اینستاگرام Note چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

به اشتراک گذاری

اینستاگرام Note چیست؟ می‌دانیم که اینستاگرام، در درجۀ اول یک پلتفرم برای اشتراک‌گذاری عکس و فیلم است. اما چند راه برای ارسال پیام‌های متنی هم وجود دارد؛ مانند نوت اینستاگرام. به راستی، نوت اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد.

در این مقاله از آموزش اینستاگرام حرفه ای معین فرجی  به این موضوع می‌پردازیم..

نوت اینستاگرام چیست؟ | یادداشت اینستاگرام چیست؟

یادداشت‌های اینستاگرام، یادداشت‌هایی مجازی هستند که می‌توانید در تبِ پیام‌ها، درست بالای پیام‌های مستقیم خود به اشتراک بگذارید. آنها را به عنوان داستان‌هایی برای صندوق ورودی خود در نظر بگیرید. قبل از این که بگوییم چطور نوت اینستا را فعال کنیم، باید اشاره کنیم که یادداشت یا اینستاگرام Note، فقط برای دوستان شما (افرادی که آنها را دنبال می کنید) یا لیست “دوستان نزدیک” شما، بسته به اینکه تصمیم دارید آن را با چه کسی به اشتراک بگذارید، قابل مشاهده است.

کسانی که می‌توانند یادداشت، یا همان اینستاگرام Note را ببینند هم می‌توانند به آنها پاسخ دهند و این پاسخ‌ها، در پیام‌های مستقیم شما قرار می‌گیرند. به این ترتیب، می‌توانید بلافاصله یک مکالمۀ جدید مرتبط با موضوع یادداشت خود را شروع کنید.

یادداشت‌ها می‌توانند حداکثر 60 کاراکتر باشند و می‌توانند با استفاده از متن و ایموجی نوشته شوند. درست مانند Stories، 24 ساعت فعال خواهد بود و پس از آن به طور خودکار ناپدید می‌شود. فکر می‌کنید تفاوت اصلی نوت اینستاگرام چیست؟ در واقع تفاوت اصلی، این است که شما فقط می‌توانید یک یادداشت را در طول این 24 ساعت پست کنید، در حالی که می‌توانید هم‌زمان چندین استوری داشته باشید. اگر می‌خواهید یادداشت دیگری پست کنید، یادداشت قبلی به طور خودکار حذف می‌شود.

تفاوت دیگر این است که Note فقط می‌تواند از متن و ایموجی تشکیل شود. البته، وقتی می‌گوییم چطور نوت اینستا را فعال کنیم، باید بدانیم که هیچ رسانه‌ای مانند تصویر یا فیلم نمی‌تواند در اینستاگرام Note گنجانده شود.

یادداشت‌های اینستاگرام، راه جدیدی را برای برندها و سازندگان به طور یکسان برای تعامل با گروه نزدیکی از افراد ارائه می‌دهد. این، می‌تواند راهی موثر برای ایجاد تعامل بین یک گروه انحصاری از طرفداران یا دنبال‌کنندگان باشد.

چرا باید از یادداشت‌های اینستاگرام استفاده کنید؟

اکنون ممکن است تعجب کنید که آیا یادداشت‌های اینستاگرام، واقعاً این همه مهم هستند؟ شما در حال حاضر یک بازی قوی در استوری‌های اینستاگرام دارید و در حال درگیر شدن با آن هستید، بنابراین سر و صدای زیاد در مورد Notes چیست؟ و نوت اینستاگرام چیست؟ به خصوص که شما حتی نمی‌توانید عکس و فیلم ارسال کنید.

ماهیت منحصر به فرد اینستاگرام Note، آنها را به روشی جدید و تازه برای تعامل با مخاطبان تبدیل می‌کند. در این‌جا چند مزیت وجود دارد که می‌توانید از استفاده از یادداشت‌های اینستاگرام بهره‌مند شوید.

6 مزیت نوت اینستاگرام چیست؟

  1. رابطۀ خود را با مخاطبان خود تقویت کنید

وقتی شخصی به یادداشت شما پاسخ می‌دهد، مکالمه به طور خودکار به DM هدایت می‌شود. این تبدیل مستقیم، و شخصی را حفظ می‌کند – و این‌ها همه عواملی هستند که برای ایجاد یک رابطۀ محکم با مخاطبان شما ضروری هستند. از آنجایی که مخاطبان شما به صورت انفرادی با شما تعامل خواهند داشت، می‌توانید با ارسال پاسخ‌های مرتبط و حتی به اشتراک‌گذاری پیوندهای مرتبط در صورت لزوم، تجربه‌ای شخصی‌سازی شده برای آنها فراهم کنید.

  1. دید خود را بهبود بخشید

یادداشت‌ها به طور برجسته در صندوق ورودی شما قرار می‌گیرند، بالاتر از همۀ پیام‌های مستقیم. این باعث می‌شود از دست دادن آنها بسیار سخت‌تر از مواردی مانند پست‌های فید معمولی و حلقه‌ها باشد. وقتی کاربر، هزاران نفر را دنبال می‌کند، حتی داستان‌ها را می‌توان به راحتی از دست داد، چون ممکن است حوصلۀ پیمایش در تمام آن داستان‌ها را نداشته باشند. اما وقتی به تب پیام‌ها می‌روند، می‌توانند فوراً اینستاگرام Note شما را ببینند و متوجه شدن آن‌ها برایشان راحت‌تر می‌شود.

به این ترتیب، اشتراک گذاری اطلاعات از طریق یادداشت‌های اینستاگرام، راهی عالی برای تضمین دید بهتر پیام شماست. چه در مورد یک به‌روزرسانی، یک فروش، یک تبلیغ یا حتی یک یادآوری باشد – به طور قابل توجهی شانس اینکه مردم آن را ببینند، افزایش می‌دهد.

  1. مکالمات خود را جاری نگه دارید

یادداشت‌ها به شما فرصتی عالی برای شروع مکالمه‌هایی می‌دهند که جاری هستند و باعث ایجاد تعامل می‌شوند. برجسته بودن یادداشت‌ها به شما کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید، در حالی که زمان‌بندی و محتوای یادداشت می‌تواند به شما کمک کند به عنوان یک رهبر فکری در مورد موضوع شناخته شوید.

می‌توانید اخبار مربوط به موضوع مرتبطی را که در حال حاضر در جایگاه شما موج می‌زند، به اشتراک بگذارید. هم‌چنین، می‌توانید نظر خود را اضافه کنید و در مورد نظرات خود بر اساس آن موضوع صحبت کنید. فقط مطمئن شوید که اطلاعات مقداری ارزش برای مخاطبان شما فراهم می‌کند، بنابراین آنها می‌خواهند آنچه را که شما برای گفتن دارید، هماهنگ کنند.

  1. پیشنهادات حساس به زمان و انحصاری را به اشتراک بگذارید

با توجه به اینکه Notes فقط به مدت 24 ساعت فعال است، برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌هایی که ماهیت حساس به زمان دارند، ایده‌آل هستند. چه فروش فلش باشد، چه یادآوری لحظۀ آخری یا یک به‌روزرسانی سریع، می‌توانید اطلاعاتی را که مخاطبان شما می‌خواهند همین الان بدانند به اشتراک بگذارید. در حالت ایده آل، این شامل فرصت هایی است که آنها نمی خواهند از دست بدهند.

علاوه‌بر این، از آنجایی که این یادداشت‌ها فقط برای افرادی که آنها را دنبال می‌کنید قابل مشاهده است، این راه عالی برای اشتراک‌گذاری پیشنهادهایی است که می‌خواهید منحصر به فرد نگه دارید. برای مثال، ممکن است درباره فرصتی برای تأثیرگذارانی که دنبال می‌کنید و می‌خواهند در یک مشارکت تجاری آینده شرکت کنند، پست کنید. بعد از این‌که رفتیم چطور نوت اینستا را فعال کنیم،  آن اینفلوئنسرها می‌توانند مستقیماً به یادداشت شما پاسخ دهند، پس از آن می‌توانید جزئیات را از طریق DM صحبت کنید.

  1. بازخورد ارزشمند دریافت کنید

هر خالق و هر کسب‌وکاری برای پیشرفت نیاز به بازخورد دارد، تا به آنها کمک کند متوجه اشتباه خود شوند و درک کنند که باید چه کاری را بهتر انجام دهند. با این حال، سیل نظرات خشن، بدون فیلتر و منفی ممکن است لزوماً بهترین راه برای جمع آوری این بازخورد نباشد. علاوه بر این، بازخورد بیش از حد در واقع می‌تواند بیش‌تر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر داشته باشد، چون در تلاش برای پاسخ‌گویی به هر نگرانی هستید. برای برخی هم می‌تواند تأثیر مضری بر سلامت روان داشته باشد.

با این حال، با کمک یادداشت‌های اینستاگرام (اینستاگرام )، می‌توانید فوراً بازخوردها را فیلتر کنید تا آنها را فقط از افرادی که برای نظراتشان ارزش قائل هستید جمع‌آوری کنید. ممکن است مشتریان قدیمی، طرفداران اصلی، کارمندان، رهبران صنعت، یا حتی حامیان برند باشند – تا زمانی که آنها را دنبال می‌کنید، می‌توانید یادداشتی ارسال کنید و از آنها دعوت کنید تا نظرات یا ایده‌های سازنده خود را به اشتراک بگذارند.

یادداشتی ارسال کنید و از مردم بخواهید که افکار یا ایده‌های خود را در مورد یک موضوع خاص به اشتراک بگذارند. برای مثال، ممکن است بازخوردی در مورد آخرین عرضۀ محصول شما یا ایده‌هایی در مورد محتوایی باشد که می‌خواهند بیشتر در اینستاگرام برند شما ببینند. هم‌چنین، می‌تواند بازخوردی در مورد چگونگی بهبود نحوه برخورد با مشتریان باشد. صرف‌نظر از هدف خاص، از آنجایی که بازخورد از طرف فالوورهای باارزش دریافت می‌شود، شانس خوبی برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمندی دارید که می‌تواند عملی شود.

  1. یک تجربۀ انحصاری مخاطب ایجاد کنید

یک تفاوت کلیدی که یادداشت‌های اینستاگرام در مقایسه با استوری‌ها دارند وجود دارد – آنها منحصراً به افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید نشان داده می‌شوند. برای برندها، این بدان معناست که یادداشت‌های شما ممکن است لزوماً برای تک‌تک مشتریانی که شما را دنبال می‌کنند، نمایش داده نشود. درعوض، آنها را فقط به معدود افرادی که تصمیم گرفتید دنبال کنید، نشان خواهید داد. معمولاً این شامل کارشناسان صنعت، تأثیرگذاران، طرفداران برند و کارمندان می‌شود.

این به این معنی است که می توانید از فرصت ایجاد یک تجربه منحصر به فرد استفاده کنید که باعث می‌شود آن پیروان احساس کنند بخشی از حلقۀ داخلی هستند. این یک راه عالی برای تقویت روابط سودمند متقابل و جلب وفاداری از افراد مهم است. می‌توانید پخش‌هایی را به اشتراک بگذارید تا از حمایت‌شان تشکر کنید، اخبار اختصاصی را به اشتراک بگذارید، و مزایایی را تبلیغ کنید که فقط آنها می‌توانند از آنها لذت ببرند. برای مثال، می‌توانید درباره فرصتی برای آزمایش بتای یک ویژگی جدید که هنوز برای همه در دسترس نیست، پست کنید.

نحوه ایجاد یادداشت اینستاگرام چطور نوت اینستا را فعال کنیم؟

آیا برای شروع ارسال اولین یادداشت خود در اینستاگرام آماده هستید؟ ایجاد اینستاگرام Note، بسیار آسان است. فقط باید مراحل زیر را طی کنید:

برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و با ضربه زدن بر روی نماد در گوشه سمت راست بالای برنامه، به صندوق ورودی خود بروید. از اینجا می‌توانید یادداشت‌هایی را ببینید که دوستانتان با شما و دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشته‌اند.

در گوشۀ سمت چپ، تصویر نمایه خود را خواهید دید. روی پنجره، درست بالای آن ضربه بزنید که می‎گوید “یک فکر را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید تا اینجا ببینند…” این پنجره یادداشت باز می شود.

پیام خود را تایپ کنید. این می تواند حداکثر 60 کاراکتر باشد. هم‌چنین می‌توانید برای متمایز کردن Note  از ایموجی‌ها استفاده کنید.

هنگامی که پیام را تهیه کردید، انتخاب کنید که می‌خواهید یادداشت را با چه کسی به اشتراک بگذارید. می‌توانید آن را با دوستانتان (فالوورهایی که دنبال می‌کنید) یا با فهرست «دوستان نزدیک» خود به اشتراک بگذارید.

روی “اشتراک گذاری” ضربه بزنید و تمام. دوستان شما اکنون می توانند یادداشت را در صندوق ورودی خود به همراه یادداشت‌های سایر دوستان خود مشاهده کنند. برای پاسخ دادن یا واکنش به یادداشت، آنها به سادگی می توانند روی آن ضربه بزنند و یک پنجره پیام در پایین صفحه باز می شود. سپس پاسخ آنها به پیام‌های مستقیم شما می‌رود که از طریق آن می‌توانید به گفتگو با آنها ادامه دهید.

در نهایت…

امیدواریم که با به‌کار گیری اینستاگرام Note بتوانید در پیش‎برد اهداف پیج کاری یا شخصی و کریتیو خود موفق باشید.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *