[vc_row][vc_column][vc_column_text]اینستاگرام مارکتینگ واقعاً میتواند کسبوکار مرا نجات دهد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد و صاحبان بیزینسها از ما میپرسند. آنهایی که در بازار سنتی کار میکنند، کافیست یک دوره آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ، ببیند، تا رونقی بیفتد در کسبوکارشان. امروزه، بیزینسی که با این مقوله، آشنا باشد و طبق آن، عمل کند، بسیار جلوتر از رقبای خود میتواند پیشرفت کند. بههمین دلیل، در این مقاله از دسته بندی آموزش اینستاگرام برای کسب و کار ، با آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ، شما را با بازاریابی در اینستاگرام آشنا میکنیم، سپس مطالبی هم در رابطه با آموزش دایرکت مارکتینگ خواهیم داشت.
هر چند آموزش اینستاگرام به زبان ساده لازمهی کار است، در ابتدا آشنایی مختصری با خود اینستاگرام داشته باشیم:
شبکه اجتماعی اینستاگرام چیست؟؟ | What is Instagram social media
اینستاگرام، یک پلتفرمِ شبکه اجتماعی است که بر مبنای اشتراکگذاریِ عکس و ویدیو از طریق برنامة موبایلی (اپلیکیشن) خود متمرکز است. شما میتوانید محتوای تصویری خود را در صفحة خود منتشر کنید، تا افراد زیادی آن را ببینند. آنها میتوانند با لایک پست شما، نظر دادن و اشتراکگذاری آن، با شما ارتباط بگیرند.
در چند سال اخیر، این شبکة اجتماعی، رشدی چشمگیر داشته؛ بهطوری که از یک میلیون کاربر در سال 2010 به بیشتر از یک میلیارد کاربر در سال 2021 رسید.
وقتی یک شبکة اجتماعی، پا میگیرد، افراد مختلف یا کسبوکارهای مختلفِ بسیاری، برای پیشرفت خود به سمت آن میآیند. اینستاگرام هم بههمین بازار داغی شده برای افراد و شغلهای مختلف. بحث اینستاگرام مارکتینگ از همینجا شروع شد. وقتی بسیاری از مشاغل، میخواهند در اینستاگرام رشد کنند اما نمیدانند چطور؛ آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ یک ضرورت میشود.
چرا باید اینستاگرام مارکتینگ انجام دهید؟
مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، ماهیت بصری آن است. اگر کسبوکاری دارید که از طراحی محصول شما سود میبرد یا اگر خدماتی دارید که نتیجة نهاییِ قابلتوجهی دارد، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش آن محتوا است.
ویدئو، تصویر، همگی محتوای مناسبی برای این پلتفرم رسانه اجتماعی هستند، اما استراتژی بازاریابی شما در نهایت تعیین میکند که چه نوع محتوایی را منتشر کنید و هر چند وقت یکبار آن را پست کنید. ایجاد یک استراتژی قبل از ورود مستقیم به یک پلتفرم رسانهاجتماعی جدید، مهم نیست که چقدر برای دیگران مفید است، شما را روی اهداف خود و مهمتر از همه، مخاطبان خود متمرکز میکند. بنابراین باید در اینستاگرام، بازاریابی کنید؛ چون یادگیریِ اینستاگرام مارکتینگ شما را رشد میدهد.
استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را بسازید
شمایی که صاحب یک کسبوکار هستید، حتما میدانید که به گذراندنِ یک دورة آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ نیاز دارید.
اینچنین دورهای، قبل از اینکه به موضوعاتی مانندِ افزایش تعامل در استوری یا آموزش دایرکت مارکتینگ بپردازد، باید آموزش اینستاگرام مارکتینگ را ابتدا با تدوینِ استراتژی آغاز کند. در زیر، به شما میگوییم که چطور مرحلهبهمرحله، استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود را بچینید:
- اهداف خود را برای اینستاگرام تعیین کنید
- مخاطبان هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید.
- تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.
- یک تقویم سرمقاله را پیکربندی کنید
- یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید
- پایگاه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید.
بسیاری از کسبوکارها برای حضور در هر پلتفرم رسانههای اجتماعی، تحت فشار هستند و استراتژی را فراموش میکنند. این اشتباه را شما تکرار نکنید!
از آنجایی که اینستاگرام با سایر سایتها و شبکههای اجتماعیِ محبوب، بسیار متفاوت است، به یک استراتژی بازاریابی متمایز نیاز دارد. از همینجا شروع کنید تا با اینستاگرام مارکتینگ، سبک منحصر بهفرد برند خود را توسعه دهید.
1. اهداف خود را برای اینستاگرام تعیین کنید
برای یادگیری و آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ، باید بدانید که، قبل از شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، از خود (یا تیمتان) یک چیز بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ همانطور که این پلتفرم محبوب است، پاسخ شما نباید این باشد: ” … زیرا همة افراد دیگر هستند.” برای موفقیت در درازمدت در اینستاگرام، باید هدف و اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایهگذاری پولی خود را توجیه کنید.
شاید بخواهید از فید اینستاگرام خود برای پست کردن و فروش محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک و محصولات فیزیکی به همین دلیل در اینستاگرام هستند. شاید دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام شما برای این هست که از اینستاگرام برای به اشتراکگذاری محتوای نمونهکارها استفاده میکنید تا دنبالکنندگان بتوانند محصول (یا خدمات) شما را در عمل ببینند، مانند صفحات مربوط به حوزة زیبایی.
شاید یک آموزش اینستاگرام مارکتینگ دیدهاید و برای این، در اینستاگرام هستید، تا به سادگی با ارسال نقلقولهای انگیزشی و تصاویر سرگرمکننده، برای برندِ خود، brand awareness یا همان آگاهی از برند ایجاد کنید.
دلیلش هرچه باشد، با همراهیِ یک آموزش اینستاگرام مارکتینگ درست و اصولی، ابتدا اهداف اینستاگرام خود را مشخص کنید. و حدس بزنید چه خواهد شد؟ اینستاگرامِ شما میتواند چندین هدف داشته باشد – میتوانید تصاویر محصول را پست کنید و در عینحال محتوای تولید شده بهوسیله کاربر (UGC) را نیز به اشتراک بگذارید.
این، کمتر شبیهبه نوع پستهایی است که به اشتراک میگذارید و بیشتر بهدلیل به اشتراکگذاری آنها مربوط میشود. اگر دلیل آن را میدانید، میتوانید بدانید که چگونه عملکرد خود را اندازه گیری کنید و از ابزارهای Instagram Analytics استفاده کنید.
2. مخاطبان هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید
قبل از شروع اینستاگرام مارکتینگ، مخاطبانی را که میخواهید به آنها برسید مشخص کنید. اگر استراتژیهای بازاریابی دیگری دارید، از آنها استفاده کنید تا تلاشهای خود را ثابت نگه دارید. فراموش نکنید که عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزهها و نقاط درد را در نظر بگیرید.
نمی دانید از کجا شروع کنید؟ رویدادهای محبوب و هشتگهای مورد علاقه و مرتبط با کسبوکار خود را رصد کنید. ببینید چه کسانی از این هشتگها استفاده میکنند و با آنها درگیر هستند و نمایههای آنها را بررسی کنید. همچنین میتوانید به دنبالکنندههای رقیب خود نگاهی بیندازید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17672″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
3. تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید
بعد از اینکه مخاطبان اینستاگرام خود را مشخص کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان در زمینة شما چه پستهایی میگذارند.
اگر از قبل رقبای برتر خود را میشناسید، با بررسی پروفایل اینستاگرام آنها شروع کنید. اگر نه، عبارات مربوط به کسبوکار و صنعت خود را جستجو کنید تا حسابها و صفحههای مشابه را بیابید.
یک حسابرسی سریع از حسابهای مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پستهایی بیشترین تعامل را دارند، از چه هشتگهای محبوبی استفاده میکنند، زیرنویسهایشان (کپشنهایشان) چیست، هر چند وقت یکبار پست میکنند و چقدر سریع رشد میکنند. این اطلاعات میتواند بهعنوان معیاری باشد که شما شروع به رشد صفحه خود میکنید.
نکته مهم در آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ
هنگام ممیزی محتوای رقبای خود، به فرصتهایی که ممکن است از دست داده باشند، توجه داشته باشید. افزودن محتوای منحصر بهفرد به این ترکیب به کسبوکار شما کمک میکند تا از بقیه متمایز شود.
4. یک تقویم سرمقاله را پیکربندی و مدون کنید
ایجاد یک تقویم تحریریه میتواند به شما در صرفهجویی در زمان و مدیریت حضور در اینستاگرام کمک کند. تقویم خود را با انواع پست اینستاگرام پر کنید و از قبل برای کپشنها، هشتگ ها و زمان ارسال پست برنامه ریزی کنید.
تقویم تحریریه یا همان محتوایی شما، همچنین مکانی عالی برای ثبت رویدادهای کلیدی برای برجسته کردن در حساب اینستاگرام شما، مانند راه اندازی محصول جدید یا پیشنهادات ویژه است. با یک تقویم سرمقاله، میتوانید بهجای تلاش برای پستهای لحظه آخری، مراقب فرصتهای لحظهای باشید.
5. یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید
در دنیای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، همواره گفته میشود که محتوای تصادفی یا نامتجانس، مخاطبان شما را گیج میکند و میتواند باعث از دست دادن فالوورهای شما شود. برای جلوگیری از این امر، زیبایی برند خود را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید.
با فکر کردن در مورد شخصیت برند خود، مشخص کنید که این چگونه بهنظر میرسد. ارزشهای برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما چگونه برند شما را تعریف میکنند؟ آیا شما جسور، بازیگوش، سرسخت یا ماجراجو هستید؟
هنگامی که شخصیت برند خود را مشخص کردید، محتوای خود را برای مطابقت اصلاح کنید. این حتی میتواند برای پالت رنگ استفاده شده در عکس های شما هم اعمال شود.
زیباییشناسی برند، فقط به جلوههای بصری صدق نمیکند. همچنین سعی کنید تصاویری را با در نظر گرفتن روایت برند خود ارسال کنید. گنجاندن داستانهای جذاب در کپشنها میتواند برند شما را مرتبطتر کند.
بهعنوان مثال، فید Red Bull، دارای تعداد زیادی تصاویر و ویدیوهای پرانرژی است که به داستان برند آن میافزاید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17673″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
6. تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید
افزایش فالوورهای شما به زمان و انرژی جدی نیاز دارد، که البته اگر یک دوره آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ را ببینید، در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.
ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و دنبالکننده بخرید … اما ما به شما توصیه میکنیم، این کار را نکنید! خرید فالوور، در واقع باعث ایجاد تعامل نمیشود، این همان چیزی است که برای اطمینان از دیده شدن پستهای خود به آن نیاز دارید. همچنین تغییرات API اخیر اینستاگرام، بهطور خودکار آن فالوورها را حذف میکند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17674″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ | راهنمای ایجاد یک حساب کاربری درست
در اینجا مطلبی هست که میتوانید برای ایجاد یک دنبالکننده به روش صحیح روی آن تمرکز کنید.
- مطمئن شوید که نام کاربری شما قابلتشخیص و جستجو باشد. اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند، نمیتوانند شما را دنبال کنند! بیوگرافی خود را پر کنید، این آخرین چیزی است که یک نفر قبل از اینکه تصمیم بگیرد شما را دنبال کند میبیند، بنابراین مطمئن شوید که چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید.
- هنگامی که نمایة حساب کاربری اینستاگرام شما بهینه شد (که در این بخش، درمورد آن صحبت کردیم)، شروع به ارسال پست کنید. این ایده خوبی است که قبل از اینکه واقعاً با مردم درگیر شوید، فید خود را با ده تا 15 پست با کیفیت بالا، پر کنید. اگر کاربران از نمایه شما بازدید کنند و آن را خالی بیابند، احتمالاً شما را دنبال نخواهند کرد.
- سپس، شروعبه دنبال کردن حسابهایی کنید که به شما علاقهمند هستند و به تجارت شما مربوط میشوند. اینستاگرام را مانند یک جامعه در نظر بگیرید و بهدنبال کسبوکارهای دیگر در منطقة خود یا تأثیرگذارانی باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند. همانطور که اکانتها را دنبال میکنید، اینستاگرام، موارد مرتبطی را پیشنهاد میکند که میتوانید آنها را نیز دنبال کنید.
- بعد از اینکه یک حساب کاربری را دنبال کردید، با محتوای آن تعامل کنید. این طبیعیترین راه برای جلب توجه به حساب اینستاگرام خود بدون اسپم است.
وقتی حسابی را دنبال میکنید یا با آن تعامل میکنید، مالک حساب اعلانی دریافت میکند. این می تواند باعث شود که آنها حساب شما را بررسی کنند و شروعبه دنبال کردن شما کنند. پس تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام را جدی بگیرید. همچنین، همیشه از فالوورهای خود، با پاسخ دادن به نظرات آنها و تعامل با محتوای آنها قدردانی کنید. - دیگران را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. از سفیران برند دعوت کنید تا حساب شما را به اشتراک بگذارند یا با حسابهای مشابه همکاری کنند.
آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ برای چه کسانی مناسب است؟
شما باید بدانید در چه موقعیتی هستید تا یک آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ را طی کنید یا بهدنبال یک آموزش صفر تا صد اینستاگرم بروید. اما اگر پیشرفت در اینستاگرام، هدف شماست، باید با دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام آشنا شوید. بهراستی، چه کسی باید یک دوره آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ را ببیند؟!
- بلاگرها
شما اگر یک دور کوتاهی در اینستاگرام بزنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از افراد، بهسمت بلاگری رفتهاند. به همین دلیل، در هر دوره آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ، مبحث بلاگری حتما آمده است. البته دیدن آموزش دایرکت مارکتینگ هم به این افراد توصیه میشود. چرا که مخاطبان بلاگرها، بسیار اهل تعامل با آنها هستند. بنابراین اینستاگرام مارکتینگ میتواند برای یک بلاگر هم مفید باشد؛ چون موجب رشد صفحهاش خواهد شد.
- فروشندهها و صاحبان آنلاینشاپها
این دسته از افراد، معمولا از هر آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ استفاده میکنند تا بهزعمِ خود، آموزش اینستاگرام مارکتینگ ببینند. اما بسیاری از آنها نیاز به آموزش تخصصی و مشاوره برای آموزش فروش در اینستاگرام دارند. آموزش دایرکت مارکتینگ هم نباید فراوش شود؛ چون بسیاری از آنلاینشاپها، به دلیل نداشتن وبسایتِ فروشگاهی، فروششان در دایرکت اتفاق میفتد.
البته گذراندن یک دوره، آموزش صفر تا صد اینستاگرام، به آندسته از افرادی که مایل به دانستن اصول اولیة دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام هستند، توصیه میشود.
- صاحبان برند و کسبوکار بزرگ
صفحات اینستاگرامی کسبوکارهای بزرگ و صاحبان برندها، شمایل و ویژگیهای خاصی دارد که با رقبای کوچکتر از خود، چندین پله فاصله دارند.
این گونه شرکتها و برندها، مشاورانی دارند که خودشان آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ را از بر هستند و نیازی به دورههای آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ ندارند. چهبسا که این مشاوران، متخصصانی هستند که خود، دورههای آموزش اینستاگرام مارکتینگ برگزار میکنند. آموزشهایی که از مبانی دیجیتال مارکتینگ را شامل میشود، تا آموزش دایرکت مارکتینگ.
- افراد مشهور
اینروزها، افراد مشهور و بهتعبیری، سلبریتیها هم مایلند صفحات اینستاگرامیشان را رونق دهند. بههمین خاطر، رو به سوی آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ میآورند. اما آنهایی که میخواهند بهصورت درستتر و خاصتری پیشرفت کنند، آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ را به صورت حرفهای، نزد یک متخصص و مشاور میگذرانند. در آنصورت است که آموزش اینستاگرام مارکتینگ آنها با بقیة فرق خواهد داشت و نتیجهاش چشمگیر خواهد بود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17675″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
از دایرکت مارکتینگ چه میدانید؟ | آموزش دایرکت مارکتینگ
بازاریابی مستقیم یا به انگلیسی، Direct Marketin، روشی است برای جذب فالوور و نیز تبدیل فالوور به مشتری. اگر صاحب شغل یا خدمتی هستید، آموزش دایرکت مارکتینگ را که در ادامه خواهم گفت حتما بخوانید.
دایرکت در اینستاگرام، یکی از منابعی است که کمتر استفاده میشود اما صاحبان مشاغل، نباید آن را نادیده بگیرند. یک روش درست ارتباطی و آموزش دایرکت مارکتینگ ببینید و طریق از دایرکت به مخاطب خود پیام مستقیم بدهید. این، روشی است که بیزنسهایی که قصد رشد برندشان را دارند، یا میخواهند مشتریان بالاقوه خود را به مشتریان بالافعل تبدیل کنند، از این تعاملهای شخصی با مخاطب خود انجام میدهند.
آموزش دایرکت مارکتینگ، به شما میگوید از امکاناتی که در دایرکت وجود دارد برای انتقال سخن خود با مخاطب، بهکار ببرید: پیام خصوصی، تصاویر، ویدئوها و … . این، فرصتی است برای شبکهسازی برای شما، که مشتریان وفادار داشته باشید.
جمعبندی
تاکنون به ویدئوهای آموزش اینستاگرام رایگان رفتهاید؟ آموزش اینستاگرام به زبان ساده، مورد جستجوی شما بوده است؟ همه اینها میتواند نشان از این باشد که شما به یک آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ نیاز دارید. اما آیا آموزش اینستاگرام مارکتینگ به همین سادگیهاست؟
برای پیشرفت خود در پلتفرم پرطرفدارِ اینستاگرام، توصیه میکنیم که یک آموزش صفر تا صد اینستاگرام را از سایت ما دریافت کنید و سپس با مباحث اینستاگرام مارکتینگ آشنا شوید. ما همچنان درباره این موضوع سخن خواهیم گفت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
5 پاسخ
اینستاگرام مارکتینگ رو چطوری میشه یاد گرفت و مسلط شد؟
شما دوره آموزش اینستاگر ام مارکتینگ هم دارید؟
اینستاگرام مارکتینگ مستقیما توی فروش تاثیر داره؟
سلام سمانه عزیز
بله
اینستاگرام مارکتنیگ برای اینکه توی این فضا حرفه ای تر کار کنیم واقعا لازمه