روش‌های افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

به اشتراک گذاری

همانطور که میدانید استوری اینستاگرام قابلیتی است که باعث جذب مخاطبان بسیاری شده است. این روزها استراتژی دیجیتال مارکتینگ برندها با توجه به عملکرد استوری‌ها طرح‌ریزی می‌شود.

 از این رو تعامل مخاطبان هر برند و بیزینسی که در اینستاگرام صفحه دارند با استوری‌ها بسیار مهم است. یعنی هرچه تعامل بیشتر باشد رشد پیج نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین از طریق تعامل استوری می‌توان موفقیت زیادی برای کسب و کار در بستر اینستاگرام کسب کرد.

 تعامل در استوری نیز به صورت ریپلای استوری و یا ری‌اکت استوری است. به منظور افزایش نرخ تعامل و یا Engagement Rate تلاش صاحبان کسب و کار در اینستاگرام بر افزایش ریپلای و ری‌اکت است.

چنانچه شما هم به دنبال رشد بیزینس خود از طریق آموزش اینستاگرام هستید و علاقمندید تا روشهای افزایش نرخ تعامل در استوری اینستاگرام را بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چگونه تعامل در استوری اینستاگرام را بالا ببریم؟؟

تاکنون قطعا متوجه شدید که تعامل در اینستاگرام چه اهمیتی دارد. کمک به افزایش نرخ تعامل یعنی کمک به بهتر و بیشتر دیده شدنتان در اینستاگرام.

کاملاواضح است که هر چه بیشتر دیده شوید دنبال کنندگان بیشتری خواهید داشت و چنانچه محصول یا خدماتی دارید به بهترین شکل موفق به فروش آن خواهید شد.

در واقع روند به این شکل است که مطابق الگوریتم اینستاگرام هر چقدر تعامل پیجتان بالاتر رود امکان حضور شما در  بخش اکسپلور اینستاگرام هم افزایش پیدا می‌کند. البته اینکه این تعامل از طریق پست باشد یا استوری خیلی فرقی نمی‌کند. حضور در اکسپلور می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت شما داشته باشد. برای یادگیری تمامی ترفندهای اکسپلور، دوره انفجار اکسپلور معین فرجی بی‌نظیر است.

مهمترین مزیت اکسپلور جذب فالوور بیشتر و افزایش تعداد فالوورهای ارگانیک است که خود به تنهایی دستاوردی بسیار بزرگ به شمار می‌رود.

راهکارهایی که موجب افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام می‌شود

علاوه بر تعامل، تدوین استراتژی برای موفقیت در اینستاگرام لازم است. هنگامی چیدن استراتژی در نظر داشته باشید که استوری‌ها بخش مهم استراتژی شما هستند، بنابراین بگونه‌ای تدوین کنید که منجر به افزایش بازید اینستاگرام و افزایش نرخ تعامل شود.

استوری‌ها از ابتدای زمانی که به اینستاگرام اضافه شدند تا اکنون تغییرات زیادی داشته‌اند و هر بار در آپدیت جدید تکمیل‌تر شده‌اند.

همانطور که میدانیم هر بار با بروزرسانی امکانات و قابلیت‌های متنوعی به استوری اضافه شده و موجب کاربرپسندتر و جذاب‌تر شدن آن شده است.

کاملا واضح است که استوریها بازید بیشتری نسبت به پست‌ها دارند به این علت که هر کدام از ما با هر بار ورود به اینستاگرام ابتدا به چک کردن استوری‌ها می‌پردازیم.

پس از اینکه چک کردن استوری‌ها به اتمام رسید به سراغ پست‌ها می‌رویم. بنابراین تعامل در استوریها اهمیت بیشتری دارد و پیشنهاد می‌شود روی استوریها وقت و انرژی بیشتری بگذارید.

یعنی تولید محتوای مناسب و کاربردی را در برنامه خود قرار دهید. و از طریق قابلیت‌های خود اینستاگرام مانند question Box و استیکر و … سعی در تعامل با کاربران داشته باشید.

در ادامه راهکارهایی به این منظور افزایش بازدید استوری و همچنین نرخ تعامل برای شما فراهم کرده‌ایم که به کمک آنها تعامل های بیشتری از استوری‌هایی که می‌گذارید دریافت کنید.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

استوری تلینگ ( story telling) در استوری اینستاگرام

استوری تلینگ یا داستان سرایی از ترفندهای تولید محتوا است که به شما کمک می‌کند مخاطب را به استوری بعدی ترغیب کنید و به این شکل view بالاتری به دست آورید.

همچنین در استوری تلینگ با برانگیختن احساسات مخاطبان می‌توانید آنها را به بازگو کردن تجربه‌های مشابهشان مشتاق کنید و باعث ایجاد تعامل شوید.

با توجه به تاثیرگذاری بسیار زیاد این تکنیک از تولید محتوا، پیشنهاد می‌کنیم چنانچه خیلی با این شیوه آشنا نیستید حتما راجع به آن مطالعه کنید.

استفاده از ابزارهای تحلیل استوری اینستاگرام برای شناخت نسبی فالوورها

برای اینکه تعامل استوری اینستاگرام را همواره بیشتر از دیروز کنید لازم است دقت بیشتری در تولید محتوا به خرج دهید و محتوایی تولید کنید که کاربر پسند باشد. یعنی باید بدانید که آیا مخاطبان شما قبلا با این نوع محتوا ارتباط برقرار کرده‌اند یا خیر.

اگر این نوع محتوا مورد پسندشان بوده بنابراین می‌توانید با همین روال پیش بروید. برای شناخت سلیقه مخاطبانتان می‌توانید از ابزارهای آنالیز اینستاگرام استفاده کنید. آسان‌ترین و دردسترس ترین این ابزار هم همان Insight اینستاگرام است.

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید محتواهای قبل خود را بررسی کنید و ببینید کدام نوع از استوری‌هایتان با چه سبک محتوایی توانسته است بیشترین نرخ تعامل را از کاربر دریافت کند. و پس از آن تولید همان نوع محتوا را در پیش بگیرید.

برای مثال اگر محتوای طنز موجب تعامل بیشتر مخاطبان با شما می‌شود سعی کنید همان نوع محتوا را تولید کنید البته نه به صورت افراطی!

استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام برای تعامل در استوری

اپلیکیشن اینستاگرام در قسمت استوری‌ها قابلیت‌هایی مانند استیکرهای نظرسنجی ((Question Box پرسش‌های چند گزینه‌ای یا کوییز، سوالات و استیکرهای دیگری در اختیار شما قرار داده است.

شما با استفاده از هر یک از این قابلیت‌ها می‌توانید به آسانی میزان تعامل استوری‌هایتان را بالا ببرید. به این دلیل که اکثراً این استیکرها با ضربه زدن کار می‌کنند و این توانایی را دارند که تعامل خوبی برای پیجتان ایجاد کنند.

استیکر تپ (sticker tap)  یا همان ضربه زدن به استیکرها و کوئسشن باکس و … نیز کار سختی و زمانبری نبوده و انجام آن برای کاربران آسان است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته تولید محتوای جذاب و چالشی است تا در نهایت منجر به تعامل شود.

نتیجه گیری تعامل در استوری اینستاگرام

نقش تعامل‌ را در موفقیت پیج اینستاگرام دست کم نگیرید چرا که بسیاری از بیزینس‌های موفق به این نکته پی برده‌اند و برای رشد کسب و کارشان آن را به کار گرفته‌اند. شما نیز از حالا این ترفند را می‌دانید بنابراین از آن برای ارتقاء پیج خود استفاده کنید.

12 پاسخ

  1. خیلی مقاله خوبی بود من واقعا لازم داشتم
    تازه پیج زدم برای فروش زیورآلات ولی هر وقت از اینسایت چک میکردم کلا اینگیجمنت ریت پیجم پایین بود و البته هنوزم هست
    حالا از این نکات استفاده میکنم امیدوارم درست شه و کم کم رشد کنه

    1. سلام زهرای عزیز
      بله حتما موارد رو رعایت کنید تا اصولی رشد کنید. اگر میخواید به رشدتون سرعت بدید پیشنهاد میکنم در دوره اینستا استار معین فرجی شرکت کنید
      موفق باشید

  2. من خیلی با استوری تلینگ موافقم، قشنگ کاربر و با شما همراه میکنه
    فقط باید بتونید درست انجامش بدید

    1. سلام ندا جان
      از منوی سایت وارد قسمت دور ها بشید و روی دوره انفجار اکسپلور کلیک کنید.
      بله دوره شامل پشتیبانی هم میشه
      موفق باشید

  3. سلام
    میخواستم بگم استوری تلینگ دیگه واقعا یه تکنیک شده و همه دارن ازش استفاده میکنن همش دارن به دروغ داستان تعریف میکنن تو استوریا و این بنظرم کیفیت کار رو میاره پایین
    من اگه ببینک کسی داره داستان سر هم میکنه آنفالو میکنم
    کاش اشاره میکردید که داستان مرتبط و آموزنده باشه نه صرفا بیهوده و سرگرم کننده!

    1. سلام ویدای عزیز
      کاملاً درسته! منظور ما هم دقیقاً استوریهای مرتبط و با معنا هست نه صرفاً داستان سر هم کردن.
      ممنون از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

به مشاوره فنی یا جلسه خصوصی با تیم آنالیز معین فرجی نیاز دارید ؟

مطالب اخیر