,

سوشال مانیتورینگ و معرفی ابزارهای مانیتورینگ در اینستاگرام

به اشتراک گذاری

سوشال مانیتورینگ یکی از پیشرفته‌ترین راهکارهای مدیریت کسب و کارهای آنلاین است که در آن تحقیقاتی حول نام برند تان در فضای دیجیتال صورت می‌گیرد.  در سوشال مانیتورینگ با ردیابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها به رصد کردن برند پرداخته می‌شود.

در این مقاله از وبلاگ معین فرجی به معرفی سوشال مانیتورینگ و همچنین ابزارهای مانیتورینگ در اینستاگرام پرداخته‌ایم. چنانچه به آموزش اینستاگرام علاقمندید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سوشال مانیتورینگ چیست؟

سوشال مانیتورینگ فرآیندی است که در طی آن به گردآوری تمامی مواردی که راجع به یک کسب و کار آنلاین و یا برند است پرداخته می‌شود. به کمک مانیتورینگ سوشال مدیا، دارندگان این نوع از کسب و کارها می توانند بیزینس خود را خیلی راحت با پارامترهای مختلفی آنالیز و تحلیل کنند.

سپس به وسیله کلیه اطلاعاتی که از این تحلیل و بررسی به دست آورده اند بتوانند بیزینس خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند و دیدگاه بسیار حرفه ای تر نسبت به آن پیدا کنند. در مانیتورینگ سوشال مدیا مواردی همچون نظرات کاربران در مورد کسب و کار، هشتگ‌های به وجود آمده برای بیزینس، نظرات مشتریان و کاربران راجع به رقبا و.. مطرح است.

در دوره اینستا استار معین فرجی تمامی نکات و ترفندهای لازم در حوزه مانیتورینگ آموزش داده می‌شود.

چگونه در اینستاگرام مانیتورینگ انجام دهیم؟

از موضوعات مهم مطرح راجع به سوشال مانیتورینگ نحوه پیاده‌سازی آن است، اینکه آیا می‌توان با استفاده از آن بیزینس موفق‌تری داشت؟ پیاد‌سازی فرآیند سوشال مانیتورینگ ابزارهای خاصی می‌طلبد که 24 ساعت شبانه‌روز را بطور مداوم در حال جمع‌آوری دیتا از بستر اینترنت برای بیزینس مد نظر هستند.

این ابزارها کلمات، عبارات، اصطلاحات و تمامی موارد مربوط با کسب و کار را از اینترنت استخراج می‌کنند. اولین قدم در استفاده از این ابزارها قرار دادن یک کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در آنهاست.

برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی، بهتر است کسب و کارهای رقبای خود را نیز آنالیز کنید و در نهایت بهترین عبارت کلیدی که ممکن است را انتخاب کنید.

پس از انتخاب کلمه کلیدی و قرار دادن آن در ابزار، آنها کار خود را شروع کرده و تمامی دیتاهای لازم را از بستر اینترنت گردآوری می‌کنند.

 

معرفی ابزارهای مانیتورینگ در اینستاگرام

ابزار های مانیتورینگ در اینستاگرام

همانطور که توضیح داده شد، جهت اجرای سوشال مانیتورینگ وجود یکسری ابزار لازم است. این ابزارها بر اساس کلمه کلیدی ورودی توسط ما شروع به جمع‌آوری اطلاعات لازم در حوزه کسب و کارمان می‌کنند. ما نیز با تحلیل دیتاهای بدست آمده بیزینس خود را بهبود و ارتقاء می‌بخشیم.در ادامه به معرفی این ابزارها پرداخته‌ایم:

  •  ابزار Hootsuite که به کمک آن میتوانید کلیه نظراتی که راجع به کسب و کار شما و همچنین محصولاتی که در اختیار دارید یا خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهید وجود دارند را در اختیار داشته و سپس آنالیز کنید. به کمک این ابزار شما می‌توانید با توجه به عبارت کلیدی موردنظرتان، هشتگ‌های موجود برای آن، لوکیشن‌ها و … به نظرات کاربرانتان احاطه داشته باشید.
  •  ابزار Google Alerts که به وسیله آن قادر هستید بر کلیه محیط‌های حاضر در وب ناظر باشید. به کمک گوگل الرتس شما می‌توانید هر کجا که صحبت از کسب و کار شما به میان می آید خیلی سریع متوجه شوید و به بررسی آن بپردازید. نتایج حاصل از این ابزار برای شما در پست الکترونیکی تان ارسال می شوند.
  • ابزار Talk Walker که به منظور نظارت بر سوشال مدیا مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار از فیلترهای متنوع بهره برده و داده ها را آنالیز می کند.

تاثیر استفاده از ابزار مانیتورینگ در تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات و بازاریابی که به آن دیجیتال مارکتینگ نیز گفته می‌شود، از موضوعات بسیار مهم در اینستاگرام است.

 تبلیغات در اینستاگرام به شناخته شدن کسب و کار کمک بسیاری می‌کند بطوریکه هر چه بیزینس ما توسط افراد بیشتری شناخته شود موفقتر عمل خواهیم کرد.

حال با توجه به نکاتی که از سوشال مانیتورینگ گفته شد این سوال مطرح است که آیا مانیتورینگ سوشال مدیا به ما در تبلیغات کمکی می‌کند؟ استفاده از ابزارهای مانیتورینگ چگونه به تأثیرگذاری بیشتر تبلیغاتمان کمک می‌کند؟ در اینستاگرام هرقدر که شما بتوانید تبلیغات خود را هدفمندتر انجام دهید موفق تر خواهید بود.

از اینرو لازم است تا جامعه هدف بیزینس خود را به بهترین نحو ممکن شناسایی کنید و سپس تبلیغات را کاملا بر پایه این مخاطبان طراحی و پیاده سازی کنید.

چنانچه به دنبال تبلیغاتی هستید که خیل خوب برای بیزینس شما عمل کرده و بهترین بازدهی را نصیب شما کند پیشنهاد ما این است که از سوشال مانیتورینگ و ابزارهای آن غافل نشوید و از ابزارهایی که در اختیار دارید و اطلاعات آن ها بهترین بهره ممکن را ببرید.

تفاوت سوشال مانیتورینگ و سوشال لیسنینگ چیست؟

سوشال مانیتورینگ با سوشال لیسینینگ تفاوت دارد اما معمولاً بجای هم به کار برده می‌شود. سوشال لیسنینگ به مرحله‌ای اطلاق می‌شود که باید بعد از انجام و اجرای سوشال مانیتورینگ انجام شود.

یعنی در ابتدا شما باید توسط سوشال مانیتورینگ تمام دیتاهایی که نیاز دارید را استخراج کنید، پس از آن به سوشال لیسینینگ بپردازید. سوشال لیسینینگ به طراحی و اجرای استراتژی گفته می‌شود که بر اساس آن اقدامات لازم برای بیزینس‌تان را عملی می‌کنید.

بنابراین اگر بخواهیم این دو مفهوم را به لحاظ گستردگی با یکدیگر مقایسه کنیم، می‌توان گفت که سوشال لیسنینگ سطح وسیع‌تری در مقایسه با سوشال مانیتورینگ را در بر می‌گیرد و مفهوم گسترده‌ای نیز دارد.

در نهایت…

در این پست از وبلاگ معین فرجی به بررسی اهمیت سوشال مانیتورینگ پرداختیم و همچنین گفتیم اینکه در بستر اینترنت و سوشال مدیا چه چیزی راجع به بیزینس و برند شما گفته می‌شود مهم است.

فعالیت کردن در سوشال مدیا و پرداختن به سوشال مدیا مارکتینگ بدون آنالیز و بررسی رسماً هیچگونه فایده‌ای نخواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بیشتر و بهتر بیزینس‌تان و بدست آوردن دیتاهای دقیق و مرتبط حتما از سوشال مانیتورینگ استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در دوره‌های آموزشی معین فرجی شرکت کنید.

یک پاسخ

  1. سوشال مانیتورینگ موضوع جدیدی بود و من اطلاعاتی نداشتم راجبش
    مرسی از شما بابت مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر