انواع اینفلوئنسر اینستاگرام

به اشتراک گذاری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]انواع اینفلوئنسر اینستاگرام را صاحبان کسب‌وکارها، زمانی که می‌خواهند برای بیزنس خود یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنند باید بدانید. یک دهه پیش، افراد بسیار کمی می‌توانستند تأثیر رسانه‌های اجتماعی را بر بازاریابی پیش‌بینی کنند.

امروزه، به لطف رسانه‌های اجتماعی، اینترنت، افراد مشهور و طرفدارانی را جذب می‌کند که ما آن‌ها را به عنوان تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی یا همان اینفلوئنسر می‌شناسیم.

در این مقاله، قصد داریم به بخشی از آموزش اینستاگرام، یعنی شناخت انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام بپردازیم. اگر شما هم می‌خواهید با انواع افراد تاثیرگذار در این پلتفرم آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

اینفلوئنسر شبکه‌ اجتماعی کیست؟

اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی افرادی هستند که در یک حوزه یا زمینۀ خاص، برای خود اعتبار ایجاد کرده‌اند و محتوای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند. این افراد تأثیرگذار روابطی قوی در کانال‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند و نظرات خود را در مورد محصولات و خدماتی که توصیه می‌کنند محترم می‌دانند.

برندها هم برای ایجاد آگاهی از برند خود (Awerness)، ترویج عرضۀ محصول، پاسخ به سوالات مشتریان بالقوه، تولید محتوا در اینستاگرام، ارائۀ تخفیف و تشویق فروش با آن‌ها همکاری می‌کنند.

قدرت اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه انواع اینفلوئنسر اینستاگرام، ناشی از دسترسی آن‌ها به گروه‌های بزرگ و متعهد از دنبال‌کنندگان و سطح اعتباری است که در پلتفرم‌های خود دارند. به همین دلیل، بیش‌تر برندها از آژانس‌های تبلیغاتی انتظار دارند که برای تبلیغات در اینستاگرام، اول به سراغ اینفلوئنسرا بروند.

 

ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ

گفتیم که بازاریابان و آژانس‌ها، برای بازاریابی و تبلیغات در پلتفرم اینستاگرام به سراغ افراد تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسر می‌روند. به این روش تبلیغات، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می‌شود.

طی چند سال اخیر، اینفلوئنسر مارکتینگ محبوبیت خود را افزایش داده و به بخشی جدایی‌ناپذیر از چشم‌انداز بازاریابی تبدیل شده است.

دلیل آن هم ساده است: مردم دیگر تصمیمات خرید خود را بر اساس قیمت و رقابت بازار نمی‌گیرند؛ آن‌ها به نظرات به اشتراک گذاشته شده به‌وسیلۀ خود متکی هستند.

شبکه های قابل اعتماد و اینفلوئنسرها. امروزه بازاریابی از طریق انواع اینفلوئنسر اینستاگرام یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ انتخاب بسیاری از برندهای سطح بالا و هم‌چنین برندهای D2C در سراسر جهان است.

نکته:

شما چه جایگاهی دارید؟ صاحب کسب‌وکاری هستید که قصد دارید طبق برنامه، آن را رونق دهید، مدیر بخش تبلیغات برندی هستید و می‌خواهید آن را بر سر زبان‌ها بیندازید یا محصول جدیدشان را معروف کنید؟

هر کدام از این جایگاه‌ها را داشته باشید، برای‌تان مفید خواهد بود اگر با یک آموزش اینستاگرام حرفه ای، خود را به دنیای چالش‌برانگیز تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها ببرید. هر چه شناخت شما از خود پلتفرم اینستاگرام، اصولی‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، به‌خوبی می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی را پیش ببرید.

حالا در ادامه، بعد از مروری کوتاه بر اهمیت اینفلوئنسر در تبلیغات، انواع اینفلوئنسر اینستاگرام را خواهیم گفت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17766″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

چرا اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابان مهم هستند؟

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، علی‌رغم این‌که یک تاکتیک بازاریابی نسبتاً جدید است، تحقیقات قبلاً نشان داده است که تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینفلوئنسر اینستاگرام می‌توانند نتایج معنی‌داری را برای برندها ایجاد کنند.

 

2 دلیل اهمیت اینفلوئنسر اینستاگرام از نگاه بازاریابان

مردم، بیش‌تر به محتواها و پیام‌های افراد واقعی اعتماد می‌کنند تا پیام‌های کانال‌های برند، و کار با انواع اینفلوئنسر اینستاگرام، یک گزینۀ قوی برای ایجاد تعاملات معتبر با شرکت‌هاست. در زیر، با هم نظر درصدی از بازاریابان را در مورد تاثیرگذاری اینفلوئنسر مرور می‌کنیم:

  • 89 درصد از بازاریابان می‌گویند بازگشت سرمایه از اینفلوئنسر مارکتینگ قابل مقایسه یا حتی بهتر از سایر کانال‌های بازاریابی است.
  • 80 درصد از بازاریابان، بازاریابی از طریق اینفلوئنسر اینستاگرام را موثر می‌دانند.
  • 71 درصد از بازاریابان می‌گویند کیفیت مشتریان و ترافیک حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر از سایر منابع است.

 

انواع اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی و دسته های اینفلوئنسر برتر

انواع اینفلوئنسر اینستاگرام، عمدتاً بر اساس تعداد مخاطبان و سطوح وابستگی به برند است. به خاطر داشته باشید: تعداد فالوورهای بیش‌تر، همیشه به سطوح بالاترِ نفوذ بر مخاطب ترجمه نمی‌شود، بنابراین درک این انواع مختلف اینفلوئنسر اینستاگرام و مزایایی که هر کدام از آن‌ها برای برندها ارائه می‌دهند مهم است.

در دنیای بازاریابی تأثیرگذار، انواع مختلفی از اینفلوئنسرها می‌توانند به روش‌های منحصربه‌فرد خود، از برندها در تلاش‌های بازاریابی آن‌ها حمایت کنند. اینفلوئنسرها عمدتاً بر اساس تعداد فالوورهایشان و سپس بر اساس محتوایشان دسته‌بندی می‌شوند.

اگر می‌خواهید با همکاری با نوع مناسب اینفلوئنسر، مزایای کسب‌وکارتان را به حداکثر برسانید، اگر انواع مختلفی از اینفلوئنسر اینستاگرام را بشناسید به شما کمک خواهد کرد.

بنابراین بیایید آن را تجزیه کنیم و ویژگی‌های تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و نحوۀ استفاده از آن‌ها را برای رسیدن به اهداف برند خود درک کنیم.

 

انواع اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورها

پنج نوع مختلف اینفلوئنسر بر اساس تعداد فالوورها وجود دارد: همه ستاره، مگا، ماکرو، میکرو و نانو.

برای اینکه انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب برای برندتان را برای شما آسان‌تر کنیم، بیایید تعریف کنیم که این اینفلوئنسرها چه کسانی هستند، ویژگی‌های آن‌ها را فهرست کنیم، درباره نحوه استفاده از آن‌ها برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ بحث کنیم و به نمونه‌ای از هر نوع اینفلوئنسر نگاه کنیم.

 

5 نوع اینفلوئنسر بر اساس تعداد فالوور که باید بدانید

انواع مختلف اینفلوئنسر اینستاگرام، بر اساس تعداد دنبال‌کنندگان‌شان، به پنج دستۀ زیر تقسیم می‌شوند:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17767″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

  1. اینفلوئنسرهای آل استار

تعداد فالوور: بیش از 2 میلیون

اینفلوئنسرهای آل‌استار معمولاً افراد مشهوری هستند و مردم هر روز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها فقط از طریق آژانس‌ها یا طرف‌های واسطۀ آن‌ها قابل دسترسی و همکاری هستند.

این گروه از انواع اینفلوئنسر اینستاگرام، نفوذی قوی دارند، اما خطری ندارند. ریسک همکاری با این اینفلوئنسرها نه‌تنها بهای آن‌ها برای مشارکت (به هر حال واقعاً بالاست) بلکه مخاطبان آن‌ها است که بزرگ و متنوع هستند.

این بدان معناست که تشخیص کیفیت مخاطب با توجه به برندتان برای شما سخت است. هم‌چنین، شایان ذکر است که نرخ تعامل با این اینفلوئنسرها معمولا پایین است.

 

ویژگی های اینفلوئنسرهای آل استار

  • آنها معمولاً افراد مشهوری هستند که دنبال‌کنندگان زیادی دارند اما مخاطبان بسیار متنوعی دارند که شناسایی یک بخش خاص را دشوار می‌کند.
  • پست‌های آن‌ها بازدید فوری است و به تعداد زیادی از مردم می‌رسد.
  • آنها لزوماً در زمینۀ خاصی متخصص نیستند.
  • بسیار گران است، بنابراین دسترسی آن‌ها را فقط به برندهای برجسته تر یا کمپین‌های بازاریابی با بودجۀ کلان محدود می‌کند.

 

چه زمانی از آنها استفاده کنیم؟

  • شما بودجۀ زیادی دارید و خواهان تبلیغات فوری روابط عمومی و برند هستید.
  • شما می‌خواهید شخص معروفی را برای تقویت کمپین‌های خود اضافه کنید.
  • شما می‌خواهید تصویر برند خود را دائماً مناسب و از نظر زیبایی‌شناسی در مقیاس خوبی نگه دارید.
  • شما بدتان نمی‌آید که آن‌ها چهرۀ برندهای دیگر باشند زیرا می‌خواهید به پتانسیل نامحدود تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

  1. مگا اینفلوئنسرها

تعداد فالوور: 500هزار تا 2 میلیون

افرادی با بیش از پنصد هزار فالوور را مگا اینفلوئنسر می‌گویند. وضعیت شهرت این افراد مشهور در رسانه‌های اجتماعی بسیار قابل‌مشاهده است. آن‌ها در پلتفرم‌های اجتماعی که مخاطبان‌شان در آن زمان می‌گذرانند، بسیار فعال هستند و تعداد زیادی تعامل ایجاد می‌کنند.

این چیزی است که آن‌ها را برای برندهایی که می‌خواهند از بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کنند جذاب می‌کند و البته چیزی که آن‌ها را فوق‌العاده گران هم می‌کند.

آن‌ها معمولاً برای حرفۀ خود به‌عنوان بازیگر، خواننده، ورزشکار یا شخصیت‌های اینترنتی، مشهور هستند. این دسته از انواع اینفلوئنسر اینستاگرام، از این نظر منحصربه‌فرد است که آن‌ها بیش‌ترین فالوورهای ممکن را در رسانه‌های اجتماعی برای خود ایجاد کرده‌اند.

اگر به‌دنبال دست‌یابی به مخاطبان عمومی انبوه و قرار گرفتن در معرض دید عمدۀ مردم هستید، افراد مشهور بهترین گزینه هستند، هرچند که با قیمت گزافی همراه است. یک پست اینستاگرام می‌تواند تا میلیون‌ها تومان برای شما هزینه داشته باشد.

مگا اینفلوئنسرها تقریباً در همه‌جا هستند، در تمام پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی. همکاری با آن‌ها نسبت‌به اینفلوئنسرهای آل‌استار، مقرون‌ به‌صرفه‌تر است. این نوع از اینفلوئنسر اینستاگرام، می‌توانند به تعداد بسیار زیادی از مصرف‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند و آن‌ها را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار دهند.

 

ویژگی‌های مگا اینفلوئنسرها:

  • آن‌ها تعداد فالوورهای بالایی دارند و مخاطبان آن‌ها می‌تواند متنوع باشد.
  • برچسب قیمت بالا که بسته به پروفایل آن‌ها متفاوت است.
  • تعداد زیادی از همکاری‌های چند برند

 

چه زمانی از آنها استفاده کنیم؟

  • شما می‌خواهید در کمپین‌های آگاهی از برند سرمایه‌گذاری کنید که نیاز به دسترسی گسترده دارند.
  • شما بودجۀ زیادی دارید.
  • شما می‌خواهید بخش‌های مختلف مشتریان را به‌طور همزمان هدف قرار دهید.

 

  1. اینفلوئنسرهای کلان

تعداد فالوور: 100هزار تا 500 هزار

اینفلوئنسرهای میانی یا کلان افراد مشهوری هستند که در اینترنت ساخته شده اند. آنها ستارگان رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسان، وبلاگ نویسان یا پادکسترهای کانال های رسانه های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، فیس بوک و Tiktok هستند. اینفلوئنسرهای کلان مخاطبان زیادی دارند که در طول ماه ها یا سال ها پرورش روابط ایجاد کرده اند.

 

ویژگی‌های اینفلوئنسرهای ماکرو:

  • آن‌ها تعداد زیادی فالوور وفادار دارند که در آن مخاطبان آن‌ها تقسیم‌بندی شده است، که دسترسی و تعامل را آسان‌تر می‌کند.
  • فرصت‌های همکاری متعدد
  • قیمت نسبتاً بالا

 

چه زمانی از آن‌ها استفاده کنیم؟

  • شما می‌خواهید به برند، محصولات و خدمات خود آگاهی بیاورید.
  • شما می‌خواهید دسترسی برند خود و نیز نرخ تعامل خود را افزایش دهید.

 

  1. میکرو اینفلوئنسرها

تعداد فالوورها: 10 تا 100 هزار

میکرو اینفلوئنسرها سلبریتی‌های سنتی شما نیستند. آن‌ها برای خود به عنوان منابع معتبر در جایگاه‌های خود شهرتی ایجاد کرده‌اند. این نوع اینفلوئنسر اینستاگرام، دارای جوامع بسیار درگیر و فشرده‌ای هستند که نشان‌دهندۀ ارتباط قوی و اعتبار آن‌ها در جایگاه خود است. تعامل‌شان زیاد است و از این رو شانس تبدیل بیشتری دارند.

 

ویژگی‌های میکرو اینفلوئنسرها

  • تخصص در یک طاقچه
  • نرخ تعامل بسیار بالا
  • مخاطبان بسیار تقسیم‌بندی شده
  • قیمت متوسط

 

چه زمانی از آن‌ها استفاده کنیم؟

  • شما می‌خواهید استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر خود را از آگاهی از برند به رویکردی خاص‌تر مانند تولید سرنخ یا افزایش فروش تغییر دهید.
  • شما می‌خواهید پیام‌های مناسب را در مقیاس بزرگ‌تر به افراد مناسب برسانید.

 

  1. نانو اینفلوئنسرها

تعداد فالوورها: 1 تا 10هزار نفر

نانو اینفلوئنسرها از طرف‌داران شبکه‌های اجتماعی بسیار درگیر هستند. آن‌ها طرفداران بسیار پر سر و صدای برندهایی هستند که دوست دارند و پیروان آن‌ها از توصیه‌های آن‌ها قدردانی می‌کنند. آن‌ها رابطۀ بسیار نزدیکی با فالوورهای خود دارند و زمان و تلاش خود را صرف تعامل با فالوورهای خود برای تقویت روابط‌شان می‌کنند.

 

ویژگی‌های نانو اینفلوئنسرها

  • آن‌ها افراد عادی با سبک زندگی منظم هستند.
  • نام تجاری محصولات مورد علاقۀ خود را ذکر کنید.
  • این گروه از انواع اینفلوئنسر اینستاگرام، به طرف‌داران خود نزدیک هستند و تقریباً در مورد هر سؤال یا نظری با آن‌ها تعامل دارند.
  • دنبال‌کنندگان توصیه‌های خود را معتبر می‌دانند و نه فقط یک تأیید برند، که معمولاً منجر به تعامل بیش‌تر می شود.
  • هزینه‌ها معقول و کم‌خطر هستند.

 

چه زمانی از آن‌ها استفاده کنیم؟

  • شما یک تجارت کوچک با بودجه محدود هستید.
  • شما می‌خواهید بر روی تولید سرنخ تمرکز کنید.
  • شما می‌خواهید که کمپین‌های شما به مخاطبان بسیار متمرکز برسد.

 

در نهایت…

اگر می‌خواهید به کسب‌وکار خود در فضای اینستاگرام رونق ببخشید، ناچارید از نفوذ اینفلوئنسرها روی مخاطبان‌شان کمک بگیرید. در این مقاله، از اینفلوئنسر و بازاریابی و تبلیغات از طریق آن‌ها گفته شد، و هم‌چنین با بیان انواع اینفلوئنسر اینستاگرام براساس تعداد دنبال‌کننده‌ها، بخش اول این مقاله را به پایان می‌بریم.

یادتان باشد این مقاله، با موضوع مهم انواع اینفلوئنسرها بر اساس انواع محتوا، ادامه دارد. پس منتظر آپدیت آن باشید![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

4 پاسخ

  1. انواع اینفلوئنسر این 5 موردی بود که نوشتید یا بر اساس چیزی جز فالوور هم دسته بندی میشن؟

  2. سلام ببخشید انواع اینفلوئنسر اینستاگرام فقط از رو تعداد فالوور دسته بندی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر