یکی از دشوارترین کارها در اینستاگرام همکاری با اینفلوئنسرهاست بطوریکه تبلیغات اینفلوئنسری این روزها به مهمترین دغدغهی کابران اینستاگرام تبدیل شده است. با توجه به اینکه افراد زیادی در اینستاگرام حساب کاربری دارند میتوان دریافت که درصد زیادی از آنها در این پلتفرم بیزینس شخصی خودشان را راه انداختهاند و تعداد کمی از آنها برای گذران وقت و بدون هدف در این بستر حضور دارند.
تمام کسانی که کسب وکارشان را در اینستاگرام استارت زدهاند به خوبی میدانند که برای ارتقاء و رشد کارشان باید آموزش اینستاگرام را در اولویت قرار دهند. بعد از تسلط کافی بر ترفندها میتوانند از تبلیغات نیز استفاده کنند. دوره اینستا استار معین فرجی راهنمای کاملی است برای کسانی که میخواهند اینستاگرام را به صورت حرفهای یاد بگیرند.
در واقع فارغ از زمینه فعالیتتان در پیج اینستاگرام، برای پیشرفت پیجتان باید تبلیغات کنید. تبلیغات انواع مختلفی دارد و شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که از کدام نوع تبلیغات استفاده کنید. قطعاً میدانید که تبلیغات اینفلوئنسری در سوشال مدیا مارکتینگ از رایجترین نوع تبلیغات است.
اما مانند سایر انواع تبلیغات، تبلیغات اینفلوئنسری نیز مشکلات خاص خود را دارد. کار با اینفلوئنسرها الزاماً همیشه نتایج خوب و مثبتی ندارد و گاهی موجب متضرر شدن بیزینسها هم میشود. بنابراین برای اینکه بتوانیم همکاری درستی با اینفلوئنسرها داشته باشیم لازم است از یکسری اصول و راهکار در این زمینه استفاده کنیم.
هر کسب و کاری قطعاً یکبار در تبلیغات اینفلوئنسری با مشکلاتی مواجه شده و شکست خورده و نتیجه دلخواه خود را نگرافته است، از اینرو در این مطلب از وبلاگ معین فرجی قصد داریم این مشکلات را بررسی کنیم و به ارائه راهکار مناسب بپردازیم تا شما بتوانید از تبلیغات اینفلوئنسری بهترین نتیجه را کسب کنید.
اینفلوئنسر به چه کسی گفته میشود و تبلیغات او چه اهمیتی دارد؟
بطور کلی به افرادی که قدرت تأثیرگذاری بالایی در حوزه فعالیت خود دارند و در صفحات مجازی فالوور زیادی نیز دارند اینفلوئنسر گفته میشود. تبلیغات اینفلوئنسری بسیار کارآمد است و در صورت استفاده از این خدمات بازخورد چندین برابری را تجربه خواهید کرد.
با توجه به این حجم از بازدهی کاملاً واضح است که تبلیغات اینفلوئنسری تعرفه بالایی داشته باشد. در صورت انتخاب این نوع تبلیغات لازم است اینفلوئنسری که در حوزه فعالیتتان حضور دارد را برای تبلیغ انتخاب کنید چرا که در این صورت فالوورهایی که از این طریق جذب میکنید کاملاً هدفمند بوده و متناسب با پرسونای مد نظرتان خواهد بود. با این اوصاف مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد که در ادامه به تفصیل بیان کردهایم.
در مقاله جذب فالوور واقعی اینستاگرام به معرفی تمامی روشهای جذب فالوور پرداختهایم.
اینفلوئنسر مارکتنیگ چیست؟
به مجموعهای از متدهای جدید و مؤثر که در آن برندها و افراد تأثیرگذار با تکیه بر اعتبار خود در صفحات شبکههای اجتماعیشان یک محصول یا خدمت را معرفی و تبلیغ میکنند اینفلوئنسر مارکتینگ گفته میشود. اینفلوئنسر برگرفته از کلمه Influence به معنای تاثیر گذاری است و اینفلوئنسر به معنای تأثیرگذار است.
مشکلات تبلیغات اینفلوئنسری و راه حل آن ها
تا اینجا به اینکه اینفلوئنسر کیست و چه میکند و همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ پرداختیم، در ادامه نیز به معرفی چالشها و مشکلات تبلیغات اینفلوئنسری میپردازیم. این مشکلات شاید به نظر ساده بیایند اما به قدری مهم و تأثیرگذارند که به تنهایی میتوانند یک کسب و کار را از پا در بیاورند، بنابراین لازم است اصول و قواعد آن را یاد بگیریم.
عدم پاسخگویی به موقع اینفلوئنسرها و در دسترس نبودن آنها
اینفلوئنسرها به علت داشتن فالوورهای زیاد روزانه پیامهای زیادی دریافت میکنند که پاسخگویی به این حجم از پیام دریافتی بسیار زمانبر است. از اینرو در برقراری ارتباط و دریافت پاسخ از اینفلوئنسر مورد نظر، ممکن است با مشکلات زمانی زیادی رو به رو شوید. قطعاً زمان از مهمترین معیارها برای هر بیزینس است.
این مورد از مشکلات رایج تبلیغات اینفلوئنسری است که راه حل آسانی دارد. اینفلوئنسرها میتوانند با استخدام یک ادمین و یا پشتیبان به سادگی این مشکل زمانی را حل کنند.
ارسال و انتشار دیر هنگام پست یا استوری تبلیغ
کمپینهای تبلیغاتی زمان مشخصی را برای انتشار تبلیغ در نظر میگیرند و آن را به اینفلوئنسر میسپارند اما اینفلوئنسرها در بیشتر مواقع به علت حجم درخواستهای زیاد تبلیغها را با تأخیر منتشر میکنند و طبیعتاً این شیوه موجب کاهش تأثیرگذاری تبلیغ و همچنین به هم ریختن نظم تیم تبیلغات مشتری میشود.
برای حل این مشکل میتوانید حدوداً 4 یا 5 روز قبل از رسیدن زمان انتشار اقدام به ارتباطگیری با اینفلوئنسر مورد نظر کنید. لازم است محتوایی که اینفلوئنسر جهت معرفی محصول یا بیزینس شما در نظر گرفته را دریافت کرده و بررسی کنید.
پس از بررسی چنانچه نقد و نظری دارید با او در میان بگذارید تا خروجی کار مطابق خواسته خودتان باشد و همچنین تأثیرگذاری آن بیشتر شود.
ارسال نکردن اینسایت توسط اینفلوئنسر
از دیگر مشکلات تبلیغات اینفلوئنسری میتوان به ارسال نکردن اینسایت اشاره کرد. قابلیت اینسایت اینستاگرام گزارش آماری کاملی از بازدید محتوای تبلیغاتی، تعداد ایمپرشن و reach را ارائه میکند. ارسال این گزارش از وظایف اینفلوئنسر است تا مشتری در جریان نتیجه تبلیغ و بازده آن شود.
مشتری نیز حق دارد از آمار تبلیغات توسط اینفلوئنسر مطلع شود و در جریان دقیقترین آمار و اطلاعات اینسایت محتوای تبلیغاتی باشد تا با توجه به نتیجه کار تصمیم بگیرد که مجدداً با اینفلوئنسر مد نظر همکاری داشته باشد یا خیر.
ارائه خدمات و اطلاعات فیک توسط اینفلوئنسر
در چند سال اخیر ارائه خدمات فیک توسط اینفلوئنسرها رایج شده است. خدمات فیک در واقع به این معنی است که اینفلوئنسر به علت عدم بازدهی پیج خود اقدام به خرید فالوور فیک میکند و این بسیار بسیار پیج مشتری که کار تبلیغ خود را به این اینفلوئنسر سپرده است را متضرر میکند.
بنابراین لازم است قبل از دادن تبلیغ به اینفلوئنسرها بازدهی پیج او را از طریق برخی برنامههای مخصوص آمار اینستاگرام به دقت بررسی کنید و در دام وعدههای پوچ آنها نیفتید.
تعیین تعرفههای غیر عادلانه و بسیار بالا
اینفلوئنسرها تعرفه ثابت و مشخصی برای تبلیغات اینفلوئنسری ندارند. با اینکه تقریباً چندین سال است که در این زمینه فعالیت میکنند اما هر کدام از آنها تعرفه دلخواه خود را دارند و تعیین تعرفه آنها از هیچ اصولی پیروی نمیکند.
هر چند معمولاً نرخ تبلیغ آنها با توجه به تعداد فالوورها و کیفیت محتوای پیجشان تعیین میشود.
سخن نهایی درباره چالشها و مشکلات تبلیغات اینفلوئنسری
همانطور که مطالعه کردید تبلیغات اینفلوئنسری نیز مانند سایر شغلها مشکلات و چالشهایی دارد اما با این حال نمیتوان تأثیر مثبت این کار در بیزینس را نادیده گرفت. همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر و همچنین قدیمی بهترین راه برای تبلیغ است اما لازم است دقت کافی را در انتخاب اینفلوئنسر داشته باشیم تا بیشترین بازخورد را بگیریم.
امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
یک پاسخ
به هر حال هر نوع تبلیغی مشکلات خاص خودشو داره