بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام کدام است؟

به اشتراک گذاری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام چیست؟ آیا برای فروشگاه‌های اینستاگرامی، می‌توان از این نوع درگاه‌ها استفاده کرد؟ درگاه پرداخت اینستاگرام، چه مزایایی برای مشتریان و فروشندگان دارد؟ در دنیای اینستاگرام مارکتینگ، داشتن درگاه پرداخت، برای پیج‌های فروشگاهی، تا چه اندازه تاثیر و اهمیت دارد؟ در این مطلب، قرار است از درگاه پرداخت بگوییم و بهترین درگاه پرداخت را برای اینستاگرام معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

درگاه پرداخت چیست؟

وقتی که خریدار باید وجهی را به حساب فروشنده واریز کند، از درگاه پرداخت استفاده می‌کند. درگاه پرداخت، در واقع، نوعی نقش واسط را بین این دو بازی می‌کند. درگاه پرداخت اینستاگرام هم به همین شکل است. این‌ها در حقیقت، وب‌سایت‌هایی هستند که امکان انتقال وجه را در هنگام خریدوفروش به‌وسیلۀ کاربران اینترنت فراهم می‌کنند.

کاربر می‌تواند با استفاده از بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام، در زمانی کم‌تر از چند ثانیه،کالا و یا خدمات مدنظرش را خریداری کند. به این ترتیب، بدون این‌که به بانک مراجعه کند، اقدام‌به پرداخت وجه از درگاه پرداخت اینستاگرام می‌نماید.

 

2 نوع از بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام

درگاه پرداخت اینستاگرام، و به‌طور کل، درگاه پرداخت، به دو شکل زیر است:

  1. درگاه‌های مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم، که برای دریافت آن، بایستی به بانک مراجعه کرد، به حساب‌های بانکی شما متصل می‌شود و وقتی که مشتری‌های شما پرداخت در اینستاگرام را انجام می‌دهند، به‌طور مستقیم، مبلغِ آن به حساب شما واریز می‌شود.

  1. درگاه‌های پرداختی با واسطه

این مدل درگاه پرداخت اینستاگرام، هم نوعی از درگاه‌های پرداختی هست که نیازی ندارد به بانک، مراجعه کنید؛ ولی وجه‌های دریافتی از مشتری هم، بعد از طی مدت‌زمانی مشخص، با واسطه، به حساب شما واریز می‌شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17821″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنیم؟

این‌روزها که بازار کسب‌وکارهای آنلاین در بستر اینستاگرام فراهم است، حتماً شما هم یک خرید اینستاگرامی را تجربه کرده‌اید. بیزنس‌های کوچکی که برای خرید محصول‌شان، به مشتری، شمارۀ کارت خود را ارئه می‎دهند و در مقابل، از آن‌ها می‌خواهند پس از واریز هزینۀ محصول و ارسالش، عکسی از رسید واریزی خود ارسال کنند. به این شکل، پرداخت در اینستاگرام انجام می‌شود.

فروشندۀ محصول، بعد از دریافت فیش از مشتری، بایستی منتظر پیامکِ واریزیِ پول در حساب خود می‌بود. در غیر این‌صورت، بایستی رسید ارسالی از طرف مشتری را مغایرت می‌داد تا فیش فیک نباشد. همۀ این دردسرها باعث شد صاحبان بیزنس‌ها به استفاده از درگاه پرداخت روی بیاورند.

آن‌هایی که به ستوه آمده بودند، به‌دنبال بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام خود می‌گشتند. امروزه، استفاده از انواع درگاه پرداخت اینستاگرام آن‌قدر همه‌گیر و محبوب هست که همین روش، باعث اعتمادسازی برای مخاطبان می‌شود.

 

اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار در بستر اینستاگرام هستید، و یا قصد راه‌اندازی یک صفحۀ اینستاگرامی را دارید، توصیۀ ما، گذراندن یک دوره آموزش اینستاگرام برای کسب وکار است، تا با این پلتفرم و نحوۀ فروش در اینستاگرام، بیش‌تر آشنا شوید. بعد از طی دورۀ آموزشی، قطعاً به‌دنبال بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام خواهید رفت؛ چون کار پرداخت در اینستاگرام را برای مشتری راحت‌تر می‌کند.

 

کدام نوع درگاه پرداخت بهتراست؟

هر دو نوع از درگاه پرداخت را می‌توان بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام دانست. هر دوی آن‌ها، مزایا و معایبی دارد. همین مزایا و معایب، سبب شده بعضی‌ها درگاه مستقیم و بعضی‌ دیگر، درگاه غیرمستقیم را انتخاب کنند و ترجیح دهند. در ادامه، هر دوی این مدل‌های درگاه پرداخت اینستاگرام را بررسی می‌کنیم تا بهتر تصمیم‌ بگیرید.

 

دسترسی سریعتر به پول! با درگاه پرداخت مستقیم:

با درگاه پرداخت در اینستارام به‌طور مستقیم، شما به‌عنوانِ فروشندۀ محصول، کارمزدی پرداخت نمی‌کنید، که همین مسئله، یک نکتۀ مثبت و قابل‌توجهی است. در صفحۀ پرداخت هم، می‌توان نام‌ و نشانی کسب‎وکارتان، و لوگوی برند شما را مشاهده کرد. همین مورد، به اعتمادسازی در مخاطب شما، کمک شایانی می‌کند. ضمن این‌که واریز پول از حساب خریدار به حساب شما، به‌صورت لحظه‌ای و آنی انجام می‌شود.

ولی مسئله، به این راحتی نیست! شما حتی بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام را داشته باشید، باید علاوه‌بر دارا بودن سند مالکیت سایت، وب‌سایت شما هم بایستی نماد اعتماد الکترونیک را هم دریافت کرده باشد. هم‌چنین، باید در آن بانک مورد نظر هم، یک حساب بانکی داشته باشید.

 

درگاه پرداخت غیر مستقیم:

فرایند دریافت درگاه پرداخت غیرمستقیم، بسیار آسان و سریع است، چون به داشتن نماد اعتماد الکترونیک (e-namad) و هم‌چنین داشتن سند مالکیت یا اجاره‌نامه نیازی ندارد. در پرداخت در اینستاگرام با درگاه غیر مستقیم، شما به‌عنوان شخص صاحب و درخواست‌کنندۀ درگاه، فرم پرداخت را با مبلغی که ندنظر دارید، تنظیم می‌کنید. ضمن این‌که شما این اختیار را دارید که نوع بانکی را که می‌خواهید به درگاه متصل شود، انتخاب کنید.

از معایب نوع درگاه پرداخت غیرمستقیم، باید دریافت کارمزد برای هر تراکنش را مطرح کرد. در صفحۀ پرداخت هم، نام و نشانی بیزنس فروشنده و ارائه‌دهندۀ خدمات، و اسم درگاه پرداخت نشان داده می‌شود.

 

چرا به درگاه پرداخت اینترنتی نیاز داریم؟

حالا که متوجه شدیم پرداخت در اینستاگرام می‌تواند از طریق درگاه پرداخت هم می‌تواند انجام شود، و با درگاه پرداخت هم آشنا شدیم، بهتر است کمی، از مزایای آن هم صحبت کنیم:

  • به‌جای دادن شماره‌کارت به مشتری، می‌توانید لینک صفحه درگاه پرداخت آن کالا را برایش ارسال کنید.
  • پیگیری پرداخت هر مشتری، خیلی راحت خواهد بود.
  • شرکتی که خدمات بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام را از آن‌جا می‌خرید، معمولاً دارای خدمات پشتیبانی 24 ساعته هستند.
  • شما با استفاده از درگاه، پرداخت در اینستاگرام را به یک پرداخت امن تبدیل می‌کنید، چون خودِ درگاه پرداخت، یعنی فراهم‌کردن امکان پرداخت امن برای مشتری.
  • مشتری شما با خیالی آسوده پرداخت را انجام می‌دهد، چراکه مشخصات فروشگاه شما را در دگاه پرداخت مشاهده می‌کند.
  • برخی از شرکت‌هایی که خدمات درگاه پرداخت را ارئه می‌کنند، به شما این امکان را می‌دهندکه برای هر کالا، لینک مجزایی (با قیمت جداگانه) انتخاب کنید.

 

این‌ها مزایای انتخاب و استفاده از بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام است که در حالت عادی، متوجه آن نمی‌شوید. اصلاً شما برای همین بود که تا حالا آن را استفاده نکرده‌اید و به جست‌و‌جوی بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام آمده‌اید! مگرنه؟![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17822″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

2 روش دریافت درگاه پرداخت

به‌طور کلی، برای ایجاد درگاه پرداخت، دو راه، پیش‌ِ روی شماست، که در ادامه، هر دوی این راه‌ها را برای‌تان شرح می‌دهیم. اما این‌جا یک نکته وجود دارد و آن، این‌که، اگر وب‌سایت شما، فروشگاهی است، می‌توانید از هر دو راه صاحب درگاه پرداخت بشوید، ولی اگر شما فقط، یک صفحۀ فروشگاهی در اینستاگرام دارید، راه دوم، برای شماست و می‌توانید بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام را دریافت کنید.

 

مستقیم از بانک

این روش را به افرادی پیشنهاد می‌دهیم که دارای یک وب‌سایت فروشگاهی به‌همراه «نماد اعتماد الکترونیکی» هستند. برای دریافت ای‌نماد هم لازم است بدانید که بایستی برند خود را به ثبت رسمی برسانید.

این‌ها شروط داشتن درگاه پرداخت اینستاگرام به‌طور مستقیم است. اما چرا به این روش، «مستقیم» می‌گویند؟ به دلیل این‌که شما می‌توانید آن را بی‌واسطه و از هر بانکی که مایل هستید، دریافت کنید.

(ملت، کشاورزی، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، و …)

 

غیر مستقیم از شرکت‌های خصوصی

روش دومی که به صفحات اینستاگرامی پیشنهاد می‌دهیم، درگاه پرداخت غیر مستقیم یا همان درگاه پرداخت واسط است. شما اگر صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید و برند خودتان را ثبت نکرده‌اید، بایستی از شرکت‌های خصوصی‌ای که مورد تایید بانک مرکزی هستند و خدمات درگاه پرداخت را ارائه می‌دهند، کمک بگیرید. به این‌صورت که به سایت‌ آن‌ها مراجعه می‌کنید و درگاه پرداخت اینستاگرام را برای درخواست می‌دهید.

شرکت‌های مشهوری در این حوزه فعالیت دارند، دیجی‌پی، آیدی‌پی، پی‌پین، و زرین‌پال، و … از جملۀ این شرکت‌ها هستند.

 

توجه!

این شرکت‌ها از هر تراکنش، حدود 0.5 تا 1 درصد را برای کارمزد کم می‌کنند. البته بهتر آن است که شما قوانین را از سایت اصلیِ خود شرکت‌ها پیگیری نمایید. جای نگرانی نیست! هر کدام، راه‌حل‌هایی پیشنهاد کرده‌اند که بتوانند میزان کارمزد خود را به صفر برسانند.

 

کدام درگاه پرداخت‌ اینترنتی را انتخاب کنیم؟

در این قسمت از مطلب “بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام کدام است؟” می‌خواهیم شما را با سه‌تا از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات درگاه پرداخت را آشنا کنیم:

 

دیجی‌پی

  • دسترسی به داشبوردهای گوناگون برای دریافت انواع گزارش‌های همۀ سرویس‌ها
  • دیجی‌پی با پشتیبانی 24 ساعته، می‌تواند در زمرۀ بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام باشد.

 

آیدی‌پی

  • شما می‌توانید برای فروشگاه خود، یک لینک احتصاصی بسازید.
  • شما می‌توانید برای هر محصول خود، یک لینک اختصاصی مشخص کنید.
  • دارای ثبت‌نام سریع و آنلاین

 

پی‌پینگ

  • شما می‌توانید هر محصول را تعریف کنید.
  • شما می‌توانید برای هر کالا، لینک جداگانه و اختصاصی بسازید.
  • دارای سرعت و امنیت
  • امکان صدور فاکتور آنلاین
  • پی‌پینگ، به‌عنوان بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام، امکان گزارش‌گیری حرفه‌ای را فراهم می‌کند.

 

زرین‌پال

  • یکی از خوبی‌های زرین‌پال، این است که ماه اول عضویت، از شما کارمزدی کم نمی‌کند.
  • در پرداخت آن، امنیت وجود دارد.
  • امکان تسویه‌حساب، به‌صورت روزانه را فراهم می‌کند.

 

شما برای این‌که بتوانید امکان پرداخت در اینستاگرام کاری خود را با استفاده از درگاه پرداخت، فراهم کنید، بهتر است یکی از این بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام را انتخاب کنید. کافی‌ست به وب‌سایت هر کدام از این سه شرکت ارائه‌دهندۀ خدمات درگاه پرداخت وارد بشوید، فرم درخواست را پر کنید و منتظر بمانید تا پشتیبانی شرکت، با شما تماس بگیرند.

 

نحوه تشخیص درگاه پرداخت جعلی

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید، اغلب کلاه‌برداری‌های اینترنتی، از طریق درگاه‌های پرداخت جعلی انجام می‌شود. در این‌ قسمت، می‌خواهیم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن‌ها، برای امور پرداخت خودتان از راه درگاه‌های پرداخت، مطمئن انجام دهید.

  • به آدرس صفحه (URL) توجه داشته باشید، که با آدرس اصلی درگاه پرداخت شما، یکی باشد.
  • فراموش نکنید که نشانی وب‌سایت‌ها و درگاه‌های معتبر پرداخت، با پسوند https شروع می‌شوند.
  • یکی از روش‌های جدید برای تشخیص درگاه جعلی، وجود صفحه‌کلید مجازی درگاه داخت است. توجه کنید که همۀ درگاه‌های پرداخت معتبر، این صفحه‌کلید مجازی را دارند.
  • برای تشخیص درگاه پرداخت جعلی در هنگام پرداخت در اینستاگرام، شما می‌توانید اطلاعات کارت بانکی خودتان را به‌ اشتباه وارد کنید و اگر پیامی مبنی‌بر عملیات موفقیت‌آمیز دریافت کردید، یقین بدانید که درگاه پرداخت اینستاگرام آن صفحه، جعلی است.

 

در نهایت…

از آن‌جایی که بسیاری از کسب ‎وکارها برای پیشرفت خود در دنیای بازاریابی دیجیتال، لازم است که در پلتفرم‌های مختلف حضور داشته باشند، لازم است در اینستاگرام هم حضوری فعال داشته باشند. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و یا حتی بیزنس‌های کوچک که فقط از طریق پیج اینستاگرامی خود، فروش دارند، به بهترین درگاه پرداخت برای اینستاگرام خود نیاز دارند.

به این‌دلیل که با درگاه پرداخت، هم کار واریزی مبالغ فروش محصول را برای خود راحت می‌کنند و هم اعتماد مشتریان را بیش‌ازپیش جلب می‌کنند. در این مطلب، سعی شده از ویژگی‌های انواع درگاه‌ پرداخت و بهترین‌های آن، به شما بگوییم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر