یک قسمت مهم از رشد حساب اینستاگرام شما، ارتباط برقرار کردن با سایر برندها و حسابها در این پلتفرم است، و این کار با انتشار پست مشترک در اینستاگرام یا پست همکاری اینستاگرام (Instagram Collab) بهتازگی آسانتر شده است. با این ویژگی، شما میتوانید محتوا را به همراه یک حساب دیگر به اشتراک بگذارید. این به این معناست که محتوای شما، برای مثال عکسها یا ریلها، از هر دو حساب به اشتراک گذاشته میشود، نه فقط از حساب شما.
اگر میخواهید بیاموزید چگونه یک پست همکاری اینستاگرام ایجاد کنید و مزایای انجام این کار را بدانید، در ادامه این مطلب از آموزش اینستاگرام تخصصی با معین فرجی با ما همراه باشید.
پست همکاری اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام در اواخر سال 2021 پست همکاری را معرفی کرد و اعلام کرد که این ویژگی به دو حساب اجازه میدهد تا یک پست یا ریل را به اشتراک بگذارند. نویسنده اصلی میتواند یک اکانت (پیج) دیگر را به عنوان همکار یا پارتنر تگ کند، که امکان انتشار پست از دو حساب را فراهم میکند.
به گفته اینستاگرام، یک پست همکاری بین دو حساب به معنای موارد زیر است:
- نام هر دو حساب در سرتیتر پست ظاهر میشود.
- پست با دو مجموعه دنبالکننده به اشتراک گذاشته میشود.
- پست در هر دو پروفایل ظاهر میشود.
- بازدیدها، لایکها و کامنتها توسط هر دو حساب به اشتراک گذاشته میشوند.
این یک راه عالی برای ارائه محتوا در اینستاگرام با افرادی است که با آنها همکاری میکنید، از جمله کسبوکارهای کوچک دیگر، برندها و خالقان محتوا.
مزایای پست همکاری اینستاگرام
پست همکاری اینستاگرام راهی آسان و کارآمد برای افزایش دسترسی به محتوای شما هستند که میتوانند منجر به این مزایا شوند:
افزایش انتشار:
به جای اینکه محتوا را فقط برای مخاطبان خود منتشر کنید، پستهای همکاری به شما اجازه میدهند تا محتوا را همچنین با دنبالکنندگان همکار خود به اشتراک بگذارید، به این معنا که تعداد نفراتی که محتوای شما را مشاهده میکنند، افزایش مییابد. این میتواند به افزایش آگاهی کلی از برند شما کمک کند.
جذب فالورر بیشتر:
از آنجا که از طریق پست همکاری اینستاگرام در Feedهای بیشتری ظاهر خواهید شد، برند شما به افراد جدید معرفی میشود، و این میتواند فرصتی عالی برای جلب دنبالکنندههای جدید باشد. این پستهای همکاری همچنین میتوانند به عنوان تأییدیه از سوی برند یا خالق محتوایی که با آن شریک میشوید دیده شوند، که دنبالکنندگان آنها را تشویق به دنبال کردن حساب شما میکند“پیشنهاد مطالعه: آموزش جذب فالوور واقعی اینستاگرام”
افزایش تعامل:
احتمالاً به دلیل اینکه پست در feed بیشتری ظاهر میشود، افراد بیشتری با پست مشترک شما تعامل کنند. این به معنای این است که این پستها میتوانند بیشترین تعداد لایک، کامنت و به اشتراکگذاری را جلب کنند نسبت به یک پست عادی در اینستاگرام که فقط توسط دنبالکنندگان شما مشاهده میشود.“پیشنهاد مطالعه: روشهای افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام”
چگونه یک پست مشترک در اینستاگرام ایجاد کنیم؟
برای ایجاد یک پست مشترک در اینستاگرام با یک حساب دیگر، نیاز دارید که ابتدا آن حساب را به عنوان همکار دعوت کنید. هنگامی که دعوتنامه را قبول کنند، پست از هر دو حساب به اشتراک گذاشته میشود.
در اینجا لازم است بدانیم که منتشر کنندۀ اصلی مالک پست میشود و اگر آن را حذف کند، همچنین از حساب همکار حذف میشود. همچنین نویسنده یا منتشر کنندۀ اصلی باید پروفایل عمومی داشته باشد تا بتواند یک پست همکاری یا پست مشترک را ایجاد کند.
- برای شروع، روی علامت + کلیک کنید تا یک پست جدید ایجاد کنید.
- بعد از بارگذاری محتوا، روی “برچسب زدن افراد” یا “Tag people” کلیک کنید.
- روی “دعوت به همکاری” یا “Invite collaborators” کلیک کنید.
- حساب مورد نظر را جستجو کنید و روی پروفایل آن کلیک کنید.
- منتظر بمانید تا درخواست را بپذیرند.
- بعد از پذیرش دعوتنامه، پست در Greed و Feed هر دو حساب ظاهر خواهد شد.
2 پاسخ
نمیدونستم پست مشترک انقدر تاثیر داره روی فالوور و اینا
ممنون از مقالات بی نظیرتون آقای فرجی