تبادل در اینستاگرام چیست؟ تفاوت آن با تبلیغات اینستاگرام

به اشتراک گذاری

تبادل در اینستاگرام چیست؟  این که اینستاگرامرها می‌گویند بیایید با هم تبادل کنیم، منظورشان چیست؟ آیا تبادل در اینستاگرام، شباهت یا تفاوتی با تبلیغات در اینستاگرام هم دارد؟ با توجه به افزایش کسب‌وکارها و فعالیت‌شان در اینستاگرام، و نیز بالا رفتن تعداد کاربرانی که از این رسانۀ اجتماعی استفاده می‌کنند، افزایش فالوئر برای صاحبان پیج‌های کاری و بلاگری ضروری شده است.

افزایش فالوور، به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها، تبادل در اینستا هست. اما به راستی، تبادل در اینستاگرام چیست و تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام، چه می‌تواند باشد؟ آیا تبادل، واقعاً به دنبال‌کنندگان صفحۀ ما اضافه می‌کند؟ بیایید، امروز این موضوعات را دریابیم و با این مطلب، به پاسخ این سوالات برسیم.

تعریف تبادل در اینستاگرام چیست؟

تبادل، به معنای مبادله کردن است و در اینستاگرام، تبادل به معنیِ ارتباط با صفحه‌های دیگر در اینستاگرام و رد و بدل کردن اطلاعات در آن است. دو طرف، یعنی صاحبان پیج‌هایی که با هم تبادل می‌کنند، این کار را به دلیل بالا بردن بازدیدکنندگان خود و افزایش دنبال‌کنندگان خود انجام می‌دهند.

انجام این کار، بسیار ساده و آسان است. دو صفحۀ اینستاگرامی، از همدیگر حمایت می‌کنند و آن دیگری را به دنبال‌کنندگان و مخاطبانشان معرفی می‌کنند. این کار، یعنی تبادل، با همکاری دو صفحه انجام می‌شود و سبب افزایش بازدید هر دو پیج می‌شود.

مثالی از تبادل در اینستاگرام

خب، برای درک بهتر این‌که تبادل در اینستاگرام چیست، مثالی می‌زنیم. یک حساب کاربری (اکانت) اینستا را تصور کنید که به کار خدمات زیبایی، آرایشی و بهداشتی مشغول است. صفحۀ دیگری هم، کارِ فروش محصولات مربوط زیبایی و محصولات آرایشی و بهداشتی دارد.

این دو می‌توانند با هم به تبادل پیج‌های خود بپردازند، و این گونه، به تعداد دنبال‌کنندگان خود اضافه کنند. باید توجه کنید که پیج‌های در تبادل، باید مرتبط به هم باشند و فعالیت پیج‌ها در یک حوزه و یک راستا باشد تا برای کاربران و مخاطبان، مهم باشد.

بعد از تعریف تبادل اینستاگرامی، و قبل از پرداختن به تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام، از مزیت‌های تبادل می‌گوییم.

مزایای تبادل در اینستاگرام

معرفی کردن پیج همکار، یا صفحه‌ای در مسیر و راستای صفحۀ خودمان، مزیت‌هایی دارد که ما را به سمت خود سوق می‌دهد.

5 مزیت تبادل در اینستاگرام چیست؟

  1. رایگان بودن

اگر در اینستاگرام، تازه‌وارد هستید و به فکر راهی کم‌هزینه و حتی رایگان، برای رشد در آن هستید، تبادل کنید. هزینۀ انجام تبادل در اینستاگرام چیست؟ معلوم است، هیچی! شما کافیست یک بنرِ استوری یا یک ویدیو معرفیِ خوب، آماده کنید و به پیج همکار و هم‌ردۀ خود بگویید آن را استوری کند.

او هم همین‌طور. بعضی‌ها وقتی استوری را ببینند، خواهند گفت که تبلیغات است؛ غافل از اینکه این فقط تبادل است. حالا، البته ما خودمان در ادامه، تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام را خواهیم گفت و موضوع کاملاً روشن می‌شود.

  1. گسترش شبکۀ ارتباطات شما

اگر به فکر یک راه و روش رایگان، برای تبلیغ صفحۀ خود در اینستا هستید، تبادل را تا کمی بزرگ‌شدن پیج خود انجام دهید. چرا که این روش، روی ارتباطات شما با دیگر صاحبان صفحات هم تاثیر می‌گذارد. تبادل در اینستاگرام، به سود هر دو طرف است و به صورت دوطرفه انجام می‌شود. این یک معاملۀ برد برد و بی‌چون‌وچرا رایگان است.

  1. بالا رفتن فالوور

همه می‌آیند تبادل می‌کنند که فالوور جذب کنند دیگر! غیر این است؟! اول صحبت‌مان هم گفتیم، حرف، حرفِ دیده شدن و جذب فالوور است. هر چند که از تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام هم خواهیم گفت، اما تبادل در اینستاگرام، جای خود را دارد.

چون دنبال‌کنندگان پیجی که شما را استوری و معرفی می‌کند، به محتوای پیج شما علاقه‌مند شده و جذب صفحۀ شما می‌شوند. با آمدن این فالوئرها به پیج شما، آمار بازدید صفحۀ شما هم بالا می‌رود. و خب، این، یعنی شما به هدفتان نزدیک‌تر شده‌اید“آموزش جذب فالوور واقعی اینستاگرام”

  1. اهمیت به علایق و خواسته‌های کاربران و مخاطبان

وقتی که شما خدماتِ مکمل کار خود را به مخاطبان خود معرفی می‌کنید، به آن‌ها نشان می‌دهید که خواسته‌ها و علایقشان برای شما اهمیت زیادی دارد و این کار، به طور ناخودآگاه، باعث محبوب شدنِ بیش‌تر شما در میانِ دنیال‌کنندگانتان خواهد شد.

  1. بی‌دردسر و بی‌عیب بودن

انجام تبادل در اینستا، بسیار ساده و آسادن است و از هر نظر، خیال شما را آسوده خواهد کرد، چون این روشی است که هیچ‌نوع هزینه و ضرری ندارد و امتیازات زیادی را هم در اختیار شما می‌گذارد.

تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

همیشه، پای پول در میان است! تبلیغات هم، از نامش پیداست؛ هزینه دارد. یعنی مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام، هزینه است. شما برای انجام تبلیغات پیج خود به وسیلۀ پیج‌های دیگر، باید مبلغی را به عنوان دستمزد یا هزینه بپردازید. ولی در تبادل، به خاطر این که معرفی از طرف هر دو پیج انجام می‌شود، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و رایگان است.

تبادل، معمولاً بین صفحه‌هایی انجام می‌شود که موضوعی تقریباً مرتبط دارند و تعداد فالورهایشان به هم نزدیک است. دیگر تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام این است که با استفاده از تبادل، بدون اینکه هیچ هزینه‌ای بپردازید، و آسیبی به دنبال‌کنندگان شما برسد، صفحۀ خود را رشد داده‌اید.

بسیاری از وقت‌ها، پست یا استوری شما در پیج دیگران دیده نمی‌شود، اگر از تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید، امکان دارد با اینکه هزینه هم پرداخت کرده‌اید، هیچ مخاطب و دنبال‌کننده‌ای به پیج شما اضافه نشود.

ولی خاصیت تبادل در اینستاگرام چیست که تا این حد، طرف‌دار دارد؛ معلوم است که خب، وقتی هیچ مخاطبی به شما اضافه نشود، لااقل پولی هم پرداخت نکرده‌اید و متحمل ضرر هم نشدید. “پیشنهاد مطالعه: انواع تبلیغات در اینستاگرام”

بهترین زمان برای انجام تبادل در اینستاگرام

حال که با موضوع تبادل و مزیت‌های آن و نیز، تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که چه موقع تبادل کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

شما می‌توانید میزان بازدید پست‌ها و استوری‌های خود را ببینید، زمان حضورِ بیش‌ترین دنبال‌کنندگان خود را در صفحه‌تان مشخص کنید. انجام تبادل در این بازۀ زمانی، می‌تواند بهترین نتیجه را برای هر دو طرف بیاورد. این کار، نه‌فقط در زمان تبادل، بلکه برای انجام تبلیغات اینستا هم مهم است.

در نهایت…

خب! در نهایت امیدواریم که با آشنایی با مفهوم تبادل در اینستا، شروع خوبی را در کسب‌وکار یا صفحۀ بلاگری خود داشته باشید. این که بدانید تبادل در اینستاگرام چیست و از تفاوت تبادل و تبلیغات در اینستاگرام آگاه باشید، پیج شما را خیلی زود رشد می‌دهد و سبب موفقیت شما می‌شود.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *