[vc_row][vc_column][vc_column_text]تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یکی از انواع مختلف تبلیغات در اینستاگرام است. این روزها، اینستاگرام، برای پیشرفت برندها و کسبوکارهای مختلف، بستری مناسب محسوب میشود. همانگونه که میدانید یکی از ترفندها و روشهای اصلی پیشرفت کسبوکارها در این پلتفرم، تبلیغات است؛ در حال حاضر، فضای اینستاگرام، به فضایی مناسب برای ارائه و اجرای کمپینهای تبلیغاتی تبدیل شده است.
کسب درآمد از اینستاگرام در ایران، صرفاً از طریق پست و استوری گذاشتن در صفحهتان نیست؛ بلکه برای پیشرفت در حوزۀ خود، باید از گزینۀ تبلیغات در اینستاگرام هم استفاده کنید.
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، یکی از انواع روش تبلیغ در این پلتفرم است که میتواند برد یا کسبوکار شما را به چشمِ جامعۀ هدف مورد نظرتان بیاورد. برای آشنایی بیشتر با این روش تبلیغ در اینستاگرام، و همینطور تبلیغات از طریق اسپانسر مسابقه اینستاگرام، به خواندن این نوشتار ادامه دهید.
ضرورت تبلیغات در اینستاگرام
شبکۀ اجتماعی اینستاگرام، در سالهای اخیر توانسته است روزبهروز به تعداد کاربران خود اضافه کند. تعداد زیاد کاربر در این فضا، یعنی یک فرصت برای کسبوکارها که از طریق تبلیغات، بتوانند به تعداد دنبالکنندگان خود اضافه کنند. یکی از روشها و ترفندهای تبلیغ در اینستاگرام، روش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام است.
در هر آموزش اینستاگرام که شما بگذرانید، لازم است که یک بخش را برای چگونه پروموت کردن برند خود یا کسبوکارتان طی کنید. چرا که اینستاگرام، یک بستر برای رشد کسبوکارهاست و در یک آموزش اینستاگرام از صفر تا صد، خوب است جای تبلیغات و آموزش انواع آن حفظ شود.
هر تبلیغ در فضای اینستاگرام، هزینهای دارد، و با هر کدامشان، روشهای خاصی انجام میشوند. تبلیغات از طریق اسپانسر اینستاگرام، یک نوع روش تبلیغاتی است که بازدهی بالایی دارد و بسیار، به کسبوکارها و برندها توصیه میشود.
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟
یکی از انواع تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات اسپانسری است. یکی از امکانات جدید اینستاگرام هم همین نوع از تبلیغات است که ذهن خیلی از برندها را به خود معطوف داشته است. به گزینۀ ptomote را که که در قسمت پایین پستهای صفحات بیزنسی قرار دارد دقت کنید؛ این همان راه و روش ورود به تبلیغات است.
در روش، پست تبلیغاتی شما، بدون نیاز به انتشار در صفحات مختلف، بهطور مستقیم از طرف اینستاگرام منتشر خواهد شد. این روش، امکانات زیاد و جذابی مانند تفکیک کاربران بر اساس جنسیت، سن، کشور، استان و حتی سیستمعامل تلفن همراه، دارد. همین موضوع موجب شده تا روش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام ، با کیفیتترین روش تبلیغی در شبکههای اجتماعی محسوب شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17758″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
چرا تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام هدفمند است؟
در این روش تبلیغ، این امکان وجود دارد که با طراحی هدفمند تبلیغات، بر پایۀ علاقهمندی، پستهای انتشار یافته را به افرادی علاقه به دیدن پستهای شما دارند، نمایش داد.
اگر تا بهحال، با این روش تبلیغ آشنایی داشته باشید، قطعاً اطلاع دارید که امکان هدفمندسازی تبلیغات بر اساس کشور ما ایران، در آن وجود ندارد. البته اینطور هم نیست که راهی برایش پیدا نشود. احتمالاً نمونههای چنین تبلیغی را در ایران دیدهاید.
2 روش نمایش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
پست تبلیغاتی شما که قرار است بهصورت اسپانسری، به مخاطب هدف شما نشان داده شود، به دو صورت به نمایش درمیآید:
- نمایش پست تبلیغی شما (عکس یا ویدئو) در میان پستهایی که کاربر در قسمت Home اینستاگرام خود مشاهده مینماید.
- نمایش استوری تبلیغی شما در بین استوریهایی که کاربران در اینستای خود بررسی و نگاه میکنند.
بنابراین، در تبلیغات اسپانسری اینستا، پست یا استوری مدنظر شما همراه با یک علامت ریز Sponsored در تایملاین کاربران، لابهلای پستها و استوریهای دیگر، نمایش داده میشود. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، از طریق پنلهای تبلیغاتی شبکههای اجتماعی انجام میشود و به پرداخت ارزی نیازمند است.
انواع تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام
در اینستاگرام، از سه نوع تبلیغ اسپانسری میتوان استفاده کرد:
- پست، بهصورت عکس یا ویدئو
- استوری
- آلبوم عکس یا ویدئو
یک نکته جالب در تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام: Landing Page یا صفحۀ فرود
یک نکتۀ جالب در مورد روش تبلیغات اسپانسری این است که امکان قرار دادن لینک صفحۀ فرود مورد نظر شما بهصورت یک دکمه (Button) نواری در پایین آن پست یا استوری وجود دارد.
حتماً شما میدانید که اینستاگرام به کاربران خود اجازه قرار دادن هیچنوع لینکی را در صفحۀ Home، چه در قسمت کپشن و چه در بخش کامنتها، نمیدهد. فقط در یک روش، میتوانید لینک صفحۀ لندینگ مورد نظر خود را در بخش کپشن قرار دهید،؛ آن هم روش اسپانسر است. صفحۀ فرود یا لندینگ پیج شما میتواند به انواع زیر تعریف شود:
- لینک وبسایت
- لینک نصب اپلیکیشن
- لینک ارجاع به صفحۀ تماس تلفن همراه کاربر، بهطوری که شمارۀ مد نظر شما آمادۀ تماس باشد.
- صفحۀ ارسال پیامک بهطوری که شماره تلفن و متن مدنظر شما آماده باشد و کاربر فقط باید یک Send را کلیک کند.
- لینک یک پیج خاص در اینستاگرام
- لینک کانال تلگرام
- و موارد دیگر
مزایای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟
تبلیغات اینستاگرام از نوع اسپانسری، دارای مزیتهایی است که در زیر به آنها اشاره میکنیم:
- امکان هدفگیری دقیق مخاطب، بر اساس سن، جنسیت، علاقهمندی، و …
- امکان قرار دادن لینک وبسایت، یا دعوت به اقدام مناسب (CTA)
- عدم نیاز به دنبال کردن صفحۀ مد نظر
- مزاحم نبودن تبلیغ، بهعلت فرمت یکسان با سایر پستها و استوریهایی که کاربر میبیند
- امکان پروموت کردن (تبلیغ) یک پست خاص
- اجرای تبلیغ، بدون نیاز به اینکه خودتان، در اینستاگرام صفحهای داشته باشید
چگونه تبلیغات اسپانسری را در اینستاگرام ثبت و ارسال کنیم؟
برای ثبت تبلیغات بهصورت اسپانسری در اینستاگرام، باید از طریق پنل موجود در فیسبوک اقدام کنید. البته این امکان، برای همه وجود دارد؛ اما باید توجه داشت که چون کشور ما ایران، در این زمینه تحریم است، امکان انتخاب کردن کشور ما و استانهای مختلف آن وجود ندارد.
ولی خب، شرکتهایی هم وجود دارند که میتوانند تبلیغات را بر اساس استانهای مختلف ایران، هدفمند کرده، به نمایش درآورند.
البته این هم قابلِ ذکر است که با توجهبه مشکلات پرداخت ارزی تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، و دشواریهای آن، اغلب برندهای ایرانی، بهجای آن از تبلیغ از نوع اسپانسر مسابقه اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17757″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
روش تبلیغ اسپانسر مسابقه اینستاگرام چیست؟
یکی از روشهای افزایش فالوور در اینستاگرام، که چند سالی است رواج پیدا کرده، طراحی مسابقات اینستاگرامی است. مسابقۀ اینستاگرامی، تا حدودی میتواند کسبوکار شما را رونق دهد؛ ولی اسپانسر مسابقه اینستاگرام نه!
حتماً دیدهاید که بسیاری از پیجها برای افزایش فالوور، مسابقه برگزار میکنند، شما را بهعنوان اسپانسر به پیج خودشان دعوت میکنند و یه تعداد افراد، میآیند پیج اول (همان پیج مسابقه) را فالو میکنند و همۀ دنبالکنندههای آن پیج را فالو میکنند.
همه دوست داریم که در یک مسابقه برنده شویم، یا یک هدیهای دریافت کنیم. بیشتر این مسابقهها هم با حضور کاربران زیادی که مایل به برنده شدن هستند همراه است. اما آیا این مدل تبلیغات، یعنی تبلیغ اسپانسر مسابقه اینستاگرام، برای کسبوکارها مفید است؟
آیا مدل تبلیغ اسپانسر مسابقه اینستاگرام، برای کسبوکارها مفید است؟
پاسخ ما به این پرسش، خیر است. این مسابقات، تاثیر مناسبی در روند پیج شما نمیگذارد. با شرکت شما در این مسابقات، چون شما در لیست فالوئرهای پیج مسابقه قرار میگیرید، تعدادی فالوئر هم به شما اضافه میشود، ولی تقریباً 90% آنها بههیچ وجه پستها و استوریهای شما، هدف و ویژگیهای صفحۀ شما را نمیبینند.
این یعنی، یک لشکر سیاه در پیج شما، که منجر به افت کیفیت پیج شما میشوند. این دنبالکنندهها هیچ تعاملی با پیج شما برقرار نمیکنند، و این یعنی پیج شما نه تنها رشد نکرده، بلکه فروش شما هم کاهش مییابد.
جالب است بدانید، بیشتر این دنبالکنندهها که به یکباره به صفحۀ شما میآیند، غیر از پیج خودشان، پیجهای فیکی هم میسازند تا با استفاده از آنها در مسابقهای که شما اسپانسرش هستید شرکت کنند.
بعد از پایان مسابقه هم، بسیاری از آنها از صفحۀ شما خواهند رفت و آنهایی هم که ماندند، اهمیتی به پیج شما نخواهند داد و هیچ تعاملی با شما برقرار نمیکنند. این، چیزی جز ضرر برای شما نیست!
تا حالا که از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام گفتیم و این توصیفی که از اسپانسر شدن در مسابقه صحبت شد، اگر همچنان مایلبه حضور بهعنوان اسپانسر مسابقه اینستاگرام هستید بهتر است بدانید چطور برای آن برنامهریزی کنید.
چرا از روش تبلیغ اسپانسر مسابقه اینستاگرام استفاده کنیم؟
حامی بودن برای مسابقههای اینستاگرامی میتواند شکلهای گوناگونی داشته باشد. بهعنوان مثال، حامیان میتوانند برای حمایت از کل آن مسابقه، پول نقد پرداخت کنند یا فقط بخشی از جایزه را عهدهدار شوند.
در هر حال، ارزش جایزۀ مسابقۀ شما افزایش پیدا کرده و این موضوع موجب میشود افراد بیشتری در قرعهکشی مسابقه برنده شوند.
ارائۀ بستههای جایزه به کمک اسپانسرهای مالی مختلف، باعث افزایش تعداد کاربران شرکتکننده در مسابقه و همچنین ارزش جایزۀ شما میشود.
برای اسپانسر شدن در مسابقههای اینستاگرام چه کنیم؟
حامی مسابقه، احتمالاً مسابقه را ترویج خواهد کرد، و این، بازدید مخاطبان جدید را از صفحۀ شما افزایش خواهد داد. همچنین شما هم میتوانید از این فرصت مسابقه، برای ایجاد روابطی قوی با صنعتی که اسپانسر مسابقۀ شماست، استفاده نمایید.
در نهایت، یک اسپانسر قوی برای مسابقۀ اینستاگرام، به سود برند شما، اسپانسر شما و نیز مخاطبان شما خواهد بود. پیدا کردناسپانسر مناسب، وقتی که میدانید کجا و چطور بهدنبال آن باشید، راحتتر از آن است که فکرش را بکنید.
برای برگزاری مدل اسپانسر مسابقه اینستاگرام، کافیست این پنج مرحلۀ ساده را دنبال کنید:
-
مسابقهتان را برنامهریزی کنید
پیش از جستوجو برای یک اسپانسر مالی، بایستی در مورد مسابقۀ اینستاگرام خود تصمیمگیری کنید. برای این کار عوامب زیر را باید در نظر داشته باشید:
- مردم چگونه در مسابقه شرکت خواهند کرد؟
آیا میخواهید کاربران از لینک موجود در پروفایل شما، برای رفتن به صفحۀ اصلی که اطلاعاتی را ارائه میدهد استفاده کنند، یا میخواهید یک تصویر بسازند و با هشتگ، آن را به اشتراک بگذارند؟
- چه جوایزی پیشنهاد میدهید؟
میخواهید جایزۀ نقدی بدهید یا اینکه محصول خاصی مدنظرتان است؟ از اسپانسر مسابقه اینستاگرام بودن چه انتظاری دارید؟
- چه اهدافی دارید؟
آیا هدف شما، جمع کردن اطلاعات از طریق نرمافزار مسابقه است یا فقط قصد دارید پستهای شما دیده شود و مخاطبهای جدید پیدا کنید؟ احتمالاً اسپانسرهای شما میل بیشتری برای کسب اطلاعات و سرنخ دارند.
پیش از نزدیک شدن به اسپانسرهای بالقوه، جزئیات ریز و دقیق مسابقه را مانند چگونگی حضور مردم و نوع جوایز را مشخص نمایید.
- هدف شما چه نوع مخاطبهایی است؟
بهعنوان مثال، اگر قصد دارید مخاطبهای محلی جذب کنید، انتخاب کسبوکار محلی دیگری که به تعداد جایزههای شما اضافه کند، میتواند انتخاب خوبی باشد. اگر که نه، میخواهید توجه ملی را جلب کنید، انتخاب یک اسپانسر تاثیرگذار، روش بهتری میتواند باشد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که همۀ مقررات و قوانین مسابقۀ اینستاگرام را اجرا کردهاید. وقتی که همۀ جزئیات رقابت را که در بالا گفته شد، روشن کردید، تصویری واضح از مسابقهای که قصد دارید اجرا کنید، خواهید داشت. این موجب میشود که تصمیم بگیرید برای دستیابی به هدف خود، به چه نوع حامیانی نیاز دارید.
-
اهمیت تاثیر پژوهشی و مشاغل مرتبط
شما قصد دارید بهترین حامیان مالی را برای مسابقهتان پیدا کنید. این حامیان باید:
- بهجای رقیبی مستقیم، در کسبوکار شما موثر و مکمل باشند.
- مخاطب هدف شما را داشته باشند. اگر حتی بخشی از مخاطبهای هدف شما را داشته باشند، که شما هنوز نتوانستهاید به آنها دسترسی پیدا کنید، بهتر است.
- جایزه را بهنحوی انتخاب کنید که مخاطبان هدف و مورد علاقۀ شما را جذب کند.
- خودتان را جای کسانی بگذارید که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کنید. اجرای چنین مسابقاتی با اسپانسرهای مالی، بهمانند مراجعۀ مشتریان آن دسته از کسبوکار است؛ پس بایستی خوشحال باشید که اسمتان، همرده با نام تجاری و محصول آنهاست.
-
پیدا کردن حامیان بالقوه
بعد از اینکه چند اسم از اسپانسرهای بالقوه را برای مسابقۀ اینستاگرام پیدا کردید، دیگر، وقتِ کمک خواستن از آنهاست. از طریق رسانههای اجتماعی با آنها ارتباط بگیرید و در مورد مسابقۀ خود، مزیتهای آن برای اسپانسر مالی شدن و انتظاری که از آنها دارید، بهطور روشن و صریح صحبت کنید.
سعی کنید در یک زمان، فقط با یک حامی مالی صحبت کنید. به اینعلت که بهصورت همزمان با دو رقیب که تمایلبه حمایت از مسابقۀ شما را دارند، به توافق نرسید.
-
جزئیات مشارکت خودتان را بررسی کنید
وقتی یک اسپانسر مالی مناسب پیدا کردید، بایستی جزئیات مشارکت خود را بررسی نمایید. باید بعضی مسائل را مشخص کنید. مانند:
- چه کسی در چه زمینهای مشارکت خواهدکرد؟
- از اسپانسر مالی چه انتظاری دارید؟
- در عوض، چه نوع مزیتهایی برای اسپانسر مالی وجود دارد؟
- تاریخ مسابقه، زمان نیاز شما به کمک اسپانسر مالی، و زمانی که زمانی که اسپانسرها، جبران حمایت خودشان را دریافت میکنند.
-
مسابقه را اجرا نمایید
وقتی که یک حامی مالی برای مسابقۀ خود در اینستاگرام یافتید، فقط اجرای مسابقه میماند. علاوهبر پیروی از همۀ مقررات و قوانین مسابقۀ اینستاگرام، ملاحظات دیگری هم وجود دارد که در وقتِ کار با حامیان مالی باید در نظر داشته باشید.
همیشه اسپانسرهای مالی و حمایتکنندگان را در پستهای اینستاگرام مربوطبه مسابقه تگ کنید. این کار کمک میکند ترافیک را به اسپانسرهای خود اختصاص دهید و مشارکت خودتان را تقویت کنید.
از کاربران نخواهید که خود یا دوستانتان را در نظرات یا در تصویر تگ کنید. هر چند که این موضوع، عادی است، خلاف مقررات مسابقات اینستاگرامی است. کاربران خودشان میتوانند همدیگر را تگ کنند؛ ولی شما نمیتوانید از آنها بخواهید این کار را انجام دهند.
در نهایت…
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، یکی از جدیدترین و بهترین روشهای تبلیغات است که بازدهی مناسب و بالایی دارد. این نوع تبلیغات میتواند کاربرانی را متناسب با برند و کسبوکار شما جذب کند.
با توجهبه امکان فیلترهای مختلفی که دارد، بهتر است در هنگام سفارش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، دقت زیادی داشته باشید تا بهینهترین حالت تبلیغ، برایتان بهوجود بیاید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
یک پاسخ
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام خیلی بازخورد خوبی داره معمولا ولی