روش‌های تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

به اشتراک گذاری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]پیدا کردن محتوای باکیفیت و مناسب برای اینستاگرام آسان نیست. به این دلیل که محتوای تولید شده در اینستاگرام باید هم برای مخاطب هدف کاربردی و جالب باشد و هم از ظاهر خوب و جذابی برخوردار باشد.

میدانید که پلتفرم اینستاگرام کاملا دیداری سات و تمام بیزینس‌های موفق در این پلتفرم به این موضوع توجه بسیاری کرده‌اند و از ظاهر محتوای صفحه‌شان می‌توان به این مورد پی برد.

بنابراین لازم است تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در این رسانه اجتماعی خوش بدرخشید. برای حرفه‌ای شدن در این زمینه علاوه بر آموزش اینستاگرام لازم است با اصول تولید انواع محتوا از جمله محتوای متنی، محتوای تصویری و محتوای ویدئویی آشنا شوید و سپس به طور حرفه‌ای آن را بیاموزید و در کسب و کار خود به کار ببنید.

محتوا اصلی‌ترین مورد در صفحه اینستاگرام شما محسوب می‌شود اما تولید محتوا برای پیجتان نباید شما را دچار سردرگمی کند.

البته به طور کلی سوشال مدیا مارکتینگ دقت و آگاهی و دانش بالایی در حوزه خود نیاز دارد اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چرا که راه‌های زیادی برای تولید محتوای جذاب وجود دارد. اینکه چطور شروع به تولید محتوا کنید و در ادامه چطور پیش بروید تا رشد کنید در این مقاله گفته شده است پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

از قالب منحصر بفرد خود برای تولید محتوای اختصاصی استفاده کنید

شاید شیوه‌ای که در گذشته برای تولید محتوا استفاده می‌کردید اینگونه بود که در ابتدا یک طرح اولیه پیدا می‌کردید و اگر با فتوشاپ آشنایی داشتید حالا متناسب با میزان تخصصتان طرح را بصورت ساده یا حرفه‌ای تغییر می‌دادید.

امروزه نیز سایت‌هایی زیادی وجود دارند که قالب‌های آماده طراحی شده بصورت رایگان یا با هزینه ارائه می‌کنند و شما با گرفتن طرح اولیه می‌توانید بسرعت آن را مطابق با نیاز و سلیقه‌تان تغییر دهید و نهایی کنید.

با کلیک روی یک قالب اینستاگرام می‌توانید آن را ویرایش کنید و رنگ و فونت متفاوتی برایش انتخاب کنید. با این‌حال، نیازی نیست کار زیادی انجام دهید.

در واقع، بهتر است که قالب آماده‌ای که از سایت‌ها دریافت کرده‌اید را کمتر دستخوش تغییر کنید، هرچه کمتر قالب از پیش طراحی‌شده را تغییر دهید، بهتر است. وقتی با استفاده از قالب، محتوای خود را نهایی کردید، فقط باید آن را دانلود کنید و سپس آن را همراه یک کپشن در اینستاگرام بارگذاری کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله ” چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کارها مهم است؟ ” را در سایت معین فرجی، مدرس برتر اینستاگرام و سوشال مدیا مارکتینگ، بخوانید.

محتوای تولید شده در صفحه برندهای زمینه خودتان را مجدداً منتشر کنید

اگر فکر می‌کنید برای تولید محتوای اختصاصی اینستاگزام وقت کافی ندارید و یا ایده‌ی خاصی به ذهنتان نمی‌رسد، نگران نباشید چون اصلا نیازی نیست.

بهتر است سری به صفحه اینستاگرام رقبایتان در حوزه خودتان بزنید چرا که آنها حتما مشغول تولید محتوای باکیفیت و حرفه‌ای به طور مرتب در پیجشان هستند و محتوایشان بسیار موردپسند مخاطبان شما نیز هست.

بنابراین می‌توانید محتوای تولید شده توسط این صفحات را در پیج خود بازنشر کنید. البته لازم است قبل از انجام این کار حتما از صاحب صفحه اجازه کسب کنید یا اگر هزینه‌ای دارد آن را پرداخت کنید.

از هشتگ‌ها و صفحات دیگر برای پیدا کردن محتوای باکیفیت استفاده کنید

برای اینکه محتوای مناسب بازنشر پیدا کنید بهتر است صفحه اینستاگرام برندهایی که رقیب مستقیمتان محسوب نمی‌شوند اما مخاطب مشترک دارید را بررسی کنید و محتواهای ناب و کاربردیشان و همچنین ایده‌هایشان را بررسی کنید و در صورت تایید آن‎‌ها در صفحه خودتان مجدداً انتشار دهید.

بهتر است این صفحات را فالو کنید تا هرگاه پست‌ جدیدی را بارگذاری می‌کنند ببینید و چنانچه پستی بنظرتان جالب آمد آن را ذخیره کنید تا بازنشر کنید. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از پست‌هایی تهیه کنید که می‌خواهید در آینده در صفحه‌تان بازنشر کنید.

علاوه بر اینها، می‌توانید فهرستی از تمام هشتگ‌های اصلی مرتبط با صفحه خود تهیه کنید و با سرچ این هشتگ‌ها محتوای مرتبط سایر کاربران را پیدا کنید.

از دسامبر 2017، قابلیت فالو کردن هشتگ‌ها هم به اینستاگرام اضافه شد تا پست‌های مرتبط و محبوب در اکسپلور اینستاگرام شما ظاهر شوند و با مشاهده آنها بتوانید محتوای مناسب برای بازنشر پیدا کنید! فقط کافی است هشتگ را در اینستاگرام جستجو کنید و روی دکمه فالو کلیک کنید.

برای آموزش کامل قوانین مربوط به اکسپلور و راهکارهای ظاهر شدن پست‌هایتان در اکسپلور اینستاگرام دوره انفجار اکسپلور معین فرجی برایتان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

 

از صفحه موردنظرتان مجوز بازنشر دریافت کنید

وقتی پستی را در اکسپلور اینستاگرام مشاهده کردید و قصد داشتید آن را در پیج خود به اشتراک بگذارید، لازم است که در دایرکت بطور مستقیم به صاحب صفحه یا ادمین آن پیام دهید و یا در زیر پست کامنت بگذارید تا علاقه خود به پست را نشان داده باشید.

و چنانچه فکر می‌کنید آن پست می‌تواند برای مخاطبان شما نیز مفید و کاربردی باشد از صاحب پیج اجازه بگیرید و آن را در پیج خود مجدداً منتشر کنید.

بهتر است پس از مشاهده هر محتوای باکیفیتی در اینستاگرام با لایک یا کامنت و یا تعریف در دایرکت به صاحب صفحه نشان دهید که محتوایشان را پسندیده‌اید. اینگونه هم باعث می‌شوید پستشان بیشتر دیده شود و هم متوجه می‌شوند که کاربرانشان چه نوع محتواهایی را می‌پسندند تا در ادامه موضوعات مرتبط را در تقویم محتواییشان بگنجانند.

برای اینکه به کاربر نشان دهید دقیقا می‌خواهید کدام پست صفحه او را به اشتراک بگذارید، به‌جای ارسال پیام مستقیم، علامت فلش زیر پست را بزنید و آن را برای کاربر ارسال کنید تا کاملا متوجه شود.

همکاری با اینفلوئنسرها را در برنامه‌تان قرار دهید

چنانچه می‌خواهید کنترل بیشتری بر ورودی ترافیک صفحه خود داشته باشید، خیلی بهتر است با اینفلوئنسرها همکاری کنید.

همکاری با اینفلوئنسرهایی که در حال حاضر فالوئرهای خوبی دارند، به شما این فرصت را می‌دهد که مخاطبانتان را گسترش دهید و فالوئر ویا دنبال کنندگان زیادی را به صفحه خودتان جذب کنید.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن یک کسب‌وکار کوچک با بودجه کم، ارتباط و همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک برای شما بهتر از ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرهای بزرگ و مشهور با هزینه‌های دریافتی زیاد است.

اینفلوئنسرهای کوچک بین 10 تا 50 هزار فالوئر دارند و معامله با آن‌ها آسان‌تر است، به شرطی که محصول شما موردعلاقه مخاطبان آن‌ها هم باشد. با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود ارتباط بگیرید و همکاری کنید. آیا انواع اینفلوئنسر اینستاگرام را می‌شناسید؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

14 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    من ویدئوی استراتژی های تبلیغ رایگانتونو دیدم
    خیلییییی خوب بود
    مرسی از شما

  2. سلام
    وقتتون بخیر
    دوره ی جادوی محتوا همون آموزش تولید محتوا در اینستاگرام هستش؟ میشه با گذروندن این دوره تولید محتوا توی اینستاگرام رو یاد گرفت؟

  3. تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام واقعا روی عملکرد و بازدهی پیج تاثیر داره

  4. تولید محتوای باکیفیت چه در اینستاگرام و چه به طور کلی زمان و هزینه و خلاقیت میخواد

  5. مرسی از شما
    من واقعا رو کیفیت حساسم و این باعث شده خیلی سخت فالوور بگیرم
    انقدر که محتوای طنز بی معنی پر شده تو اینستا ما دیده نمیشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر