معرفی 4 ابزار مهم هشتگ گذاری اینستاگرام

به اشتراک گذاری

هشتگ گذاری برای اولین بار در سال 1998 در زبان برنامه‌نویسی توسط برایان کرنیگان و دنیس ریچی استفاده شد. البته این نکته قابل ذکر است که در سوشال مدیا برای اولین بار کریس مسینا از کارمندان سابق شرکت گوگل در سال ۲۰۰۷ از هشتگ استفاده کرد. او اولین بار در توییتر از لغت barcamp# بهره برد که بعدها توییتر در سال ۲۰۰۹ تمامی این هشتگ‌ها را تبدیل به لینک کرد.
در واقع می‌توان هشتگ‌ها را به صورت کلمه یا عباراتی که در کنار نماد # قرار می‌گیرند تعریف کرد.
هر کلمه با این نماد یک هشتگ را به وجود می‌آورد که تمامی این هشتگ‌ها باید با توجه به موضوع انتخاب شوند تا بین کاربران اتحاد ایجاد کنند و جامعه را پوشش دهند. 
هشتگ اینستاگرام یکی از ابزارهایی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند بازدید پست‌های خود را افزایش داده و در کسب و کارهای اینترنتی خود تعامل ایجاد کنند تا به اهداف خود برسند. هر چند افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام بیشتر است.
در واقع بسیاری از کاربران پست‌هایی با موضوع خاص را از طریق هشتگ‌ها دنبال می‌کنند، به همین دلیل هشتگ‌ها به دیده شدن‌بیشتر شما کمک می‌کنند که اگر شما بتوانید از هشتگ‌های محبوب و ترند روز و در واقع بهترین هشتگ در حوزه خود استفاده کنید کاربران زیادی پست های شمارا خواهند دید.
 یکی از مسائل مهم استفاده از هشتگ‌ها، آنالیز هشتگ اینستاگرام است. شما باید بدانید کدام یک از هشتگ‌هایی که استفاده می کنید بازدهی بیشتری دارند. برای آنالیز هشتگ گذاری در اینستاگرام ابزارهای مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها نیازمند پرداخت هزینه و برخی رایگان هستند.  در ادامه این مقاله قصد داریم ۴ ابزار کاربردی برای هشتگ گذاری در اینستاگرام را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین هشتگ های خود را انتخاب کنید و بهینه‌ترین استفاده را از آن‌ها انجام دهید. توجه داشته باشید که هشتگ گذاری درست یکی از ترفندهای ورود به اکسپلور اینستاگرام است، دوره اکسپلور پلاس معین فرجی به طور مفصل به آموزش این ترفندها پرداخته است.

چرا استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد؟

هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام باعث سازماندهی محتوا می‌شود و تمامی هشتگ‌ها به کشف محتوا کمک می‌کنند. برای درک بهتر این موضوع یک بلاگر را در نظر بگیرید که عکسی از مانتوی تابستانی بسیار جذاب را پست می‌کند و در قسمت کپشن از هشتگ #مانتو_تابستانی استفاده می‌کند. حال هر کاربری در اینستاگرام علاقمند به یک مانتو تابستانی باشد به راحتی می‌تواند آن را پیدا کند.
وقتی تعداد پست‌های بسیار زیادی دارید با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید تمامی این پست‌ها را به مخاطبان هدف خود نشان دهید. هنوز هم استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدفمند در پست‌ها و استوری‌ها یکی از بهترین روش‌های کشف شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است.
همین امر باعث ایجاد نرخ تعامل بالاتر، جذب فالوورهای واقعی بیشتر، افزایش مشتری و کسب درآمد برای کسب و کار شما است.

معرفی 4 ابزار هشتگ گذاری اینستاگرام

استفاده از یک هشتگ در انتهای پست، به معنی در نظر گرفتن یک آدرس خاص برای آن است. با همین آدرس خاص که هشتگ مورد استفاده است به سایر حساب‌های کاربری اجازه دسترسی به محتوای خود را می‌دهید.
مهم‌ترین نکته در استفاده از هشتگ مطابقت آن با موضوع پیج و پست شماست. از آن مهم‌تر توجه به عدم وجود هشتگ در لیست هشتگ‌های ممنوعه و بلاک شده اینستاگرام است. یکی از راه‌های مناسب برای یافتن هشتگ‌های کاربردی استفاده از ابزارهای هشتگ است. حال به معرفی 4 ابزار مناسب هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام می‌پردازیم.

1.  ابزار Hashtagify

این ابزار یک اپلیکیشن اختصاصی برای آنالیز هشتگ اینستاگرام است. این ابزار هم در اینستاگرام و هم در توییتر کاربرد دارد.
این ابزار رایگان اطلاعاتی از جمله بررسی پیج‌های رقبا و دیگر اینفلوئنسرها، بررسی روند کاری آن‌ها، بررسی هشتگ‌ها، در دسترس قرار دادن هشتگ‌ها به صورت real time، همچنین قابلیت جذاب نمایش نمودارهای تحلیلی عمیق، آنالیز دیگر پیج‌ها و امکان دانلود فایل نمودارها را فراهم می‌کند.
بهترین هشتگ در اینستاگرام

2. ابزار Keyhole

این ابزار یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای هشتگ گذاری موردنیاز آژانس‌های تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران فعال در توییتر و همچنین مدیران بخش بازاریابی اینترنتی کسب‌وکارها است. Keyhole هشتگ‌ها و ترندهای مهم در توییتر و اینستاگرام را پیدا می‌کند.
این ابزار به شما در زمینه آنالیز هشتگ اینستاگرام و توییتر کمک شایانی می‌کند تا بتوانید پست خود را در لیست پرمخاطب‌ترین هشتگ‌ها قرار دهید. برای شروع کار با ابزار و آنالیز هشتگ اینستاگرام کافی است از طریق منوی بالای این ابزار بر روی گزینه Hashtag & Keyword Tracking کلیک کنید تا وارد صفحه آنالیز هشتگ اینستاگرام شوید.

3.  ابزار Sistrix

در این ابزار با استفاده از وارد کردن کلید واژه و یک سرچ ساده می‌توانید به هشتگ‌های مناسب‌تان دست پیدا کنید. این اپلیکیشن برای اینکه ترندترین و بهترین هشتگ را در دسترس قرار دهد، به طور مستمر و روزانه در حال به روز‌رسانی می‌باشد.
البته یک محدودیت در این ابزار وجود دارد به این صورت که هر کاربر، روزانه امکان استفاده بیش از 25 کلید‌واژه را ندارد. با وجود این که 6 قسمت از این برنامه غیر رایگان می‌باشد اما قسمت هشتگ‌ها کاملا رایگان است.

4.   ابزار Sked Social

یکی دیگر از ابزار هشتگ گذاری اینستاگرام Sked Social است که یک بستر چند منظوره در اینستاگرام به حساب می‌آید. این ابزار به کاربر خود کمک می کند تا بتواند هشتگ‌های مرتبط با محتوایی که قصد به اشتراک‌گذاری ان را دارد را پیدا کند.
علاوه بر این به کمک این ابزار هشتگ گذاری اینستاگرام، شما می‌توانید در پیج خود پست‌های زمانبندی شده را منتشر کنید، تصاویری که نیاز دارید را طراحی کنید و حتی چندین حساب کاربری را به صورت همزمان مدیریت کنید.

هشتگ‌ها چگونه باعث پیشرفت پیج‌های اینستاگرام می‌شوند؟

استفاده‌ی مناسب از هشتگ‌های مرتبط با موضوع محتوای پیج شما، این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا پست‌های خود را به اکسپلور اینستاگرام ببرید. رفتن پست‌ها به اکسپلور باعث افزایش بازدیدکننده و به دنبال آن فالوور خواهد شد.
نتیجه گیری
شاید تصور عموم بر ساده بودن مسئله هشتگ باشد اما در کسب و کارها بسیار اصولی و دقیق به این موضوع پرداخته می‌شود و تمام سعی بر انتشار یک هشتگ پر بازدید می‌باشد. در پایان باید این مسئله را در نظر بگیرید که قرار نیست با هشتگ گذاری و زدن چندین هشتگ، ورودی‌های بسیاری به سمت پیج شما روانه شود.
مهم‌ترین نکته صبر و استمرار در موضوع اینستاگرام است که باید در تمام مسائل مطالعه و بررسی شود و با ارائه کیفیتی عالی به مرور زمان پیشرفت حاصل شود.

5 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    من دقیقا این موضوع هشتگ رو مشکل داشتم. فکر میکردم هر چی بیشتر بزنم خب بهتره
    اما هشتگ اگه مرتبط نباشه پیج رشد نداره از این طریق
    اگرم کسی با هشتگ نامرتبط وارد پیج بشه اصلا نمیمونه و چه برسه بخواد فالو کنه یا تعامل کنه
    بنظرم اینستاگرام واقعا قلق و ترفند زیاد داره
    هر روزم داره بیشتر میشه تکنیکا چون همه انگار دارن ازش پول درمیارن
    مرسی که به موضوع پرداختید
    البته من توی اینستاگرام آموزشهاتون رو استفاده میکنم.

  2. کدوم یکی از ابزارهای هشتگ گذاری در اینستاگرام که معرفی کردید بهتر از بقیه هستش؟

    1. سلام ملیکای عزیز
      هر کدوم از این برنامه هارو که بخواید میتونید برای هشتگ گذاری استفاده کنید و خیلی تفاوتی با هم ندارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر