سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از روش‌های متداول دیجیتال مارکتینگ در جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و افـزایـش کمیت و کیفیت بازدیدکنندگان سایت و معرفی محصولات و خدمات از طریق بـازدیـد طبیعی موتورهای جستجو است.
در واقع سئو زمانی ظاهر می‌شود که برای مثال کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنید و چند وب سایت در صفحه اول گوگل و جزء اولین نتایج هستند، بی شک احتمال این که روی اولین وب سایت کلیک کنید بسیار بیشتر از سایرین است و به این بدین معناست که وب سایت اول از نظر سئو بسیار قوی‌تر از باقی سایت‌ها عمل کرده است.  
حال چنین عملی در اینستاگرام نیز ممکن است. بدین صورت که پیجی که موارد سئو را رعایت کرده باشد، چنانچه کاربری بخواهد در قسمت سرچ اینستاگرام کلمه‌ای را در مورد موضوع آن پیج جستجو کند، پیج مربوطه جزء نتایج اولیه خواهد بود.
یکی از پرکاربردترین بخش های اینستاگرام جست و جو یا همان search است که کاربران در این قسمت کلمات مهم و کلیدی مرتبط با کسب و کارهای مختلف و نیازهای گوناگون خود در آن قسمت جست و می‌کنند.
حال اگر وقتی کلمه ای سرچ میکنید پیج تان در نتایج جست و جو نشان داده شود، باعث جذب فالوورهایی می‌شود که احساس نیاز به کالا و یا خدمات شما دارند که به همان فالوور هدفمند معروف است.
در کلیت ماجرا هدف پیج های بیزنسی بهینه کردن قسمت های مختلف پیج هست تا با این کار بطور خودکار مخاطب هدف جذب و آن ها تبدیل به فالوور کنیم که یکی از بهترین روش های موجود که به سئوی اینستاگرام معروف هست رو براتون شرح خواهیم داد.
به طور کلی سئو اینستاگرام پروسه‌ای است که اگر درست انجام گیرد باعث انتشار محتواهای اینستاگرامی در فضای گوگل میشود.

سئو اینستاگرام

روش‌های سئو و بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام

  • سئو نام

چنانچه می‌خواهید که صفحه اینستاگرام شما در اولین نتایج جست و جوی کلمات کلیدی مدنظرتان ظاهر بشود، لازم است کلمات کلیدی که سرچ بالایی در کسب و کارتان دارند را در قسمت “نام صفحه” یا “نام پیج” قرار دهید.

به طور مثال:  معین فرجی | آموزش اینستاگرام و سوشال مدیا

گاهی ممکن است که نام کسب و کارتان و یا حتی نام خودتان طولانی باشد و با محدودیت کاراکتر در اینستاگرام مواجه شوید. در چنین مواقعی دقت داشته باشید که کلمات اصلی و کلیدی را در عنوان صفحه و باقی توضیحات راجع به کسب و کارتان را در قسمت بایو صفحه‌تان بنویسید.  

  • سئو آیدی

هنگام بهینه سازی ID صفحه اینستاگرام بهتر است در نام کاربری (username) صفحه اینستاگرام خود کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت و کسب و کارتان هم به کار ببرید تا اگر کاربری به زبان انگلیسی سرچ کرد، صفحه شما نیز جزء نتایج اولیه نمایش داده شود.


 

  • استفاده از متن جایگزین تصاویر (ALT Text)

اینستاگرام یک ویژگی را در منطق خود قرار داده که اسم آن آلت تکست هست. در واقع آلت تکست اینستاگرام ابزاری برای سئو اینستاگرام هست.

زمانی که شما برای تصاویری که پست می کنید آلت قرار دهید، در واقع به موتورهای جست و جو اینستاگرام این امکان را خواهید داد که اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشند و باعث می شود وقتی شخصی، عبارتی را جست و جو کرد پست‌های صفحه‌ای که الویت بیشتری دارند را نمایش دهد.

برای فعال کردن کافی است زمانی که پستی را آپلود می‌کنید، روی دکمه Next کلیک کنید و وارد قسمت Advanced Setting (تنظیمات پیشرفته) شده و گزینه Write alt text (نوشتن متن جایگزین) را انتخاب کنید سپس متن مورد نظر را نوشته و روی گزینه Done  کلیک کنید.

در واقع متن جایگزین یا Alt Text متنی برای نابینایان است تا توسط سیستم صوتی خوانده شود و همچنین به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا موصوع پست را بفهمد.

استفاده از متن جایگزین (Alt Text) برای عکس‌ها در اینستاگرام، باعث بهتر فهمیدن موضوع پست توسط الگوریتم اینستاگرام می‌شود که در آپدیت الگوریتم جدید اینستاگرام بسیار اهمیت پیدا کرده. سعی کنید در متن Alt از کلمات کلیدی استفاده کنید.

بهینه سازی اینستاگرام

  • بهینه سازی تگ لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی

استفاده از موقعیت جغرافیایی یا لوکیشن در پست اینستاگرام در جذب فالوور Local  یا محلی بسیار کمک کننده است. فالوورهای محلی، فالوورهایی هستند که احتمالا محل سکونتشان همان لوکیشنی است که شما تگ کردید و این روش برای پیج‌هایی که خدمات محلی ارائه می‌دهند مانند: سالن‌های زیبایی و … بسیار مفید و کاربردی است.

۲۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.