ویدئو مارکتینگ چیست؟

به اشتراک گذاری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]ویدئو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدئویی، برای کسب‌وکارهای کوچک آنقدرها هم که فکر می‌کنید پیچیده یا گران نیست. اگر در حال خواندن این مقاله با گوشی هوشمند هستید، از قبل یک دستگاه ضبط ویدیو در دست دارید.

با کمی برنامه ریزی و خلاقیت، می‌توانید ویدیوهای بازاریابی ایجاد کنید که مخاطبان‌تان را شگفت‌زده کند. اگر هنوز در مورد ارزش و اهمیت ویدئو مارکتینگ برای کسب وکار خود تردید دارید، به‌خصوص اگر کوچک هستید، در این‌جا حقایقی وجود دارد که می‌تواند شما را متقاعد کند.

پس، برای درک بهتر ویدئو مارکتینگ در کسب‌وکار خود، تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

 

ویدئو مارکتینگ چیست؟ | بازاریابی ویدئویی چیست؟ | What’s video marketing

بازاریابی ویدئویی، به استفاده از ویدئو برای بازاریابی یا تبلیغ برند یا پیشنهاد شما در کانال‌های دیجیتال اشاره دارد.

تا به‌حال، ویدئوهای آموزشی، مانند ویدئو های آموزش اینستاگرام را دیده‌اید؟ احتمالاً شما هم با این روش آموزش، مطالب آموزشی را بهتر درک کرده‌اید.

به زبان ساده، زمانی که از ویدئو برای بازاریابی برند، محصول یا خدمات خود (مانند آموزش اینستاگرام) استفاده می‌کنید، در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت می‌کنید، به مشتریان احتمالی و فعلی خود آموزش می‌دهید و با آنها تعامل می‌کنید، گفته می‌شود که از بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17872″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 چرا بازاریابی ویدئویی اهمیت پیدا می‌کند؟ | چرا ویدئو مارکتینگ مهم است؟؟

طبق یک نظرسنجی که سایت Wyzowl  برگزار کرد، 76درصد از کسب‌وکارهایی که از ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند، معتقدند که این بازاریابی، باعث بازگشت سرمایۀ خوبی می‌شود.

93 درصد از کسب‌وکارها بر این باورند که درک کاربر از محصول یا خدماتشان را افزایش می‌دهد. و 72درصد از کسب‌وکارها معتقدند که ویدئو مارکتینگ در کسب وکار آن‌ها، نرخ تبدیل وب‌سایت آنها را بهبود بخشیده است.

این، فقط کسب‌وکارها نیستند که تمایل‌به استفاده از ویدئو به‌عنوان یک ابزار بازاریابی دارند، مشتریان هم تمایل بیشتری به دریافت پیام‌های بازاریابی در قالب ویدئو دارند. طبق گزارشی از Hubspot Research، بیش از 50 درصد از مشتریان، ویدیو را به سایر انواع محتوای یک برند ترجیح می‌دهند. این نشان از اهمیت ویدئو مارکتینگ در نظر مشتریان است.

ویدئوها نحوۀ ارتباط برندها با مشتریان را متحول کرده است. آنها نحوۀ فروش یک برند، روش خرید مشتریان، روش مصرفِ مصرف‌کنندگان و نحوۀ حفظ روابط تیم‌های خدمات با مشتریان را تغییر داده‌اند.

کسب‌وکارها از ویدیوها در صفحات فرود خود (برای توضیح نحوۀ عملکرد و مزایای آن)، پست‌های رسانه‌های اجتماعی (برای تعامل با مخاطب)، وبلاگ‌ها (برای حفظ خوانندگان بیشتر)، و حتی در ایمیل‌ها (برای حمایت از کمپین‌های بازاریابی خود) استفاده می‌کنند.

این‌ها، دلایل افراد و برندها، برای استفاده از ویدئو مارکتینگ در کسب وکار هستند. از بین آنها، 83٪ معتقدند که ویدیوی توضیح‌دهندۀ صفحۀ اصلی آنها موثر است، 78٪ معتقدند که ویدیو در رسانه‌های اجتماعی، یک تاکتیک عالی است، و 80٪ معتقدند که ویدیوهای موجود در ایمیل ها ROI مورد نیاز را به‌همراه دارد.

استفاده از ویدئو، به عنوان بخشی از بازاریابی، در بین مشاغل مختلف، از جمله کارآفرینان و مشاغل کوچک، جذابیت زیادی به‌دست آورده است.

یک نظرسنجی دیگر یعنی نظرسنجی Renderforest هم نشان داد که ویدیوها به افزایش کسب‌وکارها کمک کردند:

  • آگاهی از برند تا 70 درصد
  • ترافیک 51 درصد
  • فروش 34%

نتیجه، بسیار شگفت‌انگیز است، این‌طور نیست؟

کلید محبوبیت آنها، در سهولتِ نسبی آنها برای تعامل با مشتریان احتمالی و مشتریان، در چندین پلتفرم نهفته است.

کسب‌وکارهای کوچک، به‌طور فزاینده‌ای از ویدیوها برای جذب، تبدیل و حفظ مشتریان جدید با موفقیت بزرگ استفاده می‌کنند.

 

توسعۀ استراتژی بازاریابی ویدئویی

یک استراتژی ویدئو مارکتینگ، فقط به اضافه‌کردن یک ویدیو برای بازاریابی، پیشنهادی به شما نیست. این، شامل انتخاب دقیق، توسعه، و قرار دادن ویدیوها به‌عنوان دارایی‌های جداگانه یا در کمپین‌های بازاریابی موجود است تا بیش‌ترین بهره را از آن ببرید.

اما قبل از اینکه به بحث در مورد چگونگی توسعۀ یک استراتژی بازاریابی ویدیویی بپردازیم، باید انواع محتوای ویدیویی را که برای آن استفاده می‌کنید، بشناسید.

 

13 انواع محتوای ویدئویی

انواع مختلفی از ویدیوها وجود دارد که می‌توانید ایجاد کنید، اما برای بهترین نتیجه، به درک هدف ویدئو مارکتینگ در کسب وکار، نحوۀ استفاده از آن کمک می‌کند. قبل از اینکه در مورد استراتژی‌های بازاریابی ویدیویی صحبت کنیم، بیایید انواع محبوب ویدیوهای بازاریابی را که می‌توانید بسازید، ببینیم:

  1. نسخۀ نمایشی محصول: ویدیوهای عمیقی که USP، ویژگی‌ها و مزایای محصولات را توضیح می‌دهد. این به‌گونه‌ای طراحی شده است که نشان دهد مشتریان خدمات، پس از خرید، پیشنهاد دریافت می‌کنند.
  2. مصاحبه‌ها: مصاحبه، شامل پرسیدن سوال از یک رهبر فکری در مورد یک موضوع خاص و ارسال ویدیوی آن به صورت آنلاین است.
  3. توصیفات: توصیفات، ویدئویی از مشتریان خوشحال و/یا مشهور شرکت هستند که قدردانی و تجربۀ خوب خود را با شرکت بیان می‌کنند. این به افزایش اعتماد خریداران احتمالی کمک می‌کند.
  4. ویدیوهای رویداد: این ویدیوها، نکات برجستۀ یک رویداد را پوشش می‌دهند و معمولاً بخشی از استراتژی بازاریابی رویداد را تشکیل می‌دهند.
  5. ویدیوهای توضیح‌دهنده: معمولاً از ویدیوهای توضیح‌دهنده برای پاسخ به سؤالات متداول مربوط به پیشنهاد استفاده می‌شود.
  6. ویدیوهای چگونه: چگونه ویدیوها جنبۀ نحوۀ ارائۀ پیشنهاد را توضیح می‌دهند و به مشتریان جدید یا فعلی، نحوۀ استفاده از پیشنهاد یا هر یک از ویژگی‌های آن را آموزش می‌دهند.
  7. Vlog:: ویلاگ‌ها یا وبلاگ‌های ویدئویی، نسخه‌های ویدیویی وبلاگ‌های سنتی هستند. اهمیت ویدئو مارکتینگ این است که از طریق وبلاگ‌ها، یک کسب‌وکار، استراتژی‌های بازاریابی خود را با استفاده از ویدیوها اجرا می‌کند.
  8. وبینارها: وبینارها یا سمینارهای مبتنی‌بر وب، کنفرانس‌های ویدئویی زنده و مبتنی‌بر وب هستند که میزبان، از اتصال اینترنتی برای ارتباط‌با مخاطبان، بینندگان و شنوندگان در سراسر جهان و صحبت در مورد موضوعی خاص استفاده می‌کند.
  9. ارائه‌ها و گفتگوها: این موارد، شامل ارسال ویدیوهای ضبط‌شده از ارائه‌ها و صحبت‌هایی است که شخصی مرتبط‌ با کسب‌وکار سازمان‌دهی، ارائه، شرکت یا بخشی از آنها بوده است. چنین گفتگوهایی مانند Tedx، به‌دنبال محتوای ویدیویی در اینترنت هستند.
  10. آموزش‌ها: آموزش‌ها، ویدئوهای عمیقی هستند که پیچیدگی‌های پیشنهاد یا سایر مشاغل ارائه‌دهنده را به مشتریان آموزش می‌دهند.
  11. نظرات: این‌ها نقدهایی هستند که به‌وسیلۀ تأثیرگذاران و رهبران فکری، دربارۀ محصول یا خدمات ارسال شده است که منجر به تغییر تصمیمات بینندگان می‌شود.
  12. پشت صحنه: بسیاری از کسب‌وکارها، اغلب ویدیوهایی از پشت‌صحنه منتشر می‌کنند. استفاده از ویدئو مارکتینگ در نشان‌دادن پشت‌صحنه، به آنها کمک می‌کند تا رابطۀ نزدیک‌تری با مشتریانی برقرار کنند که چیزی را که معمولاً در تبلیغات یا تلویزیون نمی‌بینند، تجربه کنند.
  13. ویدیوهای زنده: ویدیوهای زنده، ویدیوهای مرتبط‌با نام تجاری یا پیشنهادهایی هستند که به‌صورت زنده پخش می‌شوند تا موارد مهمی را به نمایش بگذارند یا مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17873″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 نحوه انجام بازاریابی ویدئویی

چیزهای زیادی در بازاریابی ویدئویی وجود دارد. شما باید برنامه‌ریزی کنید که چه چیزی بسازید، برای چه کسی باید بسازید، چگونه آن را بسازید، و چگونه پس از توسعۀ آن، به مخاطب دست پیدا کنید.

  • اهداف خود را تعیین کنید

این یک مرحله ضروری قبل از شروع هر چیزی است.

تعریف کنید که می‌خواهید با استفاده از فیلم‌ها به چه چیزی برسید. آیا ویدئو مارکتینگ شما، به‌دنبال فروش بیشتر است؟ یا بیشتر کردنِ دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی است؟ بازاریابی ویروسی؟ بازاریابی دهان‌به‌دهان؟ مشتریان حفظ‌‌ شدۀ بیشتر؟

در مورد اهداف، باید صریح باشید؛ چون اهداف مختلف با استراتژی‌های ویدئو مارکتینگ مختلف، پشتیبانی می‌شوند و نتایج متفاوتی را ایجاد می‌کنند. برای افزایش فروش، ممکن است نیاز به ایجاد یک ویدیوی نمایشی یا توضیحی داشته باشید که می‌توانید آن را در صفحۀ فرود خود منتشر کنید.

با این‌حال، برای بازاریابی ویروسی، ممکن است نیاز داشته باشید که یک تبلیغ هوشمندانه یا یک کمپین رسانه‌های اجتماعی با هشتگ‌های اختصاصی و یک سری ویدیو ایجاد کنید.

بیشتر اوقات، بازاریابی ویدئویی، به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی مستقل استفاده نمی‌شود. اما حتی اگر این کار را می‌کنید، مطمئن شوید که چگونه ROI را اندازه‌گیری می‌کنید.

  • ویدیو(های) خود را برنامهریزی کنید

پس از تعیین هدف، باید ویدیو(های) بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید. خود را تعیین و تعریف کنید.

  • مخاطب هدف: مخاطبان هدف، افرادی هستند که ویدیو برای آنها ساخته شده است. آنها می‌توانند مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه یا سایر افرادی باشند که بر تصمیمات مشتریان یا مشتریان احتمالی شما تأثیر می‌گذارند. دانستن بازار هدفِ شما در ویدئو مارکتینگ، مهم است؛ چون به شما در توسعۀ پیام ویدیویی کمک می‌کند.

 

  • پیام ویدیویی: ویدیو دربارۀ چه چیزی خواهد بود؟پیام ویدیویی، برای مخاطب داخلی مشخص می‌کند که برند می‌خواهد چه چیزی را به‌نمایش بگذارد یا با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند.

 

  • پلتفرم ویدیویی: پلتفرم‌های ویدیویی مختلف، ارزش‌های پیشنهادی متفاوتی دارند. در حالی که برخی مانند Vimeo، به شما امکان می‌دهند ویدیوهای خود را به‌طور یک‌پارچه در پلتفرم‌های مختلف جاسازی کنید، برخی برای SEO (یوتیوب) عالی هستند، و برخی (فیس بوک) به شما کمک می‌کنند افراد را در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار دهید.

    شما می‌توانید یک پلتفرم واحد یا ترکیبی از پلتفرم‌های دیگر را برای میزبانی و اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود انتخاب کنید.

 

  • بودجه: بودجه، عامل مهمی است که سایر تصمیمات مربوط‌به توسعه و بازاریابی ویدیو را هدایت می‌کند.

 

  • اسکریپت: اسکریپت، پایه ویدیو می‌شود و دلیل بزرگی در پشت موفقیت یا شکست استراتژی ویدئو مارکتینگ است.

 

  • نوع ویدیو: تعریف نوع ویدیو، بسیار حیاتی است. چون نحوۀ توسعه، ارسال و بازاریابی ویدیو را تعیین می‌کند. ویدیوهای زنده، معمولاً شامل عکس‌برداری و ارسال هم‌زمان می‌شوند، در حالی که ویدیوهای توضیح‌دهنده، ممکن است از انیمیشن‌ها همراه‌با عکس‌های دیگر استفاده کنند و ویرایش‌های زیادی داشته باشند.
    اهمیت ویدئو مارکتینگ، در نوع ویدئو، خود را نشان می‌دهد. تصمیم‌گیری در مورد نوع ویدیو زودتر تعیین نیازهای خلاقانه، جدول زمانی و سایر الزامات ویدیو را آسان می‌کند.

 

  • نیازهای خلاقانه: این موارد، به نوع ویدیو بستگی دارد. ممکن است شامل لباس‌ها، مجوزهای مکان، دارایی‌های دیجیتال و غیره باشد.

 

  • برنامه عمل: بیان می‌کند که در چه زمانی، چه کاری باید انجام شود. استراتژی ویدئو مارکتینگ در کسب‌وکار و اجرای آن را ساده می‌کند.

 

  • سایر الزامات: سایر الزامات ویدئویی که باید از قبل برنامه‌ریزی شوند.

 

 

  •  ویدیو(های) خود را توسعه دهید

این مرحله، شامل فیلم‌برداری، افزودن fx، امتیاز پس‌زمینه، صداگذاری و هر چیزی است که برای تبدیل اسکریپت نوشته‌شده به فریم‌های متحرک لازم است. این مرحله، اغلب شامل کمک‌گرفتن از شخص ثالث برای فیلم‌برداری یا ساخت انیمیشن برای شما است. اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، در این‌جا چند ابزار برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد:

  • Invideo : یک SAAS ویرایش ویدیویی که به‌سرعت در حال‌رشد است، با هزاران الگو برای هر نوع ویدیوی ممکن.
  • video : یک ویرایش‌گر ویدیوی آنلاین با کشیدن و رها کردنِ واقعاً ساده برای شما برای ایجاد ویدیو برای کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، کانال‌های یوتیوب و کانال‌های دیگر.
  • Animoto : یک SAAS ویرایش ویدیو مبتنی بر ابر که می‌توانید از آن برای ایجاد ویدیوهای آنلاین با استفاده از هزاران الگو و ویژگی استفاده کنید.
  • Placeit: Placeit یک پلت‌فرم توسعۀ ویدیو با قابلیت کشیدن و رها کردن بسیار آسان است که تقریباً برای هر نوع ویدیو، از استوری‌های اینستاگرام گرفته تا ویدیوهای تبلیغاتی گرفته تا تبلیغات فیس‌بوک، قالب‌هایی دارد.
  • Envato : عناصر Envato یک سرویس اشتراک برای سازندگان ویدیو است که صدهاهزار دارایی دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  •  ویدیو(های) خود را بازاریابی کنید

حتی اگر ویدیوها در بازاریابی، به‌عنوان یک دارایی عالی در نظر گرفته می‌شوند، باید آنها را هم بازاریابی کنید.

اگر آن را در یوتیوب یا وب‌سایت خود آپلود می‌کنید، روی SEO تمرکز کنید. اگر اینستاگرام یا توییتر را به‌عنوان پلتفرم ترجیحی خود انتخاب کرده‌اید، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Reddit یا Tumblr به اشتراک بگذارید یا برای همین، یک تبلیغ اجرا کنید.

این‌گونه، بهتر، به اهمیت ویدئو مارکتینگ پی می‌برید. چون تبلیغات ویدئویی، بهتر از تبلیغات تصویری عمل می‌کنند. و می‌تواند به شما کمک کند تا برای رسیدن به اهداف‌تان، جذابیت بیش‌تری داشته باشید.

 

بازاریابی ویدئویی چگونه کار می کند؟؟

در ظاهر، نحوۀ بازاریابی ویدیویی بسیار ساده است: برند شما ویدیوهایی ایجاد می‌کند که به‌نوعی شرکت شما را تبلیغ می‌کند، فروش را افزایش می‌دهد، آگاهی از محصولات یا خدمات شما را افزایش می‌دهد یا مشتریان شما را درگیر می‌کند.

در عمل، اجرا و اهمیت ویدئو مارکتینگ، کمی پیچیده‌تر است. مانند بسیاری از تلاش‌های بازاریابی شما، ویدئو مارکتینگ در کسب وکار هم، مبتنی‌بر داده است، بنابراین شما می‌خواهید معیارهای مختلف را زیر نظر داشته باشید و تعامل مشتری را دنبال کنید.

برای توسعۀ استراتژی بازاریابی ویدیویی خود، باید:

  • تخصیص منابع. شما باید مقداری بودجه برای ویدئو مارکتینگ در کسب وکار خود تعیین کنید – حداقل تجهیزات مناسب، نرم افزار ویرایش خوب، و یک مربی ویدئو مارکتینگ (یا بهتر است تیم باشد) – و همچنین زمان برای ایجاد و اجرای آن.

 

  • داستان‌های خود را بگویید. داستان‌سرایی، هرگز به‌اندازۀ ویدیو مهم نبوده است. بنابراین، طوفان فکری را شروع کنید: چه داستان‌هایی را می‌خواهید بگویید؟چگونه به آنها خواهید گفت؟

 

  • مشغول کردن. فقط گفتن داستان‌هایتان کافی نیست. در حین انجام این کار، باید مخاطبان خود را درگیر کنید. چگونه داستان‌های خود را جذاب می‌کنید؟ با ویدئو مارکتینگ در کسب وکار شما، چه چیزی مخاطب شما را جذب خواهد کرد؟

 

  • آن را کوتاه نگه دارید. هیچ مدت‌زمان مشخصی برای ویدیوهای بازاریابی وجود ندارد (اگرچه توصیه‌هایی وجود دارد)، اما قانون کلی این است که کوتاه‌تر بهتر است.با ویرایش خود بی‌رحم باشید. اهمیت ویدئو مارکتینگ در این است که هر چیز اضافی را برش دهید، و قطع کنید. فاصلۀ توجه، کوتاه است، بنابراین از آنچه به‌دست می‌آورید بهترین استفاده را ببرید.

 

  • انتشار. اهمیت ویدئو مارکتینگ را وقتی به‌طور کامل متوجه خواهید شد که ویدیوهای خود را در همه‌جا منتشر کنید – در وب‌سایت خود جاسازی کنید، در YouTube که متعلق به Google است، آپلود نمایید و هم‌چنین، در همۀ کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود. سپس، ترویج، ترویج، و ترویج کنید.

 

  • تجزیه و تحلیل. معیارها و آمار را دنبال کنید تا مشخص کنید کدام ویدیوها بهترین عملکرد را دارند و چرا.

 

مزایای ویدئو مارکتینگ | مزایای بازاریابی ویدئویی

با دسترسی‌به شبکه‌های سریع‌تر، کسب‌وکارها از ویدیوهای بیشتری برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند. آن‌ها به اهمیت ویدئو مارکتینگ در بیزنس خود پی برده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها (احتمالاً رقبای شما هم)، از ویدیوها برای کمک به جلب ارزش مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

بازاریابی ویدئویی، مزایای بسیار زیادی دارد. بیایید با مواردی که به‌راحتی قابل کمیت و شمارش هستند، شروع کنیم: آمار، اعداد و داده‌ها. توجه داشته باشید:

  • ویدئو به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. امروزه، بسیاری از تلاش‌های بازاریابیِ یک شرکت، برای کمک به ایجاد اعتماد طراحی شده است. ویدئو، پلی است که آنچه را که می‌گویید به آنچه واقعاً هستید پیوند می‌دهد و به مشتریان، امکان می‌دهد پشت پرده را نگاه کنند و برند شما را بشناسند.

 

  • ویدیو، یک معدن طلای SEO است که به ایجاد بک‌لینک به سایت شما کمک می‌کند، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها را افزایش می‌دهد (که می‌تواند بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر بگذارد) و ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند. و فراموش نکنیم که یوتیوب، متعلق به گوگل است، پس حتماً برای اجرای بهترِ ویدئو مارکتینگ در کسب وکار خود، ویدیوهای خود را در YT هم پست کنید و با کلمات کلیدی/عبارات کلیدی تگ و هشتگ، تگ کنید!

 

  • ویدئوها، حفظ اطلاعات را افزایش می‌دهند. اگر مشتریان شما فقط چیزی را بشنوند، احتمالاً 10 درصد از آن اطلاعات را سه‌روز بعد حفظ خواهند کرد. در مقابل، اگر آنچه می‌شنوند با تصاویر مرتبط همراه باشد، به‌طور متوسط ​​65 درصد از آن اطلاعات را سه‌روز بعد حفظ خواهند کرد.

 

  •  مشتریان شما، عاشق ویدیو هستند. مشتریان بالقوه هم، عاشق ویدیو هستند، به این‌معنی که ویدئو مارکتینگ خوب، می‌تواند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب کند.

 

  • خطوط موضوع ایمیل که شامل کلمه “ویدئو” هستند، 19% افزایش در نرخ باز و افزایش 65٪ در افزایش کلیک دارند.

 

  • چهار برابر مشتریانی که ترجیح می‌دهند ویدیوی محصول را تماشا کنند تا توضیحات محصول را بخوانند.

 

  • پول دوست دارید؟ سپس این را در نظر بگیرید: پس از تماشای یک ویدیو، مشتریان 64 تا 85 درصد، احتمال خرید بیش‌تری دارند.

 

چرا باید از ویدیوها در پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید؟

خلاصه‌تر بخواهیم بگوییم، پست‌های ویدئویی:

  • باعث می‌شود بیشتر در فیدهای اجتماعی قابل‌مشاهده بمانید
  • قرار گرفتن در معرض و تعامل بیشتر را به‌همراه دارد
  • درک محصول شما را افزایش می‌دهد
  • شما را بیشتر متمایز می‌کند
  • راه شخصی‌تری برای تعامل با مخاطبان شما ارائه می‌دهد
  • ابزار فروش قدرتمندی هستند
  • رتبه بالاتر در جستجو را فراهم می‌کند
  • با محبوبیتِ در حالِ افزایش در بین پلتفرم‌ها همراه است

 

چالش های بازاریابی ویدئویی

روزی روزگاری، هزینۀ یک چالش جدید برای بازاریابی ویدیویی، این‌ها بود: هزینه تجهیزات، نرم‌افزار ویرایش و از دیدگاه کاربر نهایی، هزینه داده‌های مصرف ویدیوی آنلاین.

امروزه این چالش‌ها بیشتر در آینۀ دید عقب هستند. بله، شما هنوز به مقداری بودجه نیاز دارید – تجهیزات خوب، نرم افزار ویرایش و یک پلتفرم تحویل مقرون‌به‌صرفه‌تر از گذشته هستند، اما رایگان نیستند – و شما به یک تیم بازاریابی با تجربه در زمینۀ ویدئو نیاز دارید، اما همۀ اینها موانعی هستند که قابل‌عبور هستند.

در واقع، بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی ویدئویی در سال 2023، استراتژیک است: چگونه یک استراتژی ویدئو مارکتینگ قوی و موثر ایجاد کنیم، چگونه محتوایی بسازیم که مردم بخواهند مصرف کنند، و چگونه ویدیوهای جذابی ایجاد کنیم که به اشتراک گذاشته شوند. علاوه‌براین، بازاریابان محتوای ویدیویی باید درک کاملی از معیارها و چگونگی نشان‌دهندۀ موفقیتِ یک ویدیو و زمینه‌های بهبود داشته باشند.

از طریق تقسیم‌بندی مخاطبان هوشمند، می‌توانید مخاطبان را با ویژگی‌ها و معیارهای متعددی که فراتر از تقسیم‌بندی ساده هستند، شناسایی کنید و محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان خاصی را هدف قرار دهد.

بهترین روش‌ها برای بازاریابی ویدیویی

از میان این چالش‌ها، بهترین شیوه‌های بازاریابی ویدئویی را افزایش دهید. و همه‌چیز به استراتژی ختم می‌شود: اگر می‌خواهید ویدئو مارکیتنگ شما نتایجی داشته باشد، باید برنامه‌ریزی کنید، آزمایش کنید، تجزیه‌وتحلیل کنید و دوباره آزمایش کنید. بله، هدف ویدیوهای شما، بیان یک داستان و جلب مشارکت مشتریان است، اما از منظر بازاریابی و اهمیت ویدئو مارکتینگ، ویدیوهای شما باید با قیف فروش شما هم‌خوانی داشته باشند.

هدف هر ویدیو چیست؟ مخاطب کیست؟ ویدئو چگونه به اهداف بازاریابی شما کمک می‌کند؟

استراتژی کلی و داده‌ها باید استراتژی بازاریابی ویدیویی شما را هدایت کنند. ابتدا، یک استراتژی محکم برای توسعۀ ویدیو(های) برای هر سطح از قیف فروش خود برنامه ریزی کنید. محتوا و اهداف هر ویدیو را مشخص کنید. تعیین کنید چه معیارهایی به بهترین وجه، موفقیت یک ویدیو را تعیین می‌کنند.

سپس، برای درک ارزش و اهمیت ویدئو مارکتینگ، تست کنید. تجزیه‌وتحلیل کنید. در صورت لزوم، ویدیوهای خود را (و استقرار آنها) را تغییر دهید. برای موثرتر کردن آنها تلاش کنید، و هر کاری که انجام می‌دهید، ویدیو را انجام دهید. در سال 2023 و پس از آن، ویدئو مارکتینگ در کسب وکار، سنگ بنای تلاش‌های بازاریابی برند شما است.

 

در نهایت…

اگر یک عکس، به هزار کلمه می‌ارزد، پس ارزش ویدیو چقدر بیشتر است؟ این، اساس بازاریابی ویدئویی است، یک استراتژی بازاریابی رو به جلو که ویدیوی جذاب را در کمپین‌های بازاریابی شما ادغام می‌کند.

همان‌طور که می‌بینید، نمی‌توانید اهمیت روزافزون ویدیوها را در بازاریابی و بازاریابی ویدیویی به‌طور کلی تضعیف کنید. اگر در بازی با استفاده از ویدیو هستید، مطمئن شوید که این کار را بهتر از رقبای خود انجام می‌دهید و اگر در این بازی، تازه‌کار هستید، قبل از بازی‌کردن شات‌های خود حتماً یاد بگیرید و تحقیق کنید.

ویدئو مارکتینگ، چیز جدیدی نیست، اما با در دسترس‌تر شدن ویدیو، مردم محتوای ویدیویی بیشتری را به جای متن مصرف می‌کنند. اگر بتوانید اهمیت ویدئو مارکتینگ را درک کنید، خلاقانه از ویدیوها برای حمایت از اهداف تجاری و نیازهای مشتری خود استفاده می‌کنید. در این‌صورت، شرکت شما می‌تواند با بازاریابی ویدیویی از بازدهی بالاتری برخوردار شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر