پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

امروزه پلتفرم اینستاگرام Instagram توانسته به عنوان یک ابزار کامل، نظر طیف وسیعی از مدیران کسب و کار در حوزه‌های مختلف را به خود جلب نماید. به همین منظور، ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام مارکتینگ Instagram Marketing و استفاده از این پلتفرم را می‌توان به عنوان یکی از سناریو‌های موثر تبلیغاتی معرفی کرد.

چرا که راهکار تبلیغات در اینستاگرام را می‌تواند به عنوان یک تکنیک کاربردی‌ به هدف دیده شدن، جذب‌ مشتری و در نهایت فروش محصولات و خدمات برای شرکت‌ها و محیط‌های کسب و کار معرفی شود.

در این مقاله از آموزش اینستاگرام با معین فرجی، شما با نحوه ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام آشنا خواهید شد. شما مخاطب محترم در پایان این مقاله به این آگاهی خواهید رسید که برای اجرای انواع سناریو‌های تبلیغاتی، بدون تحمل پرداخت هزینه‌های زیاد، با استفاده از یک سازوکار مطلوب به همراه دریافت فیدبک‌های مطمئن، خواهید توانست در مسیر رشد و شکوفا شدن برند و فروش محصولات خود به بالاترین قله‌های پیشرفت دست پیدا کنید.

درباره کیفیت ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

بیشتر کسب و کار‌ها و برندهای مشهور که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، از خدمات رسانه اینستاگرام به عنوان ابزاری برای ارتباط با مشتریان و تبلیغ محصولات و خدمات خود، استفاده می‌کنند. بنابراین آموزش اینستاگرام برای کسب و کار برای افرادی که قصد راه‌اندازی بیزینس در این بستر را دارند الزامی است.

اگر شما نیز شبکه اجتماعی اینستاگرام را به عنوان روشی برای تبلیغات انتخاب کرده‌اید، در ابتدا لازم است نسبت به افتتاح یک پیج تبلیغاتی در اینستاگرام اقدام نمایید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام می‌تواند، شعار و هدف شما را به واسطه خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید به سرعت به مخاطبین معرفی نماید. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود اجرای سناریو‌های تبلیغاتی خود را با شرایط صرفه‌جویی در هزینه و زمان اجرایی کنید. آیا استراتژی‌های تبلیغ رایگان در اینستاگرام را می‌دانید؟

پیج تبلیغاتی

ویژگی‌های راه‌اندازی پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

  • نمایش برند و حضور در جلوی چشمان مشتریان هدف

  • افزایش فالوور و نرخ جذب مشتریان بالقوه که می‌توانند در جایگاه مشتریان بالفعل قرار بگیرند

  • فراهم نمودن شرایط مطلوب به هدف اجرای تعاملی قوی و آغاز فرایند‌ فروش خدمات یا محصولات با مخاطبین

  • با راه‌اندازی پیج تبلیغاتی در اینستاگرام می‌توانید در تمام صنایع مانند خدمات گردشگری، محصولات سلامت، فراورده‌های غذایی و غیره، فرایند‌های تبلیغاتی خود را اجرا نمایید.

  • به واسطه کاربری از پیج تبلیغاتی در اینستاگرام، لازم نیست که فیزیک محصول خود را به عنوان نمونه در اختیار مشتری قرار دهید. می‌توانید این کار را با انتشار فیلم و تصویر از محصول، خصوصیت‌های خواسته شده را به مشتریان نشان دهید.

  • با استفاده از این راهکار می‌توانید به راحتی با مشتریان ارتباط داشته باشید، از سلیقه و خواسته آنها باخبر شوید و محصولات خود را طبق نظر آنها ارائه دهید.

مراحل راه‌اندازی پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

انجام فعالیت‌های بیزینسی یا تبلیغات اینفلوئنسری توسط ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام شبیه به انتشار یک پست معمولی است.

با این تفاوت که مبدا حرکت شما از  شبکه اجتماعی محبوب  FaceBook آغاز خواهد شد. به همین خاطر لازم است قبل از هر کاری نسبت به انجام برخی تنظیمات کاربردی در رسانه فیسبوک اقدام نمایید.

البته اگر قبلا تجربه فعالیت تبلیغاتی در فیسبوک Facebook Ad Manager  را داشته باشید، این کار برای شما با چند کلیک ساده آغاز خواهد شد.

اما ما مراحل را برای آگاهی مخاطبان به فرض اینکه در فیسبوک تجربه تبلیغات را نداشته‌اند بیان خواهیم کرد.

مراحل راه اندازی پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

 گام اول:

به حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد شوید و در قسمت Business Manager، پیج اینستاگرام خود را به حساب فیس بوک خود متصل کنید.

  1. برای شروع وارد حساب کاربری Facebook Business Manager خود شوید.
  2. به قسمت تنظیمات کسب و کار بروید.
  3. مسیر (Accounts > Instagram Accounts) را طی نمایید.
  4. دکمه آبی رنگ را به هدف استفاده از اکانت اینستاگرامی که می‌خواهید از آن تبلیغ کنید، انتخاب نمایید.
  5. در ادامه اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

گام دوم:

هدف پیج تبلیغاتی خود را انتخاب کنید

  • ابتدا وارد Ads Manager شده و در ادامه کار بر روی Create Ad کلیک کنید. در این مرحله قرار است هدف تبلیغاتی شما تعریف ‌شود.
  • در قسمت بعدی باید هدف خود را از بین موارد زیر انتخاب نمایید.
    • Get more messages

پیام‌های بیشتر دریافت کنید

  • Increase website purchases

افزایش خرید وب‌سایت

  • Get more leads
  • Get more subscribers

دریافت مشترکین بیشتری

  • Increase app installs

افزایش نصب اپلیکیشن

  • Boost video views

افزایش بازدید ویدیو

  • Get more website visitors

افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت

  • Boost an Instagram post

مشاهده و لایک پست اینستاگرام

  • Increase brand awareness

افزایش نمایش برند

پس از انتخاب هدف، از شما خواسته می‌شود که یک نام انتخاب کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

گام سوم:

نوع بودجه و مدت زمان را تعیین کنید

حالا نوبت به تعیین میزان هزینه بر اساس زمان‌بندی است. به همین خاطر لازم است که در بین موارد زیر، بودجه و زمان‌بندی مطابق با هدف خود را انتخاب کنید. در این خصوص به الگوریتم اینستاگرام مشخص می‌کنید که چه زمان‌هایی بهترین تبلیغات را برای نمایش بیزینس شما تعیین نماید.

  • پرداخت روزانه Daily Budget: مبلغی را برای فعالیت‌های روزانه و در تاریخی خاص مشخص کنید
  • پرداخت نامحدود Lifetime Budget: مبلغی را برای فعالیت‌های مدام مشخص کنید

در کنار این موارد، موردی نیز برای دریافت هزینه‌های کلیکی (CPC)  مشخص شده است. بر این اساس با توجه به بهینه سازی پیج تبلیغاتی توسط اینستاگرام، مبلغی را برای پرداخت هر کلیک تعیین می‌کنید.

گام چهارم:

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات در اینستاگرام، داشتن کنترل کامل بر روی جامعه هدفی است که تبلیغات شما به نمایش گذاشته می‌شود.

در ادامه گزینه‌های زیر را با توجه به هدف خود تعیین نمایید.

  • Age

محدوده سن مخاطبین هدف

  • Location

تعیین موقعیت جغرافیایی

  • Gender

جنسیت

  • Interests

منافع شما

  • Job titles

عناوین شغلی

  • Languages

تعیین زبان

حتی شما می‌توانید این موارد را به طور سفارشی تعیین نمایید و فهرستی برای مشتریان خود معرفی کنید. پس از تکمیل موارد فوق، به اکانت اینستاگرام خود متصل شوید.

این کار می‌تواند درصد مواجهه با مخاطبین جدیدی که با سلیقه و هدف تبلیغاتی شما مطابقت دارند را نیز افزایش دهد.

گام پنجم:

مکان‌هایی که قرار است پیج تبلیغاتی اینستاگرام را تبلیغ کنید را انتخاب کنید

با توجه به کاربری از Facebook Ads Manager برای اجرای تبلیغات، این کار تنها در محیط‌های بازار فیس بوک، مسنجر، شبکه مخاطبان و گروه‌ها نمایش داده می‌شود.

اما اگر بخواهید فرایند‌ها توسط پیج تبلیغاتی در اینستاگرام نمایش داده شود، لازم است که گزینه Manual Placements را انتخاب کرده و در ادامه اینستاگرام را انتخاب کنید.

حتی شما می‌توانید با استفاده از موارد زیر و تعیین موقعیت‌های خاص در اینستاگرام، تبلیغات خود را هدفمند‌تر نمایید.

  • Story ads
  • Instagram Feed ads
  • Explore ads
  • Collection ads

گام ششم:

محتوا‌هایی که با خلاقیت تهیه کرده‌اید را آپلود کنید

در این‌جا شما باید محتوای تهیه شده که حاوی هدف و تبلیغات شما است را بارگذاری نمایید. برای این کار لازم است تنظیماتی را اعمال نمایید.

  • Instagram account to advertise from

مطمئن شوید که نوع حساب اینستاگرام خود را در قسمت  Identity انتخاب کرده اید.

  • Ad copy

برای آگهی خود توضیح و عنوان جذاب مشخص کنید. مخاطبین را مسیر‌دهی کنید که پست را لایک کنند یا بر روی آن کلیک کنند و یا غیره. آگهی می‌تواند در قالب ویدیو یا اسلاید یا استوری و یا تصویر باشد.

  • Link to promote

با درج لینک در آگهی منتشر شده، آدرس صفحه فرود را مشخص کنید که مخاطبین باید به کجا مراجعه نمایند.

 گام هفتم:

مسیر ارتباط با مخاطب را مشخص نمایید

بیشتر جذب مشتریان از طریق انتشار استوری‌های شما است. برای همین لازم است که برای هدفمند‌تر کردن و مدیریت دایرکت‌ها، سازوکار مطلوبی را درنظر داشته باشید. این کار را قبل از انتشار تبلیغ انجام دهید.

برای همین از ابزار Instagram Automation توسط ManyChat استفاده کنید.

برای مثال، اگر از پیج تبلیغاتی در اینستاگرام در نوع داستانی استفاده می‌کنید، از دکمه تماس برای اقدام (CTA) به معنی ارسال پیام استفاده کنید.

وقتی شخصی روی CTA کلیک می‌کند، فهرستی از سوالات متداول برای انتخاب نمایش داده می‌شود.

اتوماسیون، پاسخ کاربران را داده و موجبات ارتباط سریع شما با مشتری را فراهم می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” روش‌های افزایش تعامل کاربران در استوری ” را نیز مطالعه کنید.

دوره اینستا استار معین فرجی

اجرای فرایند‌های درآمد‌زایی به هدف راه اندازی کسب‌وکار آنلاین با ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام دیگر رویا نیست. با شرکت در دورۀ اینستا استار معین فرجی می‌توانید به طور کامل کسب‌وکار اینستاگرامی خود را آغاز کرده و در بیزینس خود جهانی شوید.

در نتیجه

با توجه به امکاناتی که در رسانه اینستاگرام به همراه مشارکت با شبکه اجتماعی فیس بوک برای اجرای سناریو‌های تبلیغاتی فراهم آمده است، مخاطبین و مدیران کسب و کار می‌توانند به راحتی بدور از پرداخت هزینه‌های زیاد، نسبت به فعالیت در پیج تبلیغاتی در اینستاگرام، شرایط را برای نمایش و معرفی برند و محصولات خود بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی، در تمام جهان اجرایی کنند.

5 دیدگاه ها

  • سلام
    ببخشید شما آموزش تخصصی بلاگر شدن هم دارید؟ البته من دوره هاتون رو چک کردم چیری تحت عنوان آموزش بلاگری نداشتید…

    • سلام ندای عزیز
      خیر، بلاگر موفق در ابتدا باید آموزش اینستاگرام رو توی اولویت بذاره و ترفندها و الگوریتمها رو یاد بگیره.

  • سلام خسته نباشید
    ممنون بابت مقاله خوبتون اما خب اینکه چطوری تبلیغ بگیریم و رشد کنیم واقعا سخته

  • اکثر پیجای تبلیغاتی واقعا شورشو درآوردن… هر کی هر چی دستش میاد تبلیغ میکنه
    طرف پیجش راجع به روزمرگیه کلا کارش غذا درست کردن و خونه تمیز کردن و بچه داریه بعد میاد تبلیغ اموزش تخصصی نرم افزار aspen رو تبلیغ میکنه آخه شما چه میدونید اسپن چیه که میگید طرف خوب آموزش میده برید شرکت کنید
    کاش راجع به این که هر کی تو حوزه تخصصی خودش تبلیغ کنه یه ویدئو تو اینستاگرام بذارید و قشششنگ تفهیم کنید ..

    • سلام رضا جان
      بله ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام این روزا خیلی زیاد شده و خب طبیعتاً مثل هر حوزه دیگه ای افراد غیرمتخصص زیادی دارن این کار رو انجام میدن. اما همیشه تفاوت بین فردی که کارش رو بلده با فردی که ناشی هست مشخصه و مخاطب هوشمنده و این موضوع رو تشخیص میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.