چگونه آمار اکسپلور اینستاگرام را بررسی کنیم؟

به اشتراک گذاری

بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام، برای هر صاحب برند و برای هر کسب‌وکاری ضروری است. اکسپلور، با توجه به جایگاهی که در پلتفرم اینستاگرام دارد، بسیار مورد اهمیت اینستاگرامرها و بازاریاب‌هاست. بنابراین، این‌که بدانیم چگونه آمار اکسپلور اینستاگرم را بررسی کنیم، در پیش‌برد اهداف مارکتینگ‌مان کارساز است.

بیایید در این مطلب از آموزش اینستاگرام تخصصی، بیش‌تر از چگونگیِ بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام بگوییم.

آنالیز اینستاگرام چیست و چرا اهمیت دارد؟

تجزیه و تحلیل اینستاگرام، بهترین راه برای درک این است که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه زمانی بیش‌تر فعال هستند و با چه نوع محتوایی تعامل دارند. این، برای ایجاد یک استراتژی محتوایی که نتایجی را برای برند یا کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد مهم است؛ بدون آن، شما اساساً در تاریکی کار می‌کنید.

با این حال، یافتن معیارهای مناسب برای ردیابی، و هم‌چنین، دانستن نحوۀ تفسیر آنها، می‌تواند آسان‌تر از انجام آن باشد.

هر برند یا کسب‌وکاری، اهداف منحصربه‌فردی دارد (از افزایش تعداد فالوور تا افزایش کلیک‌ها و تبدیل‌ها) به این معنی که مهم‌ترین معیارها بر اساس مورد به مورد متفاوت است.

اما هنگامی که اهداف خود را روشن کردید، می توانید از تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود و بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام خود، بسیار بیشتر به دست آورید. چون اهداف روشنی برای نظارت در گزارش رسانه‌های اجتماعی خود خواهید داشت.=”پیشنهاد مطالعه: اکسپلور اینستاگرام چیست و چطور کار می‌کند؟”

10 معیار کلیدی اینستاگرام برای ردیابی

اگر در دنیای داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها تازه‌کار هستید، دانستن اینکه کدام معیارهای اینستاگرام را باید ردیابی کنید، می‌تواند کاری دلهره‌آور به نظر برسد. اما هنگامی که به سرعت عمل کردید، درک و تجزیه و تحلیل این معیارها می‌تواند برای رشد برند شما، انقلابی باشد!

در این‌جا 10 معیار اینستاگرام برای ردیابی و پیگیریِ استراتژیِ قوی‌تر اینستاگرام آورده شده است:

دسترسی: تعداد حساب‌های منحصربه‌فردی که پست شما را دیده‌اند، و بنابراین میزان آگاهی و ارزشی که کسب می‌کنید.

نرخ تعامل: این یک محاسبه است که نشان می‌دهد چند درصد از دنبال‌کنندگان شما با محتوای شما تعامل داشته اند. اگر دنبال‌کنندگان شما، در حال نظر دادن، لایک کردن، ذخیره و به اشتراک‌گذاری محتوای شما هستند، بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام، نرخ تعامل شما آن را نشان می‌دهد.

ترافیک: میزان کلیک‌هایی که وب‌سایت شما، CTAها و استیکرهای لینک استوری اینستاگرام شما انجام می‌دهند – یک نشانه، برای درک انگیزۀ مخاطبان شماست.

Save: تعداد دفعاتی که پست شما نشانه‌گذاری یا همان ذخیره شده است.

اشتراک‌گذاری: محتوای اشتراک‌گذاری شده نشان می‌دهد که چند بار یک پست از طریق اینستاگرام برای کاربر دیگری ارسال شده است و این، یک معیار بسیار گویا است.

رشد مخاطب: به لطف معیارهای “فالو شده” و “عدم فالو” اینستاگرام، می‌توانید دقیقاً ببینید هر روز چه تعداد فالوور به دست می‌آورید و چقدر از دست می‌دهید.

نرخ تماشا: استوری‌های اینستاگرام، قرقره‌ها و نرخ تماشای ویدیو، درصد افرادی را که محتوای شما را از ابتدا تا انتها دنبال می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند.

نمایش‌های استوری اینستاگرام: هر اسلاید استوری که در اینستاگرام پست می‌شود، معیارهای خاص خود را دارد؛ از جمله پاسخ‌ها، برداشت‌ها و پیمایش‌ها. می‌توانید از معیارهای هر اسلاید داستانی استفاده کنید تا بدانید چه چیزی توجه مخاطبان شما را به خود جلب می‌کند، به چه چیزی بازمی‌گردد و چه چیزی باعث می‌شود از محتوای شما دور شود.

تعامل با حلقه‌های اینستاگرام: تعاملات محتوای Reel شما را اندازه‌گیری می‌کند. می‌توانید نرخ تعامل حلقه‌های اینستاگرام خود را با کمی محاسبات ریاضی، متوجه شوید:

نرخ تعامل حلقه‌ها = تعداد تعامل حلقه‌ها / تعداد پلی‌شدن حلقه‌ها x 100

بهترین زمان برای ارسال پست: ارسال پست در بهترین زمان شخصی‎سازی شده برای پست کردن در اینستاگرام، احتمال اینکه دنبال‌کنندگان واقعاً پست‌های شما را ببینند و با آنها درگیر شوند، افزایش می‌دهد. وقتی در زمان مناسب پست می‌کنید، به احتمال زیاد شاهد افزایش لایک‌ها، نظرات، ذخیره‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها خواهید بود، چون اغلب مخاطبان شما آنلاین هستند و فیدهای خود را مرور می‌کنند. این، به اکسپلور رفتنِ بیش‌ترِ پست شما هم کمک می‌کند. و در بررسی آمار اکسپلور شما، لحاظ می‌شود.

با درک اینکه چه چیزی مخاطبانتان را درگیر می‌کند، می‌توانید برنامۀ محتوای خود را در این زمینه تنظیم کنید و جامعۀ خود را در اینستاگرام رشد دهید.

مزایای ظاهر شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افزایش تعامل. وقتی محتوای شما به صفحۀ اکسپلور می‌رسد، نسبت به دنبال‌کنندگان شما در معرض مخاطبان بیشتری قرار می‌گیرد. بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام نشان می‎‌دهد که این موضوع، معمولاً افزایش تعامل در آن محتوا به دنبال دارد.

فالوورهای بیشتر. اگر پست شما به اندازۀ کافی جذاب باشد، برخی از مخاطبان جدید شما، نمایه (پروفایل) شما را بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند شما را دنبال کنند. مطمئن شوید که آنها تحت تاثیر بیوگرافی شگفت‌انگیز، کاورهای برجسته، و غیره از شما قرار گرفته‌اند. این دنبال‌کنندگانِ جدید، هم‌چنین، به معنای تعامل بیشتر در آینده خواهند بود.

تبدیل‌های بیشتر. مطمئن شوید که فراخوان مناسبی را برای همۀ آن افراد تازه آماده کرده‌اید. حتی ممکن است شاهد افزایش فروش ناشی از برچسب‌های محصول و ابزار خرید اینستاگرام باشید.

اگر آنچه را که می‌بینید دوست ندارید، چگونه صفحۀ اکسپلور اینستاگرام را پاکسازی کنید؟

موضوعِ الانِ بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام، دتاکس اکسپلور یا پاکسازی اکسپلور است. آنچه را در صفحۀ اکسپلور اینستاگرام خود می‌بینید، دوست ندارید؟ چند راه برای تنظیم مجدد فید شما وجود دارد.

در اینجا یک راه حل سریع وجود دارد: فید را پایین بکشید و تازه کنید. انگشت شست خود را به آرامی روی صفحه قرار دهید و آن را به سمت پایین بلغزانید تا زمانی که دایره را در زیر دسته‌ها ببینید.

برای رفع طولانی‌مدت‌تر، در اینجا نحوۀ آموزش الگوریتمِ چیزی که نمی‌خواهید ببینید، آمده است:

3 مرحلۀ پاکسازی اکسپلور اینستاگرام

  1. روی پستی که دوست ندارید، ضربه بزنید.
  2. روی سه نقطۀ بالای پست ضربه بزنید.
  3. علاقه‌مند نیستم راانتخاب کنید.

به این صورت، اینستاگرام، از توصیه‌های مشابه در آینده اجتناب خواهد کرد.

در نهایت…

در نهایت باید گفت که نگاهی به تجزیه و تحلیل اینستاگرام، خود، یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی شکست‌ها و موفقیت‌های حساب کاربری شماست. با بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام، می‌توانید بازخورد مفیدی برای کمک به بهبود استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود دریافت کنید.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر