کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام چگونه است؟

به اشتراک گذاری

اینستاگرام پلتفرمی است که بر محور عکس و فیلم یا بصری است. اما اگر از توانایی نوشتن هم برخوردار باشید می‌تواند به شدت به موفقیتتان کمک کند.

همانطور که می‌دانید در پست‌ها بخشی به‌عنوان کپشن وجود دارد که بر بستر متن است. پس علاوه بر اینکه محتوای بصری که همان فیلم و عکس‌تان است باید خوب و باکیفیت باشد، شما به محتوای متنی با کیفیتی هم نیاز دارید.

این موضوع مخصوصا برای پیج‌هایی که در حوزه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ هستند و باید برای تبلیغات خود کپشن بنویسند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین در این قبیل پیج‌ها برای طراحی تبلیغات و متن لزوم تسلط به کپی رایتینگ در اینستاگرام بیشتر احساس می‌شود. در این مقاله از وبلاگ معین فرجی به بررسی کپی رایتینگ در اینستاگرام می‌پردازیم.

مفهوم کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ یک مفهوم کاربردی تجاری است که در تبلیغات استفاده می‌شود. کپی رایتینگ در تبلیغات، سبکی از نویسندگی به شمار می‌رود که در ژانر تجاری از آن استفاده می‌شود.

به کسی که کپی رایتینگ را و همچنین پیاده‌سازی می‌کند کپی رایتر گفته می‌شود. به معنای ساده‌تر کپی رایتینگ یا همان کپی رایتینگ در اینستاگرام، هنر و دانشی است که فرد می‌تواند یک محتوای تبلیغاتی حرفه‌ای و خلاقانه برای هر کسب و کاری را بنویسد تا باعث افزایش آگاهی مخاطب شود.

همین امر باعث می‌شود تا مخاطب بتواند تصویرسازی خوب و درستی از محصول مورد نظر در ذهن خود داشته باشد.

کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام برای داشتن پیجی پولساز

اجرای کپی رایتینگ به بهترین شکل ممکن در اینستاگرام علاوه بر ایجاد درآمد های بالا، شما را به موفقیت‌های بزرگی در کسب و کارتان خواهد رساند. برای اجرای این امر مهم باید به موارد زیر توجه کرد:

  • ایده گرفتن و تصویرسازی از خود محصول و خدمت برای نوشتن تبلیغات
  •  افزایش مطالعه در حوزه کپی رایتینگ و حفط و استمرار آن
  •  بهره بردن از ضرب المثل‌ها و کلمات ترغیب‌کننده و دلنشین
  •  استفاده از ابزارهای ویرایش عکس و فیلم برای تصویرسازی حداکثری کپی رایتینگ
  •  استفاده حداکثری از بخش استوری اینستاگرام برای پیاده‌سازی کپی رایتیگ
  •  شناخت دقیق نیاز مخاطب هدف برای ارائه راهکار از طریق تبلیغ و کپی رایتینگ
  •  بهره گیری از ایده‌های جهانی

کپی رایتینگ

مهارت‌های یک کپی‌رایتر چیست؟

شاید پیش آمده که بخواهید برای محتوای پیج اینستاگرام خود تیتری جذاب بنویسید و به اصطلاح از تبلیغ‌نویسی یا کپی رایتینگ استفاده کنید. اما آیا موفق شده‌اید آن را اصولی اجرا کنید؟
آموزشی در رابطه با نحوه تبلیغ‌نویسی و اصول آن دیده‌اید یا مطالعه‌ای در این زمینه داشته‌اید؟ خب لازم است بدانید کپی رایتینگ و مخصوصاً کپی رایتینگ در اینستاگرام اصول و قوانین خاص خود را دارد. شما در صورتی می‌توانید در اجرا و پیاده‌سازی آن موفق باشید که این اصول را بدانید. در ادامه تمامی مهارت‌هایی که یک کپی‌رایتر لازم است داشته باشد را به تفصیل توضیح داده‌ایم.
اولین چیزی که هر کپی‌رایتری باید بر آن تسلط داشته باشد مهارت نویسندگی است. دومین توانایی که کپی‌رایتر یا تبلیغ‌نویس اینستاگرام باید دارا باشد، داشتن قدرت تبلیغ نویسی و آشنایی با تکنیک‌های این کار است.
یک کپی رایتر باید بداند که چگونه کلمات لازم را به درستی کنار هم بچیند بطوریکه بیشترین جذابیت را داشته باشند.  مهمترین چیزها در تبیلغ‌نویسی کلمات هستند و این کپی‌رایتر است که تعیین می‌کند این کلمات چقدر تاثیرگذار باشند.

قوانین کپی‌رایت در اینستاگرام کدام است؟

از آن جای که کپی رایتینگ با کپی‌رایت متفاوت است و در اینستاگرام قانون کپی‌رایت بطور سخت‌گیرانه‌ای پیگیری می‌شود لازم است تبلیغ‌تان را بر اساس قانون های مربوط به کپی رایت طراحی و شروع به نوشتن کنید تا به حق مالکیت هیچ شخصی تجاوز نکنید.
در این غیر این صورت اینستاگرام به تشخیص اینستاگرام محتوای شما موجب نقض قانون کپی‌رایت شده و از بستر اینستاگرام حذف خواهد شد. در نتیجه تمام زحمات شما برای تهیه محتوای تبلیغاتی هدر می‌رود.
بنابراین چنانچه از تصاویر، فیلم ها و ویدئوها، آهنگ ها و … که متعلق به شخص خودتان نیست استفاده کنید مرتکب خطای کپی‌رایت می‌شوید. هرچند راه‌هایی برای خلاصی از این مورد وجود دارد که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا

تا به این جای مقاله دیگر به طور کامل متوجه شدید که کپی رایتینگ چیست، کپی رایتر کیست و کپی رایتر یا تبلیغ نویسی اینستاگرام را چه چیز هایی تعیین می کند.
اکنون سوال بسیار مهمی که در این بین وجود دارد، این است که کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی، چه تفاوتی با تولید محتوا اینستاگرام دارند؟ بدست آوردن دانش کپی رایتینگ سخت‌تر است یا یدست آوردن دانش تولید محتوا؟ کدام یک تاثیر بیشتری را بر روی پیشرفت پیج می‌گذارند؟
بسیاری از افراد اصلا تفاوت های میان کپی رایتینگ و تولید محتوا در اینستاگرام را نمی بینند؛ اما بهتر است بدانید که تفاوت هایی بزرگی در میان این دو وجود دارند.
بهتر است قبل از پرداختن به تفاوت های مقداری با اشتراک میان کپی رایتینگ و تولید محتوا آشنا شوید. یکی از عوامل مشترک میان کپی رایتینگ و تولید محتوا، قدرت نوشتن و نویسندگی می باشد؛ هر دو باید از این قدرت برخوردار باشند.
برای درک تفاوت این دو ابتدا باید اهداف هر یک را بررسی کنیم، تبدیل مخاطب به مشتری هم هدف فردی است که تولید محتوا انجام می دهد و هم هدف کپی رایتر؛ اما کسی که در اینستاگرام به خودی خود تولید محتوا را انجام می دهد، سعی می کند تا با استفاده از محتوا بازاریابی کند.
در مقابل کپی رایتر بیشتر به مبحث رفتار شناسی مخاطب و محصولات فروش در اینستاگرام دقت می کند.

ایده‌های نوشتن در اینستاگرام

به طور کلی برای نوشتن در پست اینستاگرام دو راهکار وجود دارد که در ابتدا شما می توانید متن خود را بر روی تصویر یا ویدیوی خود قرار دهید و یا در قسمت کپشن اینستاگرام متن خود را بنویسید.
هر دو فرصت می توانند برای خود گستردگی زیادی را داشته باشند؛ لذا پیشنهاد می کنیم برای کپی رایتر یا تبلیغ نویسی اینستاگرام هیچ کدام از آن ها را نادیده نگیرید.
نتیجه گیری در کپی رایتینگ اینستاگرام
کپی‌رایتینگ در اینستاگرام هنر و دانشی است که فرد می تواند یک محتوای تبلیغاتی حرفه‌ای و خلاقانه برای هر کسب و کاری را بنویسد تا باعث افزایش آگاهی مخاطب شود. همین امر باعث می‌شود تا تا مخاطب بتواند تصویرسازی خوب و درستی از محصول مورد نظر در ذهن خود داشته باشد.
این مفهوم بطور کلی با کپی‌رایت و تولید محتوا متفاوت است!

5 پاسخ

  1. چطوری ریپلای استوری هامونو زیاد کنیم؟ من هر استوری که میذارم خیلیییی یکم ریپلای میشه که اونام دوستا و آشناهای خودمن

    1. سلام مونا عزیز
      بهترین راه اینه که از CTA یا کال تو اکشن استفاده کنی، کوئسشن باکس بذاری، سوالات چند گزینه ای بذاری و ….
      چون بهرحال باید چیزی از فالوورها بخوای تا جوابشو ریپلای کنن
      میتونی توی دوره استوری پلاس هم شرکت کنی تا کامل ترفندهارو یاد بگیری
      موفق باشی

  2. کلا اینستاگرام جوری شده که استوری حرف اول و میزنه حتی کپی رایت هم بخواید انجام بدید اگه توی استوری باشه بیشتر دیده میشه و زودتر جواب میگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر