انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

به اشتراک گذاری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]کسب وکار اینترنتی خانگی، در جامعۀ امروزِ ما ، بسیار اهمیت و طرف‌دار پیدا کرده است. وقتی بستر درآمدزایی، در قالب شبکۀ جهانی اینترنت فراهم است و می‌توان در منزل، از روی کاناپه پول درآورد، چرا که نه! در این بین، خانم‌ها هم به دلیل حضور در خانه، به‌دنبال انواع کار در منزل هستند.

خیلی از خانم‌ها، برای یافتن ایده و شغل اینترنتی برای بانوان، به‌سراغ استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌روند. مثلاً سعی می‌کنند با آموزش اینستاگرام از صفر تا صد دانش خود را بالا ببرند و کسب وکار اینترنتی خانگی خود را پرقدرت شروع کنند. حالا با ما همراه باشید، چون در این مقاله، قصد داریم با انواع کار اینترنتی در منزل آشنا شویم.

 

آیا مشاغل خانگی اینترنتی پردرآمد وجود دارد؟؟

بسیاری، به اشتباه فکر می‎کنند که مشاغل اینترنتی خانگی، درآمد چندانی ندارند. این تصور دربارۀ کسب وکار اینترنتی خانگی، شاید برای ده سال پیش که اینترنت، در جامعۀ ما جایگاه الان را نداشت، درست بود. وقتی که کسی، نه به کار اینترنتی در منزل، باور و اعتماد داشت و نه به فکرش می‌رسید که از اینترنت بتوان درآمدزایی داشت!

در حال‌حاضر، با گسترش اینترنت و همه‌گیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، افراد زیادی از این فرصت استفاده کرده و حتی بدون آن‌که بدانند، وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده‌ و دست‌به کسب وکار اینترنتی خانگی زده‌اند.

در دو سال اخیر، با وجود همه‌گیریِ ویروس کرونا و دردسرهایی که برای مردم جهان داشت، مشاغل اینترنتی رونق گرفتند و بسیاری از افراد با انواع کار در منزل، از این فرصت خانه‌نشینی، به بهترین‌شکل استفاده کرده‌اند. بسیاری از خانم‌ها که مهارت‌ یا هنری داشته‌اند، از چگونگی پیاده‌سازی شغل اینترنتی برای بانوان می‌پرسیدند. و این، یعنی علاقۀ افراد، به داشتن یک کسب وکار اینترنتی خانگی، بیش از پیش شده است.

در ادامه، شما را با انواع کار در منزل و مشاغل اینترنتی خانگی آشنا می‌کنیم، تا اگر شما هم مهارت، استعداد و علاقه به کاری دارید، از این فرصت، برای شکوفایی آن و هم‌چنین کسب درآمد، استفاده کنید.

 

انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

شما هم احتمالاً شنیده‌اید یا دیده‌اید که بسیاری از کارفرمایان، به‌خاطر مسائلی مانند نداشتن فضای کافی در شرکت، و یا پرداخت هزینۀ کم‌تر برای یک نیرو، اقدام به جذب افراد به‌صورت غیرحضوری می‌کنند. عنوانی هم که به این‌گونه مشاغل می‌دهند، کار اینترنتی در منزل است. در این میان، ویروس کرونا هم به این روند جذب نیرو برای انواع کار در منزل، شتاب داده است.

به‌صورت کلی، شاید بتوان کسب وکار اینترنتی خانگی را به دو دسته تقسیم کرد:

  • دستۀ اول:

در این حالت، شما در منزل نشسته‌اید و  رزومه‌تان را در بسترهای مختلف که کاریابی‌ها برای خود ایجاد کرده‌اند می‌فرستید یا آپلود می‌کنید. بعد، منتطر تماس از طرف کارفرما می‌شوید. و یا با شرایطی که کارفرماها برای کار اینترنتی در منزل برای تخصص‌های گوناگون مشخص کرده‌اند، به آن‌ها پیام می‌دهید و باز هم منتظر تایید یا عدم تایید آن‌ها می‌مانید، تا در نهایت، شغل اینترنتی مد نظر خود را پیدا کنید.

 

  • دستۀ دوم:

در دستۀ دوم، شما خودتان کارفرمای خودتان می‌شوید! یعنی در فضای گستردۀ اینترنت، خودتان بستری را ایجاد می‌کنید و خدمت یا محصولی ارائه داده، تا در معرض دید مردم قرار گیرد و مشتریان خاص خودتان را پیدا و جذب می‌کنید.

با نگاه به این مسیر، شاید گمان کنید این کار، چه دردسرهای زیادی دارد و بهتر است به‌سراغ راه اول بروم. اما اگر خانم هستید و به‌دنبال شغل اینترنتی برای بانوان هستید، با کمی فکر، می‌بینید که اگر بخواهید کسب وکار اینترنتی خانگی خود را راه‌اندازی کنید دیگر، محدودیت‌های دستۀ اول را ندارید و با ایده‌هایی زیادی می‌توانید درآمدزایی کنید.

 

حالا، ایده‌هایی را برای کسب وکار اینترنتی خانگی درآمدزا به شما معرفی می‌کنیم تا شما هم با کشف استعداد و علاقۀ خود، کسب درآمد از اینترنت را آغاز کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17814″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

40 کسب و کار اینترنتی خانگی

اگر از هر روز 6 صبح بیدار شدن و حاضر شدن برای رفتن به سرکار دل‌زده شده‌اید و یا از این‌که هر روز مدیرتان در کار شما سرک می‌کشد و دخالت می‌کند، ناراحت هستید، می‌توانید با کار اینترنتی در منزل، خودتان، رئیس خودتان شوید. برای تحقق این مهم، بهتر است با انواع کار در منزل آشنا شوید و با اقدام به راه‌اندازی کسب وکار اینترنتی خانگی خود، از دانش و مهارت خود می‌توانید استفاده کنید. این مهارت شما، می‌تواند مهارت فروش در اینستاگرام باشد، یا مهارت نویسندگی.

ما، در مورد همۀ این قابلیت‌هایی که ممکن است یک یا چند مورد آن در شما باشد، فهرست زیر را آماده کرده‌ایم. پس، با دقت به آن توجه کنید، شاید استعدادی را از خود کشف کرده‌اید که اتفاقاً خیلی هم برای‌تان پولساز است.

 

فهرست مشاعل اینترنتی خانگی

امروزه، روی‌آوردن به مشاغل اینترنتی، یکی از راه‌های کم‌کردن مشکلات و مسائل بیکاری در جامعه است. مخصوصاً که حالا، حتی خانم‌ها هم برای یافتن شغل اینترنتی برای بانوان، دست به تحقیق و پرس‌وجو می‌زنند. آن‌ها حاضرند با صرف زمان و هزینه، مهارتی را بیاموزند و از طریق آن با کار اینترنتی در منزل، کسب درآمد کنند.

در زیر، فهرستی از انواع کار در منزل را که اتفاقاً زودبازده هم هستند، آماده کرده‌ایم. رقم درآمدی شما از این کسب وکارها، به میزان تلاش شما، مهارت و تخصص شما، و هم‌چنین ایده‌ای که انتخاب می‌کنید دارد.

آن 40 ایده کسب و کار خانگی اینترنتی یا کسب و کار اینترنتی خانگی عبارتند:

 

1. دستیار اینترنتی

با این شغل اینترنتی در خانه، می‌توانید خدماتی مانند منشی‌گری، کارهای فنی، نگه‌داری از کودک یا افراد معلول جسمی یا ذهنی را در خانۀ خود ارائه دهید. این شغل اینترنتی برای بانوان، مخصوصاً آن‌هایی که مایلند به دیگران کمک کنند، بسیار مناسب است. آن‌ها هر چه خدمات بهتری ارائه دهند و توانِ یافتن مشتری جدید را داشته باشند، می‌توانند در این شغل موفق‌تر ظاهر شوند.

 

2. تولید محتوا

وقتی کلمه یا عبارتی را در گوگل جست‌جو می‌کنید، با مطالب و محتواهایی از وب‌سایت‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید. به‌نظرتان این‌ها چطور تولید می‌شوند؟ اغلب وبلاگ‌ها، وبسایت‌ها، و حتی مجله‌های اینترنتی به افرادی نیاز دارند که محتوای بلاگ، سایت و یا مجلۀ اینترنتی آن‌ها را تولید و یا به‌روزرسانی کنند. اگر اهل نوشتن هستید، یا از هنر عکاسی یا مهارت‌های هنری دیگر بهره می‌برید، از آن استفاده کنید و پول دربیاورید.

شرکت‌های زیادی به علت مشغله‌های کاری، افرادی را برای تولید محتوا، به‌صورت دورکاری استخدام می‌کنند. تولید محتوا را می‌توان مناسب‌ترین شغل اینترنتی برای بانوان دانست، چون خانم‌هایی که به هر دلیلی، شرایط کار در بیرون از منزل را ندارند، می‌توانند در هر حوزه‌ای که مایلند یا تخصص دارند، برای وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی شروع به تولید محتوا کنند. این یعنی هم‌زمان در خانه‌بودن و درآمد داشتن.

 

3. برنامه‌نویس آزاد کار

نگاهی که برنامه‌نویسی می‌شود،

اغلب، کار برنامه‌نویسی را یک کار فنی و تخصصیِ سطح بالا می‌دانند، که از عهدۀ هر کسی هم ساخته نیست. پس اگر بتوانید در خود این مهارت را پرورش دهید و برنامه‌های کاربردی ویندوزی یا موبایلی را بندیسید، به بازار پرطرف‌دار و پرسود برنامه‌نویسی نفوذ کرده‌اید. این رشته، هنوز هم که هنوز است، خواهان دارد و پول‌ساز است.

 

4. بازاریابی پورسانتی

منظور از بازاریابی پورسانتی، این است که شما ترافیک بازدید وب‌سایت‌هایی مثل ebay و آمازون، یا حتی وب‌سایت‌های کوچک‌تر را از راه تبلیغات آنلاین یا وب‌سایت‌ خودتان بالا ببرید و در عوض، کمیسیون دریافت کنید. در ایران، هنوز این نوع کسب وکار جا نیفتاده است، اما در آینده‌ای نزدیک، به‌دلیل تاثیر آن در میزان فروش اینترنتی، قطعاً وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها از این مدل کسب‌وکار استقبال خواهند کرد.

 

5. فروش دوباره محصول

در این نوع شغل اینترنتی، می‌توانید تعداد زیادی از یک محصول را از یک شرکت یا حتی کارخانه‌ای به قیمت عمده خریداری کنید و آن‌ها از طریق وب‌سایتی که راه‌اندازی می‌کنید، با مبلغی بالاتر به فروش برسانید. هم‌چنین برای فروش محصولات، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی هم کانال یا صفحه‌ای تجاری ایجاد کرده و کسب درآمد اینترنتی را تجربه نمایید.

شاید بگویید این نوع کسب‌وکار اینترنتی خانگی، خیال‌پردازانه و غیرواقعی است، در حالی که با کمی تحقیق، متوجه می‌شوید که اغلب فروشگاه‌های اینترنتی، محصولات دیگران را می‌خرند و به مشتریان خود می‌فروشند. و این وسط، خودشان اصلاً تولیدکنندۀ هیچ کالا و محصولی نیستند و به‌عنوان واسط، عمل می‌کنند.

در این زمینه، واژه‌ای به نام افیلیت مارکتینگ هم وجود دارد که بی‌ارتباط به این مدل کسب‌وکار اینترنتی نیست. در افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) هم، شما هیچ محصولی ندارید (نه تولید می‌کنید و نه می‌خرید)، فقط محصولات دیگران را بازاریابی کرده و به فروش می‌رسانید و پورسانت دریافت می‌کنید.

 

6. فروش کتاب‌های الکترونیکی (Ebook یا ایبوک‌ها)

این روزها که افراد زیادی، حوصله و وقتِ خواندن کتاب‌های کاغذی را ندارند، می‌توان کتاب‌های الکترونیکی را یک کالای عالی برای کسب درآمد اینترنتی دانست. شما می‌توانید خودتان این کتاب را بنویسید و یا سفارش نوشتن آن را به کسی بدهید و از طریق سایت خود، آن را بفروشید.

فروش کتاب‌های دانلودی (ای‌بوک‌ها)، امروزه به یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده‌اند. در این نوع کسب وکار اینترنتی خانگی، شما نیازی به انبار، بسته‌بندی، پست و مسائلی از این دست ندارید. از این نظر، شاید بتوان گفت راحت‌ترین کار اینترنتی در منزل محسوب می‌شود.

 

7. فروش دوره‌های یادگیری در خانه

آموزش و یادگیری یک مهارت جدید، همیشه مورد استقبال علاقه‌مندان آن مهارت قرار می‌گیرد. پس، اگر شما هم مهارت و تخصصی دارید که می‌تواند برای دیگران مفید باشد، وقت آن رسیده که از تخصص‌تان برای درآمدزایی‌ خود استفاده کنید. می‌توانید برای مهارت یا تخصص خود، دوره‌های آموزشی تهیه کنید و همان‌طور که در منزل‌تان نشستید، از طریق اینترنت، آن‌ها را بفروشید و پول دربیاورید.

هم‌چنین می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را به‌صورت فایل دانلودی و یا CDهای آموزشی درآورده و و از طریق وب‌سایت خود به فروش برسانید و درآمد اینترنتی داشته باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17815″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

8. کسب درآمد با گزارش‌نویسی

احتمالاً با دیدن این گزینه تعجب کرده‌اید! آخَر تنوع درآمدزایی از اینترنت، به‌علت تنوع بازار و تنوع نیاز مشتریان است. یکی از انواع کار در منزل به‌صورت اینترنتی، می‌تواند گزارش‌نویسی باشد. شما با تحقیق در مورد موضوعی که مردم، راه‌حلی برای آن پیدا نمی‌یابند، آن را به‌صورت یک گزارش درمی‌آورید و در ازای دریافت پول، آن را به کسانی که احتیاج دارند، می‌فروشید.

 

9. تهیه ویدیوهای آموزشی

درآمدزایی در اینترنت از طریق ویدئو، از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با گرفتن ویدئو، از تعمیر ماشین لباس‌شویی گرفته تا طراحی و دکوراسیون منزل را آموزش بدهید. این روزها که دست هر کسی، یک تلفن همراه هوشمند می‌بینید، می‌توانید تصور کنید که چقدر ویدئوهای آموزشی، آینده‌دار هستند. این ویدئوها را می‌توانید در سایت خود، قرار دهید و ترافیک وب‌سایت را بالا ببرید و اقدام به کسب درآمد از طریق تبلیغات کنید.

 

10. فروش انواع نرم‌افزار

از نام آن پیداست، و نیاز به توضیح ندارد. همۀ ما حداقل یک‌بار، به‌دنبال انواع نرم‌افزارهای و برنامه‌های کاربردی گشته‌ایم. از نرم‌افزارهای بازاریابی گرفته، تا نرم‌افزارهای امنیت، هر کسی که یک دستگاه رایانه داشته باشد، یه نرم‌افزار نیاز دارد. پس اگر مهارت و تخصص لازم را دارید و می‌توانید وب‌سایتی داشته باشید که نرم‌افزار بفروشید، به این افراد کمک کرده‌اید. وب‌سایت‌های فروش نرم‌افزار، ترافیک بالایی دارند و در نتیجه، درآمد اینترنتی بالایی هم می‌توانند برای شما بیاورند.

 

11. کسب درآمد با گوگل ادسنس

در این روش، شما می‌توانید یک یا چند وبلاگ یا سایت بسازید و با نمایش تبلیغات گوگل ادسنس، از آن‌ها کسب درآمد کنید. البته این کار، به علت تحریم ایران، محدودیت‌هایی دارد و باید وب‌سایت به زبان خارجی باشد. ضمن این‌که نشانی و آدرس برای پرداخت پول، بایستی خارج از ایران باشد. اما یکی از راه‌های خوب کسب درآمد از اینترنت، همکاری با گوگل ادسنس است که به علت افزایش قیمت دلار، می‌توان از این طریق، درآمد بسیار بالایی به دست آورد.

 

12. فروش تبلیغات اینترنتی

در دنیای اینترنت، فروش فضای تبلیغات اینترنتی، همیشه به‌عنوان یکی از منابع درآمدزایی آنلاین مطرح بوده و افراد زیادی از این راه، اقدام به کسب درآمد می‌کنند. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی پربازدید، یک صفحۀ اینستاگرامی و یا یک سایت پر ترافیک، و با استفاده از تولید محتوا، ترافیک آن‌ها را بالا ببرید. با این روش، خواهید دید که تبلیغ‌کنندگان زیادی برای اجارۀ‌ فضای تبلیغاتی وب‌سایت شما صف خواهند کشید.

 

13. خرید و فروش دامنۀ اینترنتی

دامنه‌های اینترنتی، همیشه مورد توجه علاقه‌مندانِ کلمات و خلاقیت بوده‌اند. چرا گفتیم کلمات و خلاقیت؟ چون تعیین نام یک وب‌سایت، به چینش و انتخاب خلاقانۀ کلمات نیاز است. بنابراین، اگر به یک نام و عنوان جذاب و عالی برای یک دامنۀ اینترنتی برخوردید که هنوز کسی به فکر انتخاب و ثبت آن نیفتاده است، می‌توانید آن را ثبت کرده و یا بخرید و بعد از مدتی با سود زیادی، آن را به فروش برسانید. این روزها، خرید و فروش دامنه‌های خاص و جذاب اینترنتی، برای عده‌ای به‌عنوان یک شغل‌ محسوب می‌شود.

 

14. حراجی‌های اینترنتی

یک سایت اینترنتی ایجاد کنید و هر ابزار و وسیله‌ای را که دارید در آن بفروشید. خرت‌وپرت‌ها و وسایل کم‌ارزش دیگران را هم می‌توانید به قیمت ناچیزی بخرید و در سایت خود به فروش برسانید. شیپور و دیوار، دو نمونه از این نوع سایت‌‌ها هستند. شما خودتان هم می‌توانید با راه‌اندازیِ وب‌سایت حراج اینترنتی، بدون‌هیچ واسطه، به کسب درآمد از اینترنت اقدام کنید.

 

15. وارد کردن اطلاعات

بسیاری از شرکت‌ها و یا افرادی که مشغله‌های زیادی دارند، به فرد یا افرادی برای وارد کردن اطلاعات نیاز دارند. این شغل، یکی از انواع کار در منزل است، که برای افرادی که به این کار علاقه دارند، می‌تواند درآمدزا باشد.

 

16. پر کردن فرم‌های نظرسنجی اینترنتی

محققان خارجی، برای پرکردن فرم‌های نظرسنجی، به‌صورت حضوری، مبلغی تا روزانه ۳۰۰ دلار هم پرداخت می‌کنند. نظرسنجی‌های آنلاین، مبلغِ پرداختی کم‌تری دارند، ولی اگر تعداد کافی از آن را پر کنید، می‌توانید درآمد آنلاین خوبی برای خود فراهم کنید. در ایرانِ ما، هنوز این کار، خوب جا نیفتاده اما بعضی از وب‌سایت‌ها، شروع‌به این‌کار کرده‌اند.

 

17. بازاریابی شبکه‌ای (نتورک مارکتینگ)

مشخص است که محصولاتی که شناخته‌شده هستند، همیشه به تعداد فروشندگان بیش‌تری هم احتیاج دارند. پس، سعی کنید چیزی را که می‌خواهید و دوست دارید انتخاب کنید، مقداری پول صرف آن کنید، کلی تماس تلفنی برقرار کنید و جست‌وجوی اینترنتی را هم انجام دهید و بعد، شاهد سرازیر شدن پول به حساب بانکی‌ خود باشید.

 

18. فروش کاردستی یا طرح‌ها

اگر اهل هنری هستید یا خود را مشتاق و علاقه‌مند به یادگیری هنری می‌بینید، کارهای دستی و هنری خود را در وب‌سایت‌های فروش هنری یا حراج عمومی مانند شیپور و یا دیوار، عرضه کنید و از این طریق، آن کالای هنری را به پول نزدیک کنید.

 

19. خرید و فروش وب‌سایت

اگر کمی به طراحی سایت علاقه دارید، می‌توانید وب‌سایتی در قالب‌های گوناگون طراحی و پیاده‌سازی کنید و یا این‌که سایتی را که در حال فروپاشی است از صاحب آن به چنگ آورید، دستی به روی آن بکشید و برایش مشتری بیابید. برای شمایی که به طراحی و آماده‌سازی وب‌سایت، علاقه دارید، این یک کار اینترنتی در منزل است که برای درآمدزایی، خوب جواب می‌دهد.

 

20. یادداشت‌نویسی در مورد نرم‌افزارها

اگر با برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها، و نرم‌افزارهای جدید دیگر آشنایی دارید و یا از دنبال کردن و یادگیری آن‌ها به وجد و شوق می‌آیید و به‌طور مرتب، از راه‌های مختلف، اخبار آن‌ها را پیگیری می‌کنید، در سایت SoftwareJudge.com ، نظرات‌ خود را بنویسید و از این راه، درآمد اینترنتی کسب کنید.

ضمن اینکه تولید محتوا و گزارش‌نویسی دربارۀ نرم‌افزارها، راهنمایی استفاده و چگونگی کارکرد آن‌ها، مزایا و معایب‌شان و… برای وب‌سایت‌های مرتبط هم، می‌تواند برای درآمد به همراه داشته باشد.

 

21. نوشتن تبلیغات گوگل ادورد

جست‌وجو در گوگل نشان می‌دهد، که همه به‌دنبال یک تبلیغات خوب و اثرگذارِ ادورود هستند، اما کم‌تر کسی هست که بتواند آن‌ها را بنویسد. رنگ‌و لعاب‌دادن به یک تبلیغ ادورد، می‌تواند برای شما پول بیاورد. البته این کار و درآمد اینترنتی، به علت تحریم کشورمان، با مسائل و دردسرهای پرداخت مواجه است، که باید این مسائل را درنظر داشت.

 

22. پست‌های sponsored در بلاگ‌تان بنویسید

شرکت‌ها و کسب وکارهای بزرگ اینترنتی، حاضرند برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی هزینه کنند. بنابراین، اگر صاحب وبلاگی هستید، برایش کاربران خوبی دست‌وپا کنید و یا از طریق آژانس‌های تبلیغاتی و وب‌سایت‌های مختلف، پست‌های حمایتی یا اسپانسردار بسازید و پول دربیاورید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”17816″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

23. متخصص فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

امروزه یکی از انواع کسب وکار اینترنتی خانگی، به‌عهده گرفتن کانال‌ها و صفحاتِ شبکه‌های اجتماعی و گرداندن آن‌هاست. اگر در زمینۀ جذب فالوور آنلاین در سوشال مدیا، مهارت دارید، می‌توانید خود را به‌عنوان یک مشاور و متخصص شبکه‌های اجتماعی، به شرکت‌ها و برندهای تجاری معرفی کنید.

ادمین اینستاگرام یا ادمین توییتر و یا سوشال مدیا مارکتر، این‌ها عناوینی از شغل‌های اینترنتی هستند که می‌توانید با گذراندن یک دورۀ آموزشی مرتبط، در منزل خود، درآمد میلیونی کسب کنید.

 

24. نگارش یک مجله‌ الکترونیکی با هزینه‌ عضویت

اگر در خودتان، این مهارت و توانایی را می‌بینید که محتوای فوق‌العاده و ارزشمند تهیه کرده، ارائه دهید، به راه‌اندازی و نگارش یک مجلۀ الکترونیکی فکر کنید، و برای مطالعۀ‌ آن، حق عضویت دریافت نمایید. در روزگاری که تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند غوغا به‌پا کرده‌اند، این کار، یک استراتژی خوش‌ آینده محسوب می‌شود. اشتراک، یا فروش حق عضویت، از قدیم در مورد مطبوعات و جراید رواج داشته و این روزها در اینترنت هم مرسوم است.

 

25. پژوهش اینترنتی

شرکت‌های تحقیقاتی و تجاری زیادی هستند که احتیاج دارند کسی پژوهش‌ها و تحقیقات مورد نیاز آن‌ها را انجام دهد، اما هر کسی زمان و فرصت کافی برای این کار را ندارد. شما می‌توانید از مهارت‌ خود به‌عنوان یک پژوهش‌گر استفاده کرده و درآمد داشته باشید.

 

26. پیاده‌سازی فایل‌ها

پیاده‌سازی بسیاری از فایل‌های صوتیِ اینترنت، یک فرایند زمان‌بر و کُند است، و در حقیقت، نرم‌افزارهای خوبی هم برای پیاده‌سازی آن‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این ایده، به کسب درآمد اینترنتی اقدام کنید.

 

27. کاریابی و استخدام

با این نوع کار اینترنتی در منزل، شما به یک مامور استخدام آزاد (Freelancer) تبدیل شده و از مزایای آن برخوردار می‌شوید. به‌ویژه این‌که اگر کاریابی و استخدام را در به سطح تحصصی و حرفه‌ای و در بستر گستردۀ اینترنت انجام دهید، با توجه به اوضاع کاری کشور، می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

 

28. مشاوره اینترنتی

دیگر مانند قدیم نیست که مشاوره‌ها فقط به‌صورت حضوری انجام شود. امروزه، مشاوره‌دادن، به‌عنوان یکی از انواع کار در منزل شناخته می‌شود. اگر در زمینه‌هایی مانند کسب وکار، حقوق، روان‌شناسی،طراحی سایت، سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها، تغذیه و غیره تخصص دارید، می‌توانید به‌عنوان یک متخصص و صاحب‌نظر در رشتۀ مهارتی خود ظاهر شوید و در منزل خود شروع به کار و کسب درآمد کنید.

 

29. آموزش مهارت‌های زندگی

اگر انگیزه‌‌دادن به دیگران در خون‌تان است و استعداد راه‌اندازی یک کسب وکار اینترنتی خانگی در این زمینه را دارید، آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند گزینۀ مناسبی برای شما باشد. اینترنت که این کار را بسیار راحت و ساده کرده است، چون مهارت‌های شما را به عنوان یک مربیِ (Coach) مهارت‌های زندگی آنلاین، به پول و درآمد تبدیل می‌کند.

 

30. ارائۀ‌ خدمات مسافرتی آنلاین

با این‌که برنامه‌ریزی مسافرت، اغلب به‌طور خودکار انجام می‌شود،‌ اما هنوز هم می‌توان به‌عنوان یک کارمند متخصص و حرفه‌ای در حوزۀ‌ سفر، در یک پورتال مسافرتی یا بر مبنای مشاوره‌ای، درآمد کسب کرد. بعضی از افراد هستند که به‌عنوان یک مشاور خدمات سفر، با بعضی از وب‌سایت‌ها همکاری می‌کنند. حتی شما می‌توانید با ایجاد یک وب‌سایت گردشگری و توریستی به‌صورت مستقل، دست به این کار بزنید.

 

31. فروش کالاها و محصولات

اگر کالا و محصولی برای فروش و عرضه دارید، همیشه یک جایی برای فروش آن وجود دارد. البته خودتان هم می‌توانید با راه‌اندازی یک سایت و یا پیج اینستاگرامی، و یا در فروشگاه‌های عمومی و تخصصی مرتبط با آن کالاها، آن‌ها را به فروش برسانید.

 

32. توزیع مستقیم محصولات

اگر خودتان، کالا و محصولی برای فروش ندارید، باز هم می‌توانید به پول برسید. شما می‌توانید به‌عنوان یک فرد واسطه و میانی، در زنجیرۀ‌ ارتباطی بین مشتری و عمده‌فروش قرار گرفته و سفارش‌های مشتری را از فروشنده بگیرید و به دستش برسانید و در این فرآیند، قیمت خرید خود را بالا ببرید. هم‌چنین، شما می‌توانید با خریدهای عمده، تخفیف‌های مناسبی هم بگیرید و خود را به‌عنوان فروشنده، وارد بازار کار کنید.

 

33. طراحی گرافیکی

هنر گرافیک را همه به‌عنوان یک کار تخصصی می‌شناسند، اما این هنر، به ذوقی نیاز دارد که هر کسی، استعداد و هنر آن را ندارد. بنابراین، اگر مهارت‌هایی در تصویرگری‌ دارید و طراحی کارت ویزیت، پوستر، تبلیغات و غیره، از علاقه‌های شماست، می‌توانید آن‌ها را در اینترنت عرضه کنید و بفروشید. کم‌کم، با گذراندن آموزش‌های حرفه‌ای در این زمینه‌ها، مهارت خود را بالا برده و خود را به یک برند تبدیل کنید و  سفارش کار خود را افزایش دهید.

 

34. برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت

اگر در زمینۀ برنامه‌نویسی و طراحی سایت مهارت دارید، می‌توانید در منزل خود بنشینید و برای مشتریان خود سایت طراحی کنید. با کسب مهارت برنامه‌نویسی، به‌راحتی می‌توانید مستقل عمل کنید و مهارت‌های‌تان را در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دهید.

 

35. فروش کتاب‌های دست دوم

شما هم در سطح شهر خود دیده‌اید که افراید با پخش کردن کتاب‌ها در سطح خیابان، اقدام‌به فروش کتاب‌های دست‌دوم می‌کنند. خب، چرا این‌کار به‌صورت اینترنتی انجام نشود؟! شما می‌توانید کتاب‌های دست‌دوم خود را در وب‌سایت‌هایی مانند آمازون، شیپور، دیوار، و غیره به فروش برسانید. اگر کتاب‌های خوب و پرطرفداری را برای فروش انتخاب کنید، می‌توانید این کار اینترنتی در منزل را به یک کار پردرآمد تبدیل کنید.

عکس5

36. بازاریابی اینترنتی (Digital marketing)

بازاریابی اینترنتی، از جمله کسب وکارهای قدیمی اینترنتی به‌حساب می‌آید و افراد می‌توانند با روش‌های مختلف مانند پست‌های مهمان در فیسبوک و اینستاگرام گرفته تا خبرنامه‌ها، کار خود را توسعه دهند. البته لازمۀ بازاریابی اینترنتی (Digital marketing) این است که شما کار خود را بلد باشید و به جزئیات و ریزه‌کاری های آن اشراف داشته باشید. اما اگر شما کار خود را به‌خوبی انجام دهید، درآمد خوبی هم خواهید داشت

 

37. حسابداری اینترنتی

اگر حسابداری بلدید و در انجمن حسابداران خبره عضو هستید، فوراً به‌سراغ کسب وکار آنلاین بروید تا بتوانید به درآمد بیش‌تری برسید. شما می توانید به‌عنوان یک حسابدار اینترنتی فعالیت کنید و از شرکت‌ها، سازمان‌ها و برندهای تجاری بزرگ، سفارش بگیرید.

 

38. سئو و بهینه‌سازی سایت‌های اینترنتی

بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو یا سئو، امروزه به‌عنوان یک مهارت و تخصص سطح بالا شناخته می‌شود. میزان درآمدی این شغل اینترنتی هم بالاست. اگر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، نتوانند سایت شما را پیدا کنند و به جست‌وجوگر نشان دهند، پس سایت شما به چه کاری می‌آید؟

انگار که اصلاً وب‌سایت شما وجود ندارد. سعی کنید از مهارت‌های ویژۀ‌ جستجوی خود استفاده کنید و خود را به‌عنوان یک SEO Expert مطرح کنید و از این راه اقدام به کسب درآمد اینترنتی نمایید.

 

39. یابنده‌ آپارتمان/ هم‌خانه

اینترنت به‌حدی وسیع و گسترده است که افراد می‌توانند در آن، در حوزه‌های مختلف، اقدام‌به درآمدزایی کنند. یکی از این حوزه‌های درآمدزا، املاک و مستغلات است؛ اگر در این زمینه استعداد دارید، می‌توانید به افرادی که در پیِ یافتنِ یک منزل یا آپارتمان برای اجاره، یا به‌دنبال یک هم‌خانه هستند، کمک کنید. امروزه واسطه‌گری و مشاورۀ اینترنتی، یک کار بسیار راحت و با درآمد بالا است.

 

40. فروش صنایع‌دستی و زیورآلات سنتی

اگر خودتان به ساخت و تولید صنایع‌دستی، مانند بافت قالی، گلیم، تابلوفرش و یا زیورآلات سنتی اقدم می‌کنید، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مانند شیپور، دیوار، راه‌اندازی کانال تلگرامی و صفحۀ اینستاگرامی، اقدام‌به فروش این کالا و محصولات سنتی کنید. همواره، صنایع‌دستی سنتی مخصوصاً محصولات سنتی اقوام ایرانی، مشتری‌های مخصوص خودشان را دارند. بنابراین، تولید و فروش زیورآلات سنتی، می‌تواند یک کسب وکار اینترنتی خانگی پرسود محسوب شود.

 

کسب درآمد از طریق کانال یوتیوب

تابه‌حال، یک ویدئو در YouTube تماشا کرده‌اید؟ معلوم است که دیده‌اید! ایوتیوب، یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌های جهان است که بیش از 2 میلیارد کاربر، هر روز صدها میلیون ساعت ویدیو تماشا می‌کنند. شما می‌توانید از دسترسی خود به YouTube، برای کسب درآمد آنلاین استفاده کنید. بنابراین، برای تولید ویدئو در بستر یوتیوب، موضوع مورد علاقۀ خود را پیدا کنید و شروع به ساخت ویدئو نمایید.

اولین قدم شما، ایجاد یک حساب YouTube و شروع آپلود ویدئو است. برای رساندن کانال خود به شرایط درآمدزایی، از یک استراتژی اثبات‌شده برای به حداکثر رساندن بازدید چندین ویدیو به‌طور منظم پیروی کنید. محتوای مفید و جذابی ایجاد کنید، که مردم به‌دنبال تماشای آن باشند.

سپس، در تنظیمات YouTube خود کسب درآمد را فعال می‌کنید. اساساً، این به Google اجازه می‌دهد تا تبلیغات کوتاه AdSense را به ویدیوهای شما اضافه کند، که اگر ویدیوی YouTube را تماشا کرده باشید، مشاهده کرده‌اید. وقتی بینندگان روی آن تبلیغات کلیک می‌کنند، شما پولی دریافت می‌کنید.

فرصت دیگری برای کسب درآمد با کانال یوتیوب از طریق حمایت‌های پولی یا اسپانسری است. وقتی به اندازۀ کافی مشترک (سابسکرایبر/Subscriber) جذب کنید، شرکت‌ها با خوشحالی به شما پول می‌دهند تا محصولات و خدمات‌ آن‌ها را در ویدیوهای خود تبلیغ کنید، یا ذکر کنید.

 

در نهایت…

ترفند هر کسب وکار آنلاین این است که مطمئن شوید در یک بازار پر سود هستید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که مایلید در منزل خود کار کنید و به درآمد برسید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که لازم نیست خود را فقط به یکی از این فرصت‌های تجارت الکترونیک یا کسب وکار اینترنتی خانگی محدود کنید. شما می‌توانید با یک یاز این‌ها شروع کنید و ادامه دهید. سپس، تا جایی که می‌توانید جریان‌های درآمدی جدیدی اضافه کنید.

در این آشفته‌بازارِ کار و اقتصاد جامعۀ ما، شغل اینترنتی برای بانوان، مخصوصاً آن‌ها که مایلیند در منزل خود درآمد داشته باشند، ایده‌هایی که در این مطلب آورده شد، راه‌گشاست.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر