آیا خدمات امنیت اینستاگرام ضروری است؟

به اشتراک گذاری

امنیت اینستاگرام یکی از عناصر اساسی برای فعالیت داشتن در این رسانه اجتماعی به شمار می‌رود. و از آنجایی که احساس امنیت نیز از نیازهای اساسی و حیاتی هر انسان است، لازم است این نیاز جدی گرفته شود.
توسعه اپلیکیشن‌ها و گستردگی فضای مجازی ایجاب می‌کند که به بحث امنیت اینستاگرام پرداخته شود. چرا که اگر کاربران در این پلتفرم‌ها احساس امنیت نداشته باشند هرگز به ساختن و داشتن حساب و صفحه در آنها ادامه نخواهند داد.
این روزها نیز برقراری امنیت اینستاگرام مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. برخی افراد و شرکتها خدماتی تحت عنوان خدمات امنیت اینستاگرام به مشتریان خود ارائه می‌کنند و در واقع تضمین می‌کنند که از این پس اکانت آنها دچار هیچگونه مشکل امنیتی نخواهد شد.
آموزش اینستاگرام برای افرادی که از این سوشال مدیا به هر کاربردی که استفاده می‌کنند از مهمترین کارهاست. بنابراین چنانچه شما نیز از آن دسته افراد هستید که به مسلط شدن بر اپلیکیشن اینستاگرام فکر می‌کنید، این سایت مخصوص شماست.
در این مقاله از وبلاگ معین فرجی به بررسی تاثیرات خدمات امنیت اینستاگرام بر روی پیج پرداخته‌ایم. چنانچه شما نیز هنوز نمیدانید که امنیت اینستاگرام ضروری است یا خیر، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

امنیت اینستاگرام چه مواردی را شامل می‌شود؟؟

اگر کمی به اینستاگرام آشنا باشیم، با اندکی سرچ  متوجه خواهیم که فاکتورهای اصلی تشکیل‌دهنده امنیت اینستاگرام چند مورد گفته شده در زیر است و در واقع خدمات امنیت اینستاگرام و دوره آموزش امنیت اینستاگرام نیز شامل چک کردن و تنظیمات این موارد است.
فاکتورهای مهم در امنیت اینستاگرام

  • کنترل ورودهای غیر مجاز به اکانت
  • فعال کردن تایید دو مرحله‌ای
  • انتخاب رمز عبور قوی
  • وصل کردن اکانت به یک ایمیل برای بازگشت پذیری
  • تست نفوذ در برابر حمله‌ی هکری

این موارد در واقع چک لیست افزایش امنیت اینستاگرام است. اگر این چک لیست را اجرا کنید دیگر اتفاقاتی از جمله حمله‌ی هکری و از دسترس خارج شدن اکانت نخواهید داشت.
چنانچه به یادگیری اینستاگرام علاقه دارید به دورۀ آموزش حرفه‌ای اینستاگرام معین فرجی سر بزنید.
امنیت پیج اینستاگرام
در ادامه به بررسی موارد گفته شده می‌پردازیم:
شخصی که قصد دارد وارد اکانت شما شود ابتدا اطلاعات لازم از جمله تاریخ تولد شما، شماره تلفن، شماره ملی و نام و نام خانوادگی را به آسانی از محیط اینترنت جمع آوری می‌کند. پس از آن با استفاده از این اطلاعات رمز عبورتان را کرک می‌کند.
ابزارهایی وجود دارند که با استفاده از آنها راحتتر می‌توان رمز عبور را شکست اما اگر شما در رمز خود فقط از داده‌های عمومی مانند حروف و اعداد استفاده نکرده باشید فرآیند نفوذ سختتر خواهد شد.
اگر فرض کنیم که رمز شما ساده بوده و کسی توانسته آن را پیدا کند با این حال باز هم نمی‌تواند وارد اکانت شما شود.
با استفاده از ورود 2 مرحله‌ای در اینستاگرام که یکی از موارد امنیتی بسیار قدرتمند است  ورود آن فرد به حساب شما ممکن نیست به این علت که ورود 2 مرحله‌ای بنابر یک اصل مهم است. یک فرد در صورتی می‌تواند وارد اکانت شود که اطلاعات اولیه مانند نام کاربری و رمز عبور و سخت افزار اولیه که همان گوشی موبایل اصلی است را به صورت همزمان در اختیار داشته باشد.
با توجه به این نکته وارد شدن به اکانت یک فرد دیگر ارزش این همه دردسر را ندارد.
علاوه بر ورود 2 مرحله‌ای، ایمیل اولیه هم در بازگردانی اکانت نقش بسیار مهمی دارد. یعنی حتی اگر کسی  اطلاعات اکانت شما را بطور کامل داشته باشد باز هم هر زمان که بخواهید می‌توانید با داشتن ایمیل اولیه، پیج را بازگردانی کنید.
همانطور که دیدید امنیت اینستاگرام چیزی نیست که کسی بتواند به سادگی به آن نفوذ کند اما چرا هنوز برخی از افراد از خدمات امنیت اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

دلیل استفاده سلبریتی‌ها از خدمات امنیت اینستاگرام چیست؟

حتما دیده‌اید که برخی سلبریتی‌ها و افراد مشهور در بایو پیج اینستاگرام خود عبارت مسئول امنیت اینستاگرام را نوشته‌اند.
اما همانطور که الان متوجه شدیم امنیت اینستاگرام نیاز به یک کارشناس ندارد و علت نوشتن این عبارت در بایو می‌تواند صرفاً جنبه بازاریابی داشته باشد و شاید هم نوشته شده تا هکرها اطراف این اکانت نپلکند. به هر حال استفاده از خدمات امنیت اینستاگرام به هیچ وجه منطقی نیست.

آیا استفاده از خدمات امنیت اینستاگرام یک هزینه‌ی ضروری است؟

با توجه به اینکه استفاده از خدمات امنیت اینستاگرام یک حرکت غیرمنطقی و نمایشی است، به هیچ عنوان استفاده از آن لازم و ضروری نیست. برای امنیت صفحه‌تان کافیست موارد گفته شده در بالا را اجرا کنید و دیگر هیچ!
با وجود این که این سرویس‌ها به صراحت در توضیحات خود به لیست فعالیت‌های اصلی اشاره می‌کنند، هنوز هم برخی از افراد هستند که از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. البته برخی از این شرکت‌ها برای بازارگرمی نمایش‌هایی را اجرا می‌کنند که باعث می‌شود توجه برخی از فالوورها به پیج جلب شود.
گاهی شرکتی که مسئولیت امنیت پیجتان را برعهده گرفته طی یک حرکت نمایشی پست‌ها را ذخیره کرده و بعد کل محتوای پیج را پاک می‌کند و با ارسال پیام “پیج شما توسط تیم فلان هک شده است” کاری می‌کند که شما باور کنید خدمات امنیت اینستاگرام برای هر پیجی لازم و حیاتی است.
این نکته را نیز در نظر بگیرید که حتی اگر یک هزارم درصد هم کسی بتواند سیستم امنیتی شرکت اینستاگرام را که 100 میلیارد دلار ارزش دارد شکست دهد آنقدری نابغه است که با مبالغ ناچیز هرگز این کار را انجام نمی‌دهد. از طرفی وارد شدن به پیج هیچ انسانی ارزش این را ندارد که یک مبلغ فوق‌العاده بالا  برای این کار هزینه شود بنابراین نگران نباشید.
جمع بندی
اینستاگرام یکی از امن‌ترین برنامه‌ها و شبکه‌ها در جهان است و اصلا نیازی نیست برای برقراری امنیت در آن کار سختی انجام دهید یا آن را به یک کارشناس محول کنید.
اگر شما به عنوان یک کاربر از رمز عبور خود مراقبت کنید و موارد گفته شده در مقاله را اجرا کنید دیگر لازم نیست نگران امنیت صفحه اینستاگرام خود باشید. چون ورود هیچ شخصی به صفحه‌تان ممکن نیست.
اگر مقاله برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم نظر خود را برای تیم معین فرجی کامنت کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر