گرافیک از جمله فتوشاپ Photoshop
- آشنایی با نحوه عملکرد ابزارهای موجود و قوانین الگوریتمهای اینستاگرام Instagram Algorithm.
- آشنایی با تکنیکهای تعامل و جذب مخاطب به واسطه تولید محتوا
- تسلط به متدهای حرفه ای تبلیغ نویسی و انجام پروژههای کپی رایتینگ
شرح وظایف ادمین تولید محتوای اینستاگرام
- استفاده از هنر هشتگگذاری کاربردی در کپشن نویسی
استفاده از ابزار هشتگ میتواند انقلابی در پیج شما ایجاد کند. بر این اساس هر اندازه هشتکهای استفاده شده در کپشن نویسی ساختمند و دقیق انتخاب شود، میتواند کاربران هدف را حتی اگر فالوور شما نباشند، به سمت پیج و پستهای شما هدایت نماید.
- تعیین بهترین زمان برای انتشار محتواهای تهیه شده
پس از تهیه محتواهای هدفمند و حرفهای در قالب پست و استوری، پارامتر دیگری که میتواند ارزش محتواهای تهیه شده را ارتقا دهد، تعیین بهترین زمان برای انتشار آنها است. این اقدام باید بر اساس تجربه و تحلیل انواع رفتار فالوورها توسط ادمین انجام شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17636″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
- استفاده از قابلیت Highlight Story به جهت تقسیم بندی استوریهای ذخیره شده
کمک به ارتقای آگاهی فالوور بسیار ارزشمند است. از دیگر ابزارهایی که میتواند آگاهی مخاطب را نسبت به فعالیتهای پیج شما ارتقا داده و موجبات تعامل را به دنبال داشته باشد، استفاده از قابلیت Highlight Story است. ادمین باید نسبت به تقسیم بندی منظم استوریهای منتشر شده به هدف کمک به آگاهی مخاطب حرفهای عمل کند.
- تولید متن و کپشنهای جذاب
تولید متنهای جذاب مطابق با محتواهای منتشر شده بسیار کاربردی است. هر اندازه اجرای این روش حرفهایتر بوده و در راستای هدف و کسب و کار پیج باشد، کیفیت نرخ نگهداشت فالوور را افزایش خواهد داد.
- تهیه تصاویر بیو جذاب
ادمین تولید محتوا در اینستاگرام باید طراح باشد. به همین خاطر استفاده از تم گرافیکی زیبا و خاص مطابق با هدف پیج میتواند مخاطبان رهگذر را جذب نماید. از طرفی دیگر طراحی کاور و انتخاب تصویری جذاب برای پروفایل در کنار استفاده از یک متن تاثیرگذار در بیو اینستاگرام، پیج شما را متحول خواهد کرد.
- تهیه و انتشار محتواهای منظم
از جمله مهمترین مواردی که برای الگوریتم اینستاگرام اهمیت دارد و میتواند رعایت آن پستهای پیج شما را در اکسپلور Explore نمایش دهد، رعایت پارامتر نظم در ارسال و انتشار است.
- شناخت مخاطبین هدف
یکی دیگر از مهمترین دستاوردهایی که میتواند برای ادمین تولید محتوای اینستاگرام بسیار کاربردی باشد، شناخت دقیق از مخاطبین هدف، آگاهی به رفتار و سلیقه آنها است. بر این اساس تولید محتواهای بصری و یا متنی توسط ادمین همسو با نظر و سلیقه فالوورها تولید و منتشر خواهد شد و این حرکت میتواند آغازی برای افزایش فالوور و رونق در تعامل و فروش مشتریان باشد.
برخی از کاربردیترین ابزارهای مورد نیاز ادمین تولید محتوای اینستاگرام
- نرم افزار Inshot: برای تهیه و تولید محتواهای تصویری و ویدئویی با رابط کاربری بسیار جذاب و آسان
- اپلیکیشن video splitter: برای تهیه ویدئو و برش آسان به پارتهای یک دقیقهای به هدف انتشار در استوری و پست
- نرمافزار Befunky graphic designer: برای تهیه عکس متن به همراه فریمها و افکتهای جذاب
- نرم افزار lumen: برای تهیه ویدئوهای جذاب با استفاده از فناوری هوش مصنوعی
- اپلیکیشن Canva: برای تهیه پوسترهای تبلیغاتی، طرحهای گرافیکی و کارت دعوت
- نرم افزار PICSART: برای تهیه تصاویر حرفهای و جایگزینی مناسب برای فتوشاپ
- نرم افزار App for type: برای تهیه محتواهای تایپوگرافی
- نرم افزار Mojoo Art: برای تهیه استوریهای متحرک و جذاب با قالبهای متنوع
- نرم افزار Pablo: برای ترکیب تصاویر و لوگو
- نرمافزار Adobe spark: برای تهیه خروجیهای تلفیقی از متن، عکس و ویدئو
- نرم افزار snapseed: برای ویرایش تصاویر به سبکهای مختلف به وسیله افکتهای قدرتمند
- نرم افزار Imovie: برای تهیه کلیپهای کوتاه
- نرم افزار Grid and square maker: برای تبدیل شکل تصاویر به مربع بدون تغییر در کیفیت
- نرم افزار CapCut: برای تهیه ویدئو و تصاویر جذاب با استفاده از فناوری پرده کروماکی
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17637″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
راهکارهای خلاقانه تولید محتوای اینستاگرام
ادمین تولید محتوای اینستاگرام میتواند با استفاده از راهکارهای خلاقانهای که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، موجبات افزایش رونق در پیج را فراهم آورد.
- از آنجایی که معمولا ارتباط با مخاطبین به هدف معرفی و استفاده از خدمات پیج و یا فروش محصولات در استوری قویتر است، ادمین اینستاگرام میتواند با انتشار استوریهای مخاطب محور در کنار استفاده از راهکارهای تعاملی در استوریهای منتشر شده، موجبات افزایش نرخ ترغیب مشتری و کشش او به دایرکت را فراهم آورد.
- پیادهسازی کمپینهای تبلیغاتی در پیج میتواند تاثیرات شگرفی به دنبال داشته باشد. ادمین تولید محتوا اینستاگرام میتواند با استفاده از مهارتهای خود نسبت به تولید محتواهای ویدیویی، موشنگرافی و طراحی بنر، موجبات استقبال بیشتر مخاطبین از خدمات و محصولات پیج را ایجاد نماید.
- ادمین میتواند بر اساس هدف و خدمات پیج، به تهیه و طراحی ریلز، استوری و پستهای جذاب اقدام نماید.
- ادمین میتواند با استفاده از استعدادهای خود، در محتواهای ویدیویی که برای معرفی خدمات و محصولات پیج تهیه میکند، مانند یک بلاگر و در قالب یک بازیگر مجریگری کند.
جمع بندی
در این مقاله با برخی از مهمترین وظایف و مهارتهای ادمین تولید محتوا اینستاگرام آشنا شدید. البته موارد دیگری نیز میتواند به هدف افزایش کیفیت پیج معرفی شود که بستگی به استعدادها و مهارتهای ادمین دارد.
مهمترین روش برای جذب مشتری به هدف فروش و استفاده از خدمات پیج، کاربری از راهکارها و ابزارهای مواجهه با مشتری است.
رسانه اینستاگرام میتواند به عنوان یکی از بهترین ابزارها با توجه به استقبال پرشکوهی که مخاطبان از این پلتفرم داشتهاند محسوب شود. به همین خاطر میتوان گفت که روز به روز نقش ادمین تولید محتوای اینستاگرام برای تحقق چشم اندازهای مدیران کسب و کار پررنگتر میشود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
4 پاسخ
سلام
مرسی بابت محتوای خوبتون
خیلی از کارفرماها تفاوت ادمین و دایرکتر و ادمین تولید محتوا رو نمیدونن و برای ماهایی که کارمون تولید محتوا نیست خیلی سخته که توضیح بدیم این موضوع رو
امیدوارم کارفرماها اطلاهاتشون رو توی این زمینه بالا ببرن و همچنین نحوه قرارداد بستن رو
مرسی واقعاً …
سلام الهه جان
کاملا درسته. کارفرما باید آگاه باشه که وظایف ادمین تولید محتوا با دایرکتر و سایرین متفاوته. موضوع قرارداد هم مهمه در واقع در درجه اول ادمین باید حق و حقوق خودش رو کامل بدونه و به مفاد قراردادی که عرف هست آگاهی داشته باشه.
وظایف ادمین تولید محتوا باید توی قرار دادد نوشته بشه چون در غیر اینصورت ازش کلی کار دیگه هم میخوان
این یعنی اینکه وظایف ادمین تولید محتوای اینستاگرام با ادمین و دایرکتر متفاوته:)