بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران

به اشتراک گذاری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران چگونه است و درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ در ایران چقدر است؟ چالش‌های سر راه یک دیجیتال مارکتر چیست؟ آیا در سال جدید هم می‌توان به کار در این حوزه، امید داشت؟ این‌ها و بسیاری سوال‌های دیگر، همه و همه برای افرادی که می‌خواهند تازه وارد این حرفه شوند، مطرح می‌شود.

با اینکه در بازار کار دیجیتال مارکتینگ رقابت زیاد است؛ اما خبر خوب و دل‌گرم‌کننده برای شما این است که تقاضای جهانی برای این حوزۀ کاری، به‌شدت رو به افزایش است. پس، جای هیچ نگرانی‌ای نیست که وای ممکن است روزی در این بازار جایی نداشته‌باشم!

برای شمایی که می‌خواهید به‌عنوان بازاریاب دیجیتال، وارد فضا و بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران شوید، و در فکر این هستید که از کجا باید شروع کنید، چه اطلاعات، مهارت‌ها و دانشی را باید به‌دست آورید، و … این مقاله به شما توصیه می‌شود![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: مهارت های دیجیتال مارکتینگ” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_59876″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Fdigital-marketing-skills%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”42px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هاب‌اسپات، یک شرکت توسعه‌دهندۀ نرم‌افزار برای بازاریابی، یکی از مراجع مهم است که تعریف زیر را برای این مفهوم دارد: بازاریابی به وسیلۀ ابزارهای دیجیتال

با توجه به این تعریف، دیجیتال مارکتینگ، یک‌سری فعالیت‌های بازاریابی را دربرمی‌گیرد که به‌وسیلۀ ابزارها و در واقع، ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود. 

طبق تعریف هاب‌اسپات، دیجیتال مارکتینگ، که به آن بازاریابی آنلاین هم می‌گویند، به همۀ تلاش‌های بازاریابی که در اینترنت انجام می‌شود اشاره دارد. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی، مانند موتورهای جستجو، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌های دیگر، برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. این، شامل ارتباط از طریق پیام‌های متنی یا چند رسانه‌ای هم می‌شود.

 

نقش اینترنت در دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

می‌توان گفت پیشینۀ این نوع بازاریابی، به رواج رادیو و آمدنِ تبلیغات رادیویی در اوایل دهۀ 1900 میلادی برمی‌گردد. همین اتفاق، تحولی بزرگ در اقتصاد دنیا را سبب شد. در این تحول، اینترنت هم نقش بسیار مهم و موثری داشته‌است. با اینترنت، نه محدودیت زمان مطرح است، نه محدودیت مکان، و به‌واسطۀ آن، ارتباط میانِ انسان‌ها، نامحدود شده‌است. و به‌تبع آن، بیزنس‌ها هم از این دستاوردهای جدید بازاریابی، استفادۀ لازم را می‌برند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: چگونه بلاگر اینستاگرام شویم؟” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_74502″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Finstagram-blogger%2F|title:%D8%A2%DB%8C%D8%A7%20%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][vc_empty_space height=”52px”][vc_column_text]

دیجیتال مارکتینگ و اینترنت؛ دو جزء جدانشدنی

آیا اینترنت و دیجیتال مارکتینگ در ایران، دو جز جدانشدنی هستند؟ با اینکه جواب این سوال، کاملاً واضح است؛ اما این پرسش، در تصمیم‌گیری برای انتخاب شغل آیندۀ شما نقش پررنگی دارد. حالا که می‌دانیم جداشدنی نیستند، واقعاً چرا؟

 

چرا اینترنت و دیجیتال مارکتینگ در ایران، دو جز جدانشدنی هستند؟

  • اینترنت، ارزان است.
  • اکثر مردم کشور، به آن دسترسی دارند.
  • همیشه در حال تحول است.
  • باعث ارتباط بین نقاط مختلف جهان شده‌است.
  • دیگر، زندگی بدون اینترنت امکان ندارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17942″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دیجیتال مارکتینگ برای یک کسب وکار به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ شامل تمامی تاکتیک‌ها و کانال‌های بازاریابی است که از اینترنت به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. وب‌سایت کسب‌وکار شما، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی (فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، اسنپ‌چت)، ایمیل‌ها، وبلاگ‌ها و خبرنامه‌ها، بعضی از محبوب‌ترین ابزارها برای اتصال به مشتریان هستند. همۀ آنها در حوزۀ بازاریابی دیجیتال و در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران قرار دارند.

دیجیتال مارکتینگ، فرصت یکسانی را برای رشد به همۀ کسب‌وکارها – بزرگ یا کوچک – ارائه می‌دهد. بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران، راه‌های متعددی را برای تعامل مستقیم با مشتریان و هم‌چنین، هدف قرار دادن مشتریان جدید به کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد. این نان و کرۀ مشاغل مدرن است که به‌جای سرمایه‌گذاری بسیار اندک، بازدهی عالی را ارائه می‌دهد.

برای بازاریابی و نفوذ به عمق ذهن مخاطبان یک کسب‌وکار، چه بستری بهتر از اینترنت! اینترنت، به‌دلیل همۀ ویژگی‌های خوبی که دارد، حتی باعث شده ارتباط علوم مختلف با همدیگر، آسان‌تر شود. گرایش‌های مختلف تحصیلی، هرکدامشان نقش خاص خود را در دنیای بازاریابی دیجیتالی پیدا‌کرده‌اند تا به رشد هرچه بیشتر مارکتینگ کمک کنند.

بیایید انواع مختلف روندهای بازاریابی دیجیتال را که برای رشد کسب‌وکارها در زمان‌های آینده بسیار مهم خواهد بود، مورد بحث قرار دهیم و با زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال آشنا شویم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: کسب درآمد از اینستاگرام در ایران” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_57037″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Fmaking-money-on-instagram%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”52px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی 10 زیر شاخۀ دیجیتال مارکتینگ در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران

بازاریابی دیجیتال، هر شکلی از بازاریابی است که در آن، از اینترنت یا اشکال دیگر ارتباطات دیجیتال استفاده می‌شود. این، ساده‌ترین روش برای تعریف اصطلاحی است که دنیای تجارت و کسب‌وکار مدرن را تحت‌تأثیر خودش قرار داده‌است.

همان‌گونه که ما به سمت دیجیتالی‌شدن حرکت می‌کنیم، دامنۀ بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران هم افزایش پیدا می‌کند. این شکل از مارکتینگ، بسیار پویاست و مدام، در حال کامل‌شدن است. مثلاً ممکن است چیزی که چند ماه پیش کار می‌کرد، امروز، اصلاً کارساز نباشد.

در این بخش از مطلب بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران، می‌خواهیم به 10 مورد از به‌روز‌ترین و تازه‌ترین زیرشاخه‌های بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران در سال 2023 را با هم بررسی کنیم و تنوع آن‌ها را بشناسیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: انواع تبلیغات در اینستاگرام” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_48828″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Ftypes-of-advertising-on-instagram%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”52px”][vc_column_text]

10 بازاریابی دیجیتال برتر 2023

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  2. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  3. بازاریابی محتوا
  4. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  5. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  6. اینفلوئنسر مارکتینگ
  7. بازاریابی ایمیلی
  8. بازاریابی موبایلی
  9. بازاریابی وابسته
  10. واقعیت‌افزوده و بازاریابی واقعیت مجازی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17943″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO یا Search engine optimization)، یکی از مهم‌ترین انواع دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار شماست. متخصصان حوزۀ سئو، حجم وسیعی از بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران را تشکیل می‌دهند. سئو به کسب‌وکارها ضمانت می‌دهد که صفحات وب آنها یا مقالاتشان را در بالای نتایج جستجوی گوگل قرار دهد.

فرآیند سئو، معمولاً بر کلمات یا عبارات کلیدی خاصی در محتوای شما تاکید دارد که کاربران اینترنت به دنبال آن کلمات یا عبارات هستند. به‌عنوان مثال، اگر شیرینی می‌فروشید باید تحقیق و بررسی کنید مخاطبان شما در اینترنت، چه عبارات و کلماتی را در این‌باره جست‌وجو می‌کنند و با آن کلمات خاص، مشتریان بیش‌تری را بتوانید هدف قرار دهید.

با این‌حال، هم‌چنین مهم است که در مورد کلمات کلیدی زیاده‌روی نکنید. اجباری‌کردن کلمات کلیدی می‌تواند باعث شود کپی غیرطبیعی به‌نظر برسد و باعث افت کیفیت کلی محتوای شما شود. برای اینکه SEO فرایندی مفید باشد، لازم است کیفیت محتوای شما همیشه حفظ شود.

تخمین زده می شود که تقریباً 81٪ از خریداران، قبل از هر نوع خریدی تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند. در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران، اگر می‌خواهید به صورت آنلاین به افراد دسترسی پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید، باید مطمئن شوید که سئو، یک اولویت تجاری است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: آموزش اینستاگرام از صفر تا صد | آپدیت 2022″ btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_78561″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Finstagram-tutorials-2022%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”72px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

2. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM  یا Search Engine Marketing) به فرآیندی می‌گویند که در آن از موتورهای جستجو برای به‌دست آوردن رتبۀ بهتر، افزایش ترافیک سایت و به‌دنبال آن، افزایش فروش محصول استفاده می‌شود. در واقع، SEM ، نسخۀ پولی سئو (SEO) است. به کمک SEM، یک شرکت یا کسب‌وکار می‌تواند فضای تبلیغاتی را که در صفحۀ نتایج سرچ گوگل (SERP) ظاهر می‌شود، خریداری کند. ایجاد پیوند بین SEO و در کنارش تبلیغات در گوگل، بخشی مهم و جدایی‌ناپذیر از بازاریابی موتورهای جستجو است که در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران جای اساسی دارد.

تشخیص نتایج جستجوی پولی در گوگل آسان است. در بازار دیجیتال مارکتینگ در ایران، برای SEM، یک علامت کوچک “Ad” در ابتدای URL ظاهر می‌شود و غول جست‌وجو (گوگل) هم، این صفحات را در اولین نتایج جستجو قرار می‌دهد.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: تکنیک های رشد کسب و کارهای کوچک” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_91086″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Fsmall-business-growth-techniques%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”72px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

3. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به‌ازای هر کلیک یا PPC روشی هست که هر دفعه که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود، با پرداخت یک هزینه به ناشر، ترافیک به سایت شما هدایت می‌شود. PPC مثلِ نسخۀ پولی SEO است. تبلیغات گوگل، یکی از رایج‌ترین انواع PPC است. این امکان را به شما می‌دهد تا برای به‌دست‌آوردن رتبه بالاتر در SERP های Google هزینه کنید. رسانه‌های دیگر، عبارتند از تبلیغات پولی در فیس‌بوک، کمپین‌های تبلیغاتی توییتر و پیام‌های حمایت‌شده در لینکدین.

PPC کاملاً شبیه بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) است؛ ولی می‌تواند تبلیغات نمایشی و تبلیغات وابسته (افیلیت مارکتینگ یا Affiliate Advertising ) را هم شامل شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتما بخوانید: روش های تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_92709″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2F%25D8%25B1%25D9%2588%25D8%25B4%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C-%25D8%25AA%25D9%2588%25D9%2584%25DB%258C%25D8%25AF-%25D9%2585%25D8%25AD%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25A7%25DB%258C-%25D8%25A8%25D8%25A7%25DA%25A9%25DB%258C%25D9%2581%25DB%258C%25D8%25AA-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25D8%25A7%25DB%258C%25D9%2586%25D8%25B3%25D8%25AA%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”72px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

4. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، نوعی بازاریابی دیجیتال است که بر ایجاد و ترویج انواع مختلف محتوا، برای تولید سرنخ و فروش تمرکز دارد. در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران، محتوا می‌تواند به‌صورت وبلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ویدئو، اینفوگرافیک، پادکست و غیره باشد. محتوا سئو سنگین و کاربرپسند است و به‌صورت ارگانیک، مشتریان جدید را جذب می‌کند.

اگر می‌خواهید بازاریابی محتوای شما به‌خوبی کار کند، باید مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید. محتوای با کیفیت، نه‌تنها به افزایش فروش کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد شهرت، اعتماد و وفاداری به برند هم می‌شود. همه کانال های بازاریابی دیجیتال، در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران، به‌شدت به محتوا وابسته هستند. SEO، SEM، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی،و PPC اگر محتوای خاص کسب‌وکار نداشته باشد، نمی‌توانند وجود داشته باشند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: سواد رسانه ای (سواد دیجیتالی) چیست؟” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_88009″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Fmedia-literacy%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”72px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

5. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی، بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ هر سازمانی است. با تبلیغ برند خود در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، ترافیک وب‌سایت و صفحات رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش می‌دهید، سرنخ ایجاد می‌کنید و هم‌چنین، آگاهی از برند را افزایش می‌دهید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با انواع دیگر بازاریابی دیجیتال مانند SEO، SEM،PPC و بازاریابی محتوا هم‌پوشانی دارد.

کانال‌های مورد استفاده برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران به شرح زیر است:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • یوتیوب
  • لینکدین
  • Pinterest
  • تلگرام

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام چه مشکلاتی دارد؟” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_102224″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Fproblems-with-influencer-advertising%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”72px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

6. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از اشکال حال و آیندۀ بازاریابی دیجیتال است و بخش بزرگی از بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران را به‌ خود اختصاص داده‌است. این روش، از افرادی که فالوورهای زیادی در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود دارند، استفاده می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند این تأثیرگذاران را برای تبلیغ محصولات/وب‌سایت‌های خود استخدام کنند.

اینفلوئنسر، به عنوان سفیر برند شما عمل می‌کند. او می‌تواند عکس‌ها، فیلم‌ها یا محصول شما را در وبلاگ یا وب‌سایت خود پست کند تا آگاهی از برند در مورد کسب‌وکار شما ایجاد کند. به‌عنوان مثال، قبل از ازدواج با نیک جوناس، نماد جهانی پریانکا چوپرا یک رجیستری آمازون به ارزش 14000 دلار در توییتر منتشر کرد. او گفت که از ساختن راهنمای ثبت عروسی با آمازون بسیار لذت برده‌است و از دنبال‌کنندگانش خواست تا برای الهام‌گرفتن به راهنمای او نگاهی بیندازند. در همین‌حال، آمازون متعهد شد که با نام پریانکا چوپرا 100000 دلار به یونیسف اهدا کند.

با این حال، نیازی به استخدام افراد مشهور برای اینفلوئنسر مارکتینگ نیست، اگرچه بسیاری از برندهای بزرگ این روزها این کار را انجام می‌دهند. اگر برند کوچک‌تری هستید، می‌توان از یک فرد محبوب در شبکه‌های اجتماعی با چند هزار دنبال‌کننده وفادار هم استفاده کرد. وقتی به‌درستی انجام شود، دامنۀ اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار زیاد است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17944″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

7. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی، مربوط به ارسال ایمیل به پایگاه مشتری شما برای ارتقای کسب‌وکار است. یکی از راه‌های تقویت بازاریابی ایمیلی، استفاده از خبرنامه است. می‌توانید از افراد بخواهید که وقتی به وب‌سایت شما می‌آیند در خبرنامه ثبت‌نام کنند. سپس، می‌توانید از این پلت‌فرم برای ارسال به‌روزرسانی‌های منظم در مورد محصولات و خدمات خود برای آنها استفاده کنید.

بهترین کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، شامل لیستی از مشترکینی است که از طریق محتوای شما به‌دست‌آورده‌اند و شرکت، هزینه‌ای برای آنها پرداخت نکرده‌است. درک کنید که کاربرانی که به‌تنهایی مشترک می‌شوند، به احتمال زیاد با نام تجاری شما درگیر می‌شوند و باید آنها را به‌درستی هدف قرار دهید. از بازاریابی ایمیلی که یکی از زیرشاخه‌های مهم بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران است، می‌توان برای ایجاد آگاهی از برند، ایجاد مشتری وفادار و گرفتن بازخورد صادقانه از مشتریان استفاده کرد.

 

8. بازاریابی موبایلی

در عصر حاضر، مردم بیش از هر گجت دیگری از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. تلفن‌های همراه آنها، یک پلتفرم یک‌مرحله‌ای است که تمام راحتی مورد نیاز را ارائه می‌دهد. بنابراین، چرا از این، برای هدف قرار دادن یک پایگاه مشتری بالقوه استفاده نکنید؟

بازاریابی موبایلی را می‌توان از طریق اپلیکیشن یا پیامک انجام داد. برنامه‌ها به‌طور فزاینده‌ای در بین کاربران تلفن‌همراه محبوب هستند و می‌توانند همان هدفی را که وب‌سایت شما انجام می‌دهند، انجام دهند. ممکن است افراد بیش‌تری با برنامۀ شما درگیر شوند تا با وب‌سایت. بنابراین، ایجاد یک برنامۀ ساده، کاربرپسند و بصری مهم است.

هم‌چنین، می‌توانید اعلان‌های فشار منظم را از طریق برنامه ارسال کنید. این، باعث می‌شود که آنها با محصول شما درگیر شوند. در این میان، می‌توان از پیامک‌ها برای آگاهی مردم از پیشنهادات و کوپن‌های ویژه استفاده کرد. هم‌چنین، می‌توان از آن برای هدف قرار دادن افرادی که گوشی هوشمند ندارند، استفاده کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”آموزش اینستاگرام حرفه ای و تخصصی” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_40758″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”72px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

9. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته، نوعی بازاریابی دیجیتال است که در آن، یک کسب‌وکار با کسب‌وکار دیگری شریک می‌شود و آن را در وب‌سایت/برنامۀ خود تبلیغ می‌کند. اساساً، بازاریابان وابسته، محصولات دیگران را می‌فروشند و هنگامی که سرنخ ایجاد می‌شود، کمیسیون دریافت می‌کنند.

کار با شرکت‌های وابسته می‌تواند به شما کمک کند تا دسترسی خود را گسترش دهید. هم‌چنین، می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را ارگانیک‌تر به‌نظر برساند. به‌عنوان مثال، شرکت مسافرتی هندی MakeMyTrip  سالهاست که یک برنامۀ وابسته را به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اجرا می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند به‌راحتی با شرکت شریک شوند و هر زمان که به تبدیل سرنخ کمک کنند، درآمد کسب کنند.

 

10. بازاریابی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

بازاریابی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) شکل دیگری از بازاریابی دیجیتال است. این، شامل استفاده از این زمینه‌های داغ فناوری برای جذب مشتری است. بازاریابی AR و VR در حال حاضر گران است و تنها در صورتی باید آن را دنبال کرد که بودجه و هم‌چنین، چیز خارق‌العاده‌ای برای ارائه داشته باشد. به‌عنوان مثال، IKEA از بازاریابی واقعیت افزوده استفاده می‌کند و به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا ببینند مبلمان در خانه‌هایشان چگونه به‌نظر می‌رسد.

همان‌طور که ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می رویم، دامنۀ بازاریابی دیجیتال و هم‌چنین، بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران هم افزایش می‌یابد. اکثر انواع تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، به‌هم مرتبط و وابسته‌به یکدیگر هستند. یک کسب‌وکار باید درک کند که کدام‌یک، با هدف بلندمدت آن سازگارتر است و بر اساس آن، استراتژی داشته باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_button title=”حتماً بخوانید: چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کارها مهم است؟” btn_position=”cz_btn_center” id=”cz_63665″ link=”url:https%3A%2F%2Fmoeinfaraji.ir%2Fimportance-of-content-marketing-for-businesses%2F” sk_button=”font-size:18px;color:#000000;” cz_button=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”72px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

درآمد بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران

درآمد یک بازاریاب دیجیتالی (یا همان دیجیتال مارکتر) در ایران، به عوامل گوناگونی بستگی دارد، که مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن‌ها، میزان سابقۀ کار، تجربه و دانش آن کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ، از آن‌دست حرفه‌هایی است که نمی‌توان درآمد مشخصی برای هر جایگاه و پوزیشن جایگاه شغلی آن در نظر گرفت.

شما ممکن است در یک شرکتی مشغول به‌کار شوید که به‌صورت دلاری یا دینار و درهم حقوق بدهد که با عرف درآمد همان جایگاه و پوزیشن به ریال بسیار متفاوت است؛ بنابراین، میزان درآمد شما در بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران، به اندازۀ شرکت و میزانی بودجه‌ای است که برای حقوق کارمندان خود در نظر می‌گیرد.

این را هم باید در نظر داشت که گاهی، درآمد یک دیجیتال مارکتر دورکار با یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ حضوری در شرکت، می‌تواند متقاوت باشد. کافی است سری به سایت‌های کاریابی بزنید و میزان دستمزد یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ را در آگهی‌های مختلف، در شهرهای بزرگ و کوچک بررسی کنید.

 

در نهایت…

از آن‌جایی که از عمر دیجیتال مارکتینگ در ایران، هنوز زمان زیادی نگذشته و این حوزه، هنوز تازه و جوان است، بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران هم، هر روز رو به رونق و پیشرفت است. بنابراین، اگر به یکی از زمینه‌های شغلی در این حرفۀ بزرگ، علاقه دارید، از همین امروز برای آموزش آن، وقت بگذارید و شروع کنید. دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای، از همین راه و پلۀ اول شروع کرده‌اند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر