کلوز فرندز اینستاگرام (close friends) چیست؟

به اشتراک گذاری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در این مقاله از آموزش اینستاگرام با معین فرجی به بررسی کلوز فرند اینستاگرام می‌پردازیم. یکی از قابلیت‌های قدیمی و بسیار مفید اینستاگرام، کلوز فرند اینستاگرام (instagram close friend)  است که در آپدیت های جدید به آن اضافه شده است. کلوز فرند بیشتر یک حالت پر کاربرد برای شخصی ساختن پیج اینستاگرامی شما است که می توانید به نوعی میان فالوورهای خود تفکیک ایجاد کنید.

بعنوان مثال شما 100 فالوور در پیج اینستاگرامی خود دارید وقتی استوری شخصی را قصد آپلود کردن داشته باشید، تمام فالوورهای شما می‌توانند استوری شما را مشاهده کنند.
به همین علت اگر علاقه ای به این نداشته باشید که استوری های شما توسط تمام فالوورهای تان دیده شوند این مشکل به راحتی قابل حل است و این همان قابلیت کلوز فرندی است که بسیار کاربردی است که در میان این 100 فالووری که شما دارید استوری هایتان را تنها 5، 10 یا 20 نفر مشاهده می کنند.

مزایای استفاده از کلوز فرند اینستاگرام

برای پیج های شخصی بسیار مفید است  چه بسا بخواهید استوری را آپلود کنید که اشخاص خاصی ببینند.
همچنین پیج هایی که عمومی هستند و فالوور بالایی دارند، می توانند با استفاده از این گزینه، استوری های خود را در معرض دید خانواده و نزدیکان خود که تمایل دارند قرار دهند.
این قابلیت خصوصا برای افراد مشهور بسیار مفید است. فرض کنید در یک مهمانی خانوادگی و دوستانه شرکت کرده اند و چندین عکس یادگاری گرفته شده. ادمین پیج می تواند استوری را فقط برای افرادی که در آن مهمانی حضور داشته اند، به نمایش دربیاورد.

استوری کلوز فرند یا استوری معمولی؟

  1. استوری کلوز فرند را فقط افرادی خواهند دید که شما مشخص و انتخاب کرده‌اید، اما استوری معمول را همه فالوورهای پیحتان می‌توانند ببینند.
  2. استوری کلوز فرند اولویت بالاتری برای نمایش نسبت به استوری‌های عادی دارد و در اولویت‌های جلوتر به کاربرها نمایش داده می‌شود.
  3. نواری سبز رنگ دور استوری‌های کلوز فرند قرار می‌گیرد تا این استوری را از سایر استوری‌های معمولی جدا کند.

نحوه قرار دادن اشخاص در کلوز فرند

برای قرار دادن یک شخص در لیست کلوز فرند، کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد پروفایل اصلی خود شوید و روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید تا گزینه هایی مانند تصویر زیر برای تان نمایش داده شود، Close friends گزینه ای است که بدنبال آن بودیم.

  • بعد از اینکه روی گزینه ی کلوز فرند کلیک کردید در صفحه ای که مشاهده می کنید بر روی Get Started کلیک کنید.

  • در این مرحله بالای تصویر افرادی که می خواهید در کلوز فرند شما باشند را Search کنید.

کلوز فرند اینستاگرام گام 3

  • بعد از سرچ فرد مورد نطرتان در سمت راست گزینه Add را بزنید. به این نکته توجه کنید که اگر از انتخاب فردی پشیمان شدید مراحل بالا را طی کرده و در این مرحله Remove را انتخاب کنید.

کلوز فرند اینستاگرام گام 4

  • حال کافیست Create List را انتخاب نمایید.

کلوز فرند اینستاگرام گام 5

  • تبریک! کلوز فرند شما ایجاد شد. برای اینکه یک استوری برای کلوز فرندتان قرار دهید در اینجا روی Create Story کلیک کنید و یا به صفحه ای که استوری را انتشار می دهید وارد شوید.

کلوز فرند اینستاگرام گام 7

  • بعد از اینکه تصویر یا ویدیوی مورد نطرتان برای استوری را انتخاب کردید در صفحه ای که می بینید گزینه سمت راست با عنوان Close Friends را انتخاب کنید.

کلوز فرند اینستاگرام گام 8

  • به این شکلی که می بینید استوری کلوز فرند شما منتشر شده است.

چنانچه قصد دارید اینستاگرام را به طور حرفه‌ای بیاموزید پیشنهاد می‌کنیم دوره اکسپلور پلاس معین فرجی را از دست ندهید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

3 پاسخ

  1. کلوز فرند اینستاگرام واقعا خوبه ولی خب الان دیگه همه خیلی راحت استوری میذارن و کلوز ندارن

  2. کلوز فرند صرفا به معنی دوستای صمیمی و اینها نیست
    کسی رو میذاریم توی کلوز فرند که ببینه اما اسکرین شات نگیره بعدا داستان کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر